Ga naar inhoud

Kleine ramp of toch niet?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

.... ik hoop het niet. \n\nHeb de hele dag een dagtocht gefilmd. Kom thuis en wil e.e.a. op de computer zetten.\nAlleen het laatste stuk - zeg \'n 10% - staat op de SD kaart.\n\nAls ik op eigenschappen klik (map \'Private\'), zie ik echter dit:\n\n[B]Grootte: 5.53 Gb\nInhoud: 457 bestanden, 7 mappen[/B]\nKenmerken: Alleen lezen (dit gewijzigd, maar maakte niet uit).\n\nIk vind bij importeren in Premiere Pro maar 22 clips. Dit kan toch niet waar zijn? :confused:\n\nDit is echt een kleine ramp. \n\nHoop dat iemand een oplossing of goede suggestie voor me heeft.
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja. thx. Heb kort geleden de kaart op de camera geformatteerd.\nHet lijkt wel of m\'n kaartlezer maar tot een bepaalde hoeveelheid data aan kan en dat grotere capaciteit alleen via een directe USB verbinding compleet overgezet kan worden. Was ook nog \'ns heel vreemd dat alleen het laatste deel van de clips op de comp kwam te staan.\n\nZal \'m nogmaals formatteren.
Link naar reactie
Hoe groot is de kaart dan ?\n\nEr is natuurlijk verschil tussen SD en SDHC (Secure Digital High Capacity), en als je kaartlezer voor SD is en niet voor SDHC dan leest die niet alles of misschien wel niets.\n\nSD gaat tot max. 4 GB (sommige apparatuur heeft daar al een probleem mee en haakt af bij 2 GB). SDHC begint bij 4 GB.
Link naar reactie
@ Eric: dat zou heel goed het geval kunnen zijn.\nMijn ACER is al wat jaren oud en het gaat blijkbaar heel rap met de vernieuwing op SDkaartgebied.\n\nIk heb idd het nieuwste van het nieuwste en bovendien nog 32 Gb.\nKans is dus heel groot dat de kaartlezer het niet aan kan.\n\nVond het eerlijk gezegd wel wat vreemd dat met kabeltje e.e.a. niet overkwam, maar dus alleen de laatste 22 clips.
Link naar reactie
[QUOTE=Chopra;619158]\nVond het eerlijk gezegd wel wat vreemd dat met kabeltje e.e.a. niet overkwam, maar dus alleen de laatste 22 clips.[/QUOTE]\nIk weet niet wat hier dan van afweek, maar het kan zijn dat de laatst gemaakte bestanden aan het begin van de kaart staan, dat is normaal. Om alle geheugencellen gelijkmatig te gebruiken wordt steeds een ander deel van het kaartje gebruikt (\'wear leveling\').\n\nKoop een SDHC kaartlezertje voor USB, kost je tussen € 7,50 en € 15, en zie dan eens of dezelfde laptop het wel kan.\n[QUOTE=p-a-n-g;619163]Op onze videocamera hebben we dat ook op de camera kunnen we alle bestanden zien en in de laptop missen er veel bestanden. ik dank dat de camera een gedeelte op de interne schijf plaatst en de rest op de sd-kaart.[/QUOTE]\nZit je dan niet met hetzelfde probleem, een oud kaartlezertje ?
Link naar reactie
Daain vond ik wat je schrijft tegenstrijdig:\n[QUOTE=Chopra;619041]\nWel kaartje in camera geplaatst en geconstateerd dat alle bestanden er op staan.\nVervolgens via meegeleverd USBkabeltje e.e.a. overgezet naar comp en ok.\n[/QUOTE]\nmaar ik lees nu dat je ook met kabel uiteindelijk niet alles er af kreeg.\nInmiddels wel.\n\nDan moet je het volgende overwegen:\nMemory sticks en geheugenkaarten hebben ook nog een mechanisme wat kan herkennen als er een blok cellen defect is, en is dan in staat om die cellen te vervangen voor [I]een beperkt[/I] aantal reservecellen. Maar dit kan tijd kosten.\n\nDit is mijn ervaring een maand geleden met een bijna nieuwe Trancend USB stick van 1gB:\nIk zet er thuis een aantal fotobestanden op (40 of zo) en ging naar mijn fotozaak om daar af te laten drukken. Daar hebben ze twee afdruk terminals staan, en ik stop de stick in de eerste. Vervolgens kwam er een voortgangsbalk wegens zoeken naar fotobestanden op de stick, maar die vorderde héél traag. Veel te traag voor 1gB. \nNa meer dat 10 minuten was die voortgangsbalk nog maar op iets van 48%, en in overleg met de fotograaf hebben we het proces netjes afgebroken, en vervolgens de stick in terminal 2 geprikt. Op dat moment kwam ook de voortgangsbalk, maar die schoof in een seconde of 3 naar die 48%, stokte daar weer met dezelfde trage voortgang.\nStick gestopt, en ik ben eerst naar huis gegaan om de foto\'s op een andere stick te plaatsen.\n\nThuis heb ik een Windows schijfcontrole uitgevoerd, en daar bleek één defecte sector gevonden. Stick geformatteerd, en tot nu toe geen problemen gezien, maar heb het ding ook pas één keer zijdelings gebruikt.\n\nWat dus kan is dat bij het uitlezen een defect is gevonden, en die stick misschien wel bezig was met een vorm van controle en zelfherstel. (Dit als mijn eigen verklaring voor die jump naar 48% bij een tweede aansluiten van mijn stick)\nDoe die kaart dus minstens ook eens een schijfcontrole ? Of misschien is die zelfcontrole al voltooid op die andere PC\'s / laptops die je gebruikt hebt.\n \n\nVoor wat betreft je kaartlezer, als je kaartje weer goed presteert (of een andere > 4gB) dan kan je natuurlijk zelf zien