Ga naar inhoud

Kleine ramp of toch niet?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben toch weer even terug m.b.t. dit issue, hoop dat jullie nog even mee willen denken.\n\nVandaag dus intensief gefilmd.\n2 camera\'s inmiddels. Eén SD met 4 Gb en één met 9,5 Gb. \nMet SDkaart in kaartlezer lukt niet, daar was ik inmiddels al uit.\nMet kabeltje in USB wordt data wél overgebracht, maar in Premiere Pro valt er niets te importeren; er is niets te zien.\n\nVraag is concreet: welke kaartlezer moet ik nu voor mijn SDkaarten aanschaffen?\n\n[B]SanDisk Extreme SDHC 32 Gb 45 Mb/s Class 10[/B]
Link naar reactie
[url]http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/CONCEPTRONIC-CMULTICRSI-MULTI-CARDREADER,10259,350679,189541.html[/url]\n[url]http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SWEEX-Multi-Card-Reader-USB-%28Blackberry-Black%29,10259,350679,242156.html[/url]\n[url]http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HAMA-Multi-Cardreader-All-In-One-Wit-%2804794125%29,10259,350934,227241.html[/url]\n\nDrie stuks bij MM, maar ze hebben er nog meer. Typ in Google de termen[B]: [/B]\nUSB kaartlezer SDHC\nen je vind er tientallen.\n\nWaar het om gaat is SDHC, dat moet de lezer ondersteunen, dan ondersteunen ze automatisch ook SD. En SDHC ondersteunen doen alle los te kopen USB kaartlezers inmiddels wel, al zou ik het bij aankopen toch altijd even checken.\n\n\nHeeft Premiere Pro niet de mogelijkheid om het bestand los te openen i.p.v. importeren ? Dus in het menu \'[I]Bestand[/I]\' voor \'[I]Openen[/I]\' kiezen en er naar toe bladeren ?
Link naar reactie
Ik ga vanmorgen even naar de MM*.\n\nWel vreemd: ik krijg dus via een omweg wél de dik 9 Gb op m\'n desktop PLUS zichtbare bestanden in Premiere Pro.\nDe 4,5 Gb laten zich ook op de desktop comp zetten, maar zijn níet zichtbaar in Premiere Pro. \n\nZelfde camera\'s, zelfde kaartjes, allebei geformatteerd. \nWat gaat hier fout?\n\n@Anacho: dank, ik ga kijken.\n\nnb* even op internet gekeken, moet mogelijk ook rekening houden met Class 10 en 32 Gb?
Link naar reactie
Zover ik weet niet. Class 10 is een snelheidsklasse (10 MB/sec), en voor wat betreft de SDHC capaciteit, die gaat [I]TOT[/I] 32 GB, er boven ( > 32 GB) wordt de kaart een SDXC, een volgende standaard.\n\n\nMaar heel goed dat je er even over door blijft vragen *-) want hoewel ik zelf nog geen kaart boven 8 GB heb, zie ik na wat zoeken dat de drie links die ik boven heb gegeven misschien niet helemaal in je voordeel zijn.\nBoven de 32 GB namelijk wordt de standaard [B]SDXC[/B] (Secure Digital [B]Extended[/B] Capacity i.p.v. SDHC), en je zou er daarom aan kunnen denken alvast een SD[B]X[/B]C kaartlezer te kopen om in de toekomst er niet weer naast te zitten ;)\nEn dan geldt hierboven alleen de laatste link van de MM, alleen die lezer ondersteunt ook SDXC, voor kaarten groter dan 32 GB.\nLet daar op, zoek inmiddels dus liever naar SDXC ondersteuning.\n\nDus hier de enige link, rekening houdend met de wens voor kaarten groter dan 32 GB, de SDXC standaard:\n[url]http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HAMA-Multi-Cardreader-All-In-One-Wit-%2804794125%29,10259,350934,227241.html[/url]\n\n(Als je nóg verder met de ontwikkeling wilt bijblijven, dan kies je voor een SDXC kaartlezer met [B]USB 3.0[/B] interface, die heeft een snellere uitlezing naar je PC of laptop ALS deze USB 3.0 ondersteunt, maar die zijn wat moeilijker te vinden zie ik[B];[/B] ik zal ondertussen even door zoeken hiernaar....)
Link naar reactie
Weer erg bedankt voor je reactie.\n\nInmiddels bij MM geweest. Heb blijkbaar een goede keuze gedaan.\nTrust Mini SIM&Memory Card Reader.\nIs SDXC ready en is High Speed USB 2.0.\n\nHeb ook nog met een vergelijkbaar iets (Hama) in handen gestaan, USB 3.0.\nMaar omdat ik 2.0 heb zou het toch alleen maar een kwestie van downwards compatible worden, met bijbehorende snelheid. Maar snelheid heeft niet m\'n prioriteit. Het gaat me nu om het correct inlezen en verplaatsen van de data.\n\nZit er net in, \'ns kijken...
Link naar reactie
Gevonden bij Conrad, een kaartlezer waarbij Conrad claimt dat er op dit moment nog geen kaart is die het niet kan lezen.... USB 3.0 interface, en SDXC compatibel[B]: [/B]\n[url]http://www.conrad.nl/ce/nl/product/416075/Conrad-All-In-One-kaartlezer-30/SHOP_AREA_17145&promotionareaSearchDetail=005[/url]\n\nEn let op het (mij) vreemde USB kabeltje wat meegeleverd wordt.
