Ga naar inhoud

kale Windows live mail


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn Windows Live Mail op mijn XP desktop ziet er heel kaal uit. (zie bijlage) Ik kan niet vóór of achteruit. Nergens kan ik een optie vinden om de taal te veranderen, of bij de instellingen te komen, zoals ik wel bij de laptop kan. Wanneer ik Windows Live Essentials zou verwijderen, dan zou ik ook de foto\'s verwijderen die in Windows Live Photo Gallery staan. Denk ik.:neutral: Ik kan ook niet bij \'help\' komen. Er gebeurt niks.. Of de pagina is niet meer beschikbaar.. Dit is dus anders dan bij de laptop, waar gmail het wel doet en de providermail het alleen niet doet.
Link naar reactie
Ten eerste heb je de Engelse versie opgehaald. \nAls je naar het configuratie scherm en dan software gaat, kan je er voor kiezen om Windows Live Essentials te verwijderen. Kies in het daarop volgende scherm om \"Onderdelen te verwijderen\". Zorg dat je dan alleen WLMail eraf mikt.\nStart dan opnieuw op.\nGa daarna hier: [url]http://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail.html[/url] de Nederlandse versie van WLMail voor XP ophalen en installeer die.\n\nDaarna gaat het er pas beter uitzien als je ook je account aanmaakt, waar ik elders gisteren uitleg over heb gegeven, op een vraag daarover van je.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;631966]\n\nDaarna gaat het er pas beter uitzien als je ook je account aanmaakt, waar ik elders gisteren uitleg over heb gegeven, op een vraag daarover van je.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nIk kan niet bij mijn mail, dus ik snap niet waar je het over hebt. Het eerste heb ik al gedaan. Echter, wanneer ik nu op \'start\' klik, en daarna op mail, krijg ik de eigenschappen van internet!! :confused:\n\nWeer verwijderd, maar nu ben ik weer terug bij af! :( De instellingen bij UPC heb ik allemaal niet!!
Link naar reactie
Ik heb de Windows Live Mail verwijderd, de eerste optie, want ik wil de Windows Live Photo Gallery natuurlijk houden! Alleen de opslagmappen zijn nu in het Nederlands, de rest is Engels :@ Ik hoef toch niet alles te verwijderen? Ook heb ik WLM gerepareerd. Ik heb al een Microsoft account (als je dat bedoelt) en ik heb me aangemeld bij Skype, (als je dat bedoelt) hoewel ik dat helemaal niet nodig heb, omdat ik me kon herinneren dat ik de vorige keer bij Messenger was aangemeld, misschien dat het daardoor niet werkte, maar nog steeds ziet er alles kaal uit!! Moet ik me nou EERST aanmelden met dat account (Microsoft, dat hoefde vroeger niet) en DAARNA pas WLM installeren??\nIk heb ook op de laptop gekeken en gebruikersnaam en email adres veranderd van upcmail naar chello, omdat ik die oorspronkelijk had, maar dat helpt ook niet!!
Link naar reactie
Je hebt al verschillende accounts, als email accounts dan. Maar wat Niek bedoelt is dat je IN het programma \'Windows Live Mail\' (je email [I]client[/I]) ook accounts kan maken, eentje voor elk email-account (email adres) wat je met het programma wilt bedienen. Je email accounts staan over het algemeen los van de Windows Live Mail programma accounts, al is Microsoft de grens geloof ik wat aan het verknabbelen.\r\n\r\nType even \"windows live mail instellen\" in Google (met de quotes) en je vindt diverse handleidingen hoe dat te doen, zoals deze eerste paar:\r\n\r\n[url]http://help.outlook.com/nl-nl/140/cc511401.aspx[/url]\r\n[url]http://www.computerhandleiding.nl/software/windows-live-mail-instellen.html[/url]\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]\r\n\r\nOm nog even duidelijkheid te geven: je hebt email-adres(sen), en die kan je bekijken en benaderen met een browser. Je logt dan met een browser in op de server van de provider, en doet je ding. Mail blijft op die server opgeslagen. Een email account dus, overal ter wereld te benaderen, ook vanaf een andere PC, zolang je Internet ter beschikking hebt, en gebruikersnaam en wachtwoord voor dat email-adres (email-account) weet.\r\n\r\nMaar je kan zo\'n email adres ook meer \'automatisch\' benaderen met een programma als WLM, Outlook, Outlook Express, Thunderbird etc., waarmee je b.v. elk 20 minuten kan laten checken of er mail is, en je mail en adreslijst op je PC kan opslaan, en ook off-line kan werken. Je gebruikt dan ook een eigen in het programma gebouwde editor om mail te schrijven.\r\nIn zo\'n programma moet je voor elk email adres een aparte account maken, en daarbij moet je natuurlijk de juiste gebruikersnaam (meestal het email-adres) en wachtwoord (en beveiligingsinstellingen) invullen zodat het programma telkens zonder problemen op die server van de mail kan inloggen zodra jij je PC aanzet of de sessie verloopt.