Ga naar inhoud

Van pc naar tv via hdmi


Aanbevolen berichten

Ik heb dus een hdmi naar dvi kabel gekocht en die in de gecombineerde aansluiting op mijn tv ingeplugd (hdmi/dvi). De dvi aansluiting ingeplugd op mijn videokaart. Het gekke is, ik heb dus ook geluid via die ene kabel. Hoe kan dat? dvi is toch alleen geschikt voor beeld? Om trouwens geluid te krijgen op de tv, moet ik die wel als standaard instellen. Wil ik vervolgens weer geluid uit de pc speakers, dan moet ik die weer als standaard instellen. Ik heb dus geen problemen, maar ik vind het wel vreemd allemaal. Iemand anders hier ervaring mee?
Link naar reactie
Dat is tegenwoordig vrij standaard. Videokaarten hebben tegenwoordig een geluidschip aan boord - feitelijk dus een extra geluidskaart. Omdat steeds vaker gebruik gemaakt wordt van de optie om de PC aan de TV te koppelen is het natuurlijk wel fijn dat het geluid ook meteen mee komt.\nIn eerste instantie had je bij GeForce kaarten daar een aparte verloopstekker nodig, die DVI omzetten naar HDMI maar daarnaast ook een input had voor geluid - die moest je dus apart doorlussen. De Radeon kaarten hadden toen al de extra geluidschip, wat Nvidia naderhand ook is gaan doen.\nDaarom moet je ook omschakelen in Windows - je schakelt de ene geluidskaart uit, en gaat dan degene gebruiken die in de videokaart is geïntegreerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...