Ga naar inhoud

Silvercrest USB video grabber


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden heb ik bij Lidl een usb video grabber (vhs op dvd zetten) gekocht.\r\nDit was eigenlijk omdat ik de videoband van de echo van onze 1e zoon op dvd wilde hebben.\r\nDit was vrij goed gelukt.\r\n\r\nNu hebben vroenden van ons gevraagd, of ik een videoband van hun wil overzetten op dvd.\r\nWil ik best proberen.\r\nZit momenteel te klooien of dit lukt.\r\n\r\nMaar het probleem is:\r\nAls ik het op de XP computer doe, lukt het wel, maar is het beeld zwart-wit.\r\nIk kan in het programma (Cyberlink Powerdirector 9) geen hardwareversnelling voor mijn videokaart inschakelen.\r\n\r\nNu heb ik 2 vragen.\r\n\r\nWeet iemand hoe ik het voor elkaar krijg om het beeld in kleur te krijgen? (als ik het probeer met moviemaker is het beeld wel kleur, maar krijg ik geen geluid en hapert het beeld gigantisch)\r\n\r\nOf weet iemand een beter programma?\r\n\r\nZoals gezegd, ik doe het op mijn XP computer, omdat ik mijn W7 laptop niet wil belasten met extra bagage van onnodige programma\'s
Link naar reactie
Nou ik ben erachter.\r\nHeeft me dan wel een lange dag gekost.\r\nPAL was gewoon goed ;)\r\n\r\nMaar ik had de S-video stekkers aangesloten (en S-video gekozen), daar waar ik dus de gele tulpstekker had moeten hebben en composiet had moeten instellen.\r\n\r\nDit laatste gedaan en nu zie ik op de monitor al kleur tijdens het afspelen.\r\n\r\nOver 2 uur ga ik eens kijken hoe groot het bestand is geworden en of hij in 1x op een DVD past.\r\nAnders nog ff knippen.\r\n\r\nNu snap ik ook waarom ik geen probleem had met de echo van de oudste op dvd te zetten. Een echo is al zwart-wit, dus dan valt een verkeerde instelling als dit niet op.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 7 maanden later...
I bought the Silvercrest video grabber svg 2.0 with Powerdirector 9.0 at Lidl\'s.\r\nAfter changing video caputure to: composite, I see the video in the preview window. However, at the bottom, I see a flickering piece of the video (maybe 1/20 of the screen). This is very annoying to see.\r\nI looked and tested all the options but none changed this problem. \r\nThe grabber specs are mpeg2, 720x576 and that is what I use.\r\nAny suggestion?\r\nBij Lidl de Silvercrest video grabber svg 2.0 gekocht met powerdirector 9 om VHS banden om te zetten naar mijn PC.\r\nNa het veranderen van video capture naar composite zie ik de video in het preview scherm. \r\nEchter, op het onderste deel van deze preview zie ik (ongeveer 1/20 van het beeld) een flikkerende lijn. Ik heb gepoogd alle opties te wijzigen om dit weg te krijgen omdat dit heel storend is, maar niets helpt. De specificaties van de grabber zijn mpeg2 met 720x576 beeldlijnen en dat gebruik ik ook.\r\nIemand een goed idee of nog beter de oplossing?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...