\r\n\r\nEdit:\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=631928#post631928[/url]\r\nik zie dat je die info al een beetje hebt, dus mijn uitleg zal wel wat overbodig zijn...\r\nDat wordt toch beslissen in welk draadje je dit probleempje verder wilt behandelen *-)\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Inderdaad.. Beetje overbodig voor mij, maar misschien niet voor anderen! :)\n\nIk heb precies opgevolgd wat op de brief van de internetprovider stond die ik zorgvuldig bewaard heb, gelukkig krijg ik nu geen foutmelding meer, maar er gebeurt nog steeds niks: te lange inactiviteit. Mijn account zou corrupt kunnen zijn, maar die heb ik al een paar keer weggegooid omdat er ineens POP3 stond ipv de naam van de email! Ook begrijp ik niet of ik nu de internet email moet opgeven of de email die ik van de provider heb gekregen. Ik vind het wel raar dat POP3 bovenaan staat en wat zijn de servers van een online mail? Want nu krijg ik wéér de melding dat ik wachtwoord en gebruikersnaam moet opgeven van de [email]pop3@provider.nl[/email]! Mijn naam staat er dus niet!! ????
Link naar reactie
Je uitleg is voor mij wat wazig, er worden namen verwisseld lijkt me, en omdat ik zelf dat programma niet heb wordt dat lastig.\nWat bedoel je b.v. met Internet-email / email-van-provider-gekregen ? Zit daar volgens jou verschil dan ?\n\nJe lijkt niet te willen vertellen wat je provider is waardoor wij ook overigens ook niet een betere handleiding kunnen zoeken.\n\nHeb je in ieder geval de juiste gegevens ingevuld voor inkomende (pop3) en uitgaande (SMTP) server ? En gecheckt of daarbij de poortnummers juist worden ingesteld ?\n\nLet je er op dat als jij een fout werkende account in dat programma hebt aangemaakt die ook weer te verwijderen ? Anders krijg je natuurlijk ook dit soort meldingen als je mail ophaalt, want dan wordt ook de mail voor die foute account opgehaald, en die werkt niet naar behoren. \nDus bij voorkeur elke account eerst uit WLM verwijderen, en je concenteren op de eerste en enige.\n\nDeze link gaf ik al, heb je dat een beetje nagelopen ?\n[url]http://help.outlook.com/nl-nl/140/cc511401.aspx[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;632197]Als je me een prive berichtje stuurt met je telefoon nummer of je email adres, wil ik best een keer proberen je er telefonisch doorheen te praten. Want zo komen we niet verder denk ik.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDoe ik morgen wel. Ik vermoed dat er wat mis is met de router; de gegevens zijn 100% juist! Ik heb de brief van de provider hier naast me liggen! Ook kan ik Windows Mail niet verwijderen, dan krijg ik de melding dat andere dingen dan niet meer goed kunnen werken. En Windows Live Mail kan ik er ook niet overheen installeren! Het kan iets zijn met de router omdat ik die een paar keer heb opgetild om de gegevens die eronder zaten te lezen ivm het draadloos internet voor de tablet.
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;632214]Het kan iets zijn met de router omdat ik die een paar keer heb opgetild om de gegevens die eronder zaten te lezen ivm het draadloos internet voor de tablet.[/QUOTE]\r\nVan een paar keer optillen kan/zal een router echt niet in de war raken. Enige wat zou kunnen is dat een stekker/snoertje niet goed vast zit. Maar dan zou je helemaal geen internetverbinding meer hebben.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;632244]Van een paar keer optillen kan/zal een router echt niet in de war raken. Enige wat zou kunnen is dat een stekker/snoertje niet goed vast zit. Maar dan zou je helemaal geen internetverbinding meer hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, dat dacht ik ook al. Ik vermoed dat ze bij UPC mijn wachtwoord en/of naam veranderd hebben of iets of iemand (kwaadwillenden?) maar met diezelfde wachtwoorden en gebruikersnaam kom ik wèl in de webmail. :confused::confused::confused: Ik krijg nl steeds deze fout:
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;632249]Ja, dat dacht ik ook al. Ik vermoed dat ze bij UPC mijn wachtwoord en/of naam veranderd hebben of iets of iemand (kwaadwillenden?) maar met diezelfde wachtwoorden en gebruikersnaam kom ik wèl in de webmail.[/QUOTE]\nHet is niet mogelijk dat je met webmail andere inloggegevens nodig hebt dan via je mailprogramma. Enige verschil wat ik kan bedenken is dat je met webmail je volledige mailadres moet invoeren en bij een mailprogramma alleen het deel voor het @ zou volstaan. Maar dat is ook steeds minder.\n\nIk zie iets staan over ssl in de foutmelding. \n\nOp [url]http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/230/~/serverinstellingen-upc-e-mail[/url] staan instellingen genoemd.\n\nOp [url]http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/169[/url] een volledig stappenplan.
