Ga naar inhoud

foto's hernoemen met datum


Aanbevolen berichten

[CODE][/CODE]Ik weet niet of zo\'n programma bestaat, maar je kan wel een overzicht in je gewone Windows Verkenner krijgen van de volgorde, door alle foto\'s in één map te zetten, en vervolgens boven de kolom \'[I]Gemaakt op[/I]\' te klikken, waarmee je aangeeft dat je de laatste- of eerste datum (en tijd) bovenaan wilt zien.\n\nZo\'n soort lijst is ook met een opdracht via de opdrachtprompt in een bestand te zetten.\nOm dat niet te moeilijk te maken is het daarom slim om dat mapje met de foto\'s in de root van C: te zetten, b.v. de naam [I]Fotos[/I] te geven. C:\\fotos dus.\nDe opdracht wordt dan: \n[CODE]DIR C:\\fotos /O-D > c:\\fotos[B].[/B]txt[/CODE]\nIn c:\\fotos[B].[/B]txt vind je dan de lijst met de laatst gemaakte foto bovenaan.\n\nWil je de omgedraaide volgorde (eerste foto bovenaan) dan haal je één streepje tussen O en D weg:\n[CODE]DIR C:\\fotos /OD > c:\\fotos[B].[/B]txt[/CODE]
Link naar reactie
Volgens mij bestaat dat inderdaad niet, dus heb ik even wat in elkaar gedraaid: \n\nHet programma zoekt alle .jpg/.jpeg bestanden op (ook in subfolders), en maakt een batchbestandje om ze te hernoemen. \n\n[URL]http://natuurpics.nl/zooi/hernoem.exe[/URL]\n\nWerkwijze: \n\n1- maak een folder en kopieer daar de foto\'s naartoe, zo heb je nog een backup van de foto\'s\n2- kopieer bovenstaande hernoem.exe in de folder\n3- Dubbelklik hernoem.exe in de folder\n4- Klik op \"Maak Batchbestand\"\n5- Dubbelklik op het batchbestand (Hernoem.bat, staat in dezelfde folder) om de bestanden te hernoemen
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;622714]Volgens mij bestaat dat inderdaad niet, dus heb ik even wat in elkaar gedraaid: [/QUOTE]\nZelf geschreven ?\n\nGeeft bij mij een batchbestand van 0 bytes.\nKan misschien omdat er in mijn map geen foto\'s staan ?\n\nNu inderdaad, met foto\'s in de map wordt het batchfile gemaakt met opdrachten voor het omzetten van de naam naar de datum. Netjes :)\n\nIk zou zelf alleen zorgen dat er geen spaties in de naam komen als dat niet nodig is, maar voor de meesten is zoiets cosmetica.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Ja, zelf geschreven. \n\nMeeste van het werk had ik al eens gedaan voor een ander projectje, dus het was voornamelijk wat knip en plakwerk. Denk dat er totaal 10/15 minuten werk in zit. \n\n[QUOTE=falstring;622721]dat bestaat wel: a5 renamer. [URL]http://www.fauland.com/af5.htm[/URL]\nik gebruik het al jaren om de foto\'s op die manier te renamen.[/QUOTE]\n\n\"download\".. Komt altijd nog wel eens van pas. :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...