Link naar reactie
[QUOTE=Chopra;619727]\nWel vreemd: ik krijg dus via een omweg wél de dik 9 Gb op m\'n desktop PLUS zichtbare bestanden in Premiere Pro.\nDe 4,5 Gb laten zich ook op de desktop comp zetten, maar zijn níet zichtbaar in Premiere Pro. \n\nZelfde camera\'s, zelfde kaartjes, allebei geformatteerd. \nWat gaat hier fout?[/QUOTE]\nDat weet ik niet. Raar gebeuren.\nHoe formatteer je, altijd op dezelfde manier ? Liefst in de camera.
Link naar reactie
Ben ik weer.\n\nHelaas, geen positief resultaat.\n\nNu heb ik alle mappen vergeleken qua inhoud en 1 ding wordt duidelijk.\n\nIn Premiere Pro worden alleen díe clips weergegeven die in de map \'STREAM\' het bestandje 0000[cijfer].xmp hebben. Deze bestandjes zijn allemaal even groot.\nDe videoclips die dus niet zo\'n bestandje hebben, worden niet weergegeven in PPro.\nHeb al zo\'n bestandje gekopiëerd en hernoemd, maar dit gaf ook geen resultaat.\n\nBen nu dus op zoek naar een alternatieve oplossing, maar het blijft moeilijk..
Link naar reactie
[QUOTE]En let op het (mij) vreemde USB kabeltje wat meegeleverd wordt. [/QUOTE]Het lijkt mij, maar dat is natuurlijk maar een idee gebaseerd op het uiterlijk van de kabel, dat de kaart lezer een gescheiden interface heeft voor een gecombineerde USB 2 en 1(.1) (het smalle stukje van de plug) en een USB 3 aansluiting, dat evt ivm compatibiliteit met de verschillende soorten kaartjes. Maar nogmaals, hang me hier niet aan op, het kan ook gewoon winstbejag zijn, zoals van; \"voor dit apparaat heeft U ons speciale(lees dure) kabeltje nodig\":wink:
Link naar reactie
Is het niet dat Adobe die .xmp (een meta data file) er bij heeft geplaatst voor [I]die[/I] bestanden die het[I] wel [/I]importeert ? Dat het niet een kwestie is dat de camara die xmp bestanden er wel- of niet bij plaatst ?\n\nJe zou beter kunnen kijken waarom je plots dat ene bestand wel in het programma wist te krijgen, want dat zag het programma eerst ook niet, en importeren kan niet de enige manier zijn om het er in te krijgen. Importeren is zover ik weet een \'versnelde\' weg om een bestand vanaf een extern apparaat binnen te krijgen, maar er moet ook een methode zijn om het vanaf een interne schijf te openen.\n\nEen bekende extra Windows methode is b.v. het slepen van een bestand vanuit de Verkenner naar het [I]werkblad[/I] van het programma dat open staat, heb je dat geprobeerd ?
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;619748]... het kan ook gewoon winstbejag zijn, zoals van; \"voor dit apparaat heeft U ons speciale(lees dure) kabeltje nodig\":wink:[/QUOTE]\r\nJe krijgt het kabeltje er bij dus geen extra winst, maar het kan inderdaad dat je met twee aparte (onafhankelijke) kabeltjes (het rare deel zit aan de kaartlezer) apart verschillende interfaces kan bedienen.
Link naar reactie
Het lijkt mij idd juist te concluderen dat Adobe zélf die .xmpbestandjes plaatst.\nVraag die dit bij mij oproept is: waarom dan bij de andere clips niet?\n\nVan de SD met 9 Gb zijn er ook 2 clips niet geïmporteerd.\nDit vind ik heel vreemd. Zij onderscheiden zich niet van andere bestanden.\nHet zou dan betekenen dat Premiere Pro bepaalt met welke videobestanden je iets kunt aanvangen, lijkt me niet echt wenselijk.\n\nImporteren kan eigenlijk alleen als het al een bestaand project is, met een sequence. Anders kan ik slechts via de Media Browser de clips naar het projectvenster slepen, om ze daarna naar de tijdlijn te slepen.\n\nDie clips zijn overigens allemaal .mts bestanden, waarvan ik al gelezen heb dat alleen Sony en Panasonic dit als standaard gebruiken. VLC player kan deze bijv. lezen.\n\nOh ja, dit ga ik even proberen:\n[QUOTE]Een bekende extra Windows methode is b.v. het slepen van een bestand vanuit de Verkenner naar het [I]werkblad[/I] van het programma dat open staat, heb je dat geprobeerd ?[/QUOTE]
Link naar reactie
@ Erik: neem jij vanavond even lekker een mooi biertje van mij!\n\n\'t is gelukt! Met de sleepmethode uit laatstgenoemde citaat.\n\nZit net vanavond de waarde van fora aan m\'n hoogbejaarde ouders uit te leggen...\n\nGeweldig.\n\nnb. na de sleepimport staan nu inderdaad overal die .xmpbestandjes achter.\nNu kan ik ook de 2 nog niet geïmporteerde clips van de andere SD erbij zetten. Super!\n\nedit 2: om clips met dezelfde nummers niet te laten overschrijven/conflicteren, moet ik wel het project (na het via de sleepmethode aangemaakt te hebben) importeren. Zo krijg ik een aparte map en zijn de clips overzichtelijk op een ander spoor te zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...