Link naar reactie
Als het op je webmail bij UPC wel lukt is je wachtwoord goed.\n\nDit zijn de benodigde instellingen voor het UPC mailaccount.\n\n[QUOTE]POP pop3.upcmail.nl\nSMTP smtp.upcmail.nl\nE-mailadres [email]gebruiker@upcmail.nl[/email]\nGebruikersnaam [email]gebruiker@upcmail.nl[/email]\nWachtwoord Het wachtwoord vindt u op uw UPC-overeenkomst\nServerpoort uitgaande e-mail 25\n\nLet op: vervang \'gebruiker\' door uw eigen gebruikersnaam.\n\nGebruikt u een e-mailadres dat eindigt op @chello.nl, dan heeft u de volgende instellingen nodig:\nPOP pop3.upcmail.nl\nSMTP smtp.upcmail.nl\nE-mailadres [email]gebruiker@chello.nl[/email]\nGebruikersnaam [email]gebruiker@chello.nl[/email]\nWachtwoord Het wachtwoord vindt u op uw UPC-overeenkomst\nServerpoort uitgaande e-mail 25[/QUOTE]\n\n\nLet dus op, dat je dus als gebruikers naam je gehele email adres invult en niet alleen het stukje voor de @.\nEn let op het Chello verhaal ook.\n\nJe hebt er nu 2 accounts in staan van UPC die niet goed zijn. Verwijder die bij de account en maak 1 nieuwe aan, met de goede gegevens. \nVink nergens iets aan wat je niet weet. (dus geen ssl beveiliging aanvinken enzo).\n\nNiek\n\nOeps botsing met die Galliër..... sorry.
Link naar reactie
[QUOTE]Oeps botsing met die Galliër..... sorry.[/QUOTE] \n:confused:\nO, die Obelix! :o\n\nNou jááá zeg!!! Sinds wanneer heeft de pop3upcmail.nl het wachtwoord van mijn webmail en inlog van mijn betalingsgegevens???? Hij stroomt nu ineens wel vol!!! :confused: :confused: :confused:\n\nBlijft over de toevoeging van mijn internet email. Wat moet ik invullen bij email pop server van een online email? (Gmail) Ik heb het ooit wel eens gehad, maar ik geloof dat iemand anders dat voor mij had ingesteld. Ik weet dat ik een kopie op de server moet achterlaten.
Link naar reactie
Hij stroomt niet zomaar ineens vanzelf binnen, want ik ben toch wel benieuwd wat nu de oorzaak was? Dus wat heb je aangevuld of gewijzigd?\n\n\nAls je gewoon kiest voor een nieuw account aanmaken en je vult je Gmail adres in (en mogelijk je wachtwoord), vult WLMail van zelf de rest in. \nJe moet dan dus GEEN vinkje zetten bij \"account zelf configureren\".\nHet enige wat je daarna moet doen, als je geen email berichten van Gmail binnen krijgt als je op dat account in de linkerkolom van WLMail klikt is, op \"Details\" klikken en je wachtwoord van Gmail nog eens ingeven.\nDaarna wordt je Gmail account gesinchroniseerd met de mail die bij Gmail staat..\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;632261]... Sinds wanneer heeft de pop3upcmail.nl het wachtwoord van mijn webmail en inlog van mijn betalingsgegevens???? Hij stroomt nu ineens wel vol!!![/QUOTE]\npop3upcmail.nl is DE server waarmee je je mail uitleest, via webmail of via andere wegen. Waarom zou die het wachtwoord niet hebben ? :rolleyes:\n\nMaar wijn constateren vooruitgang, mooi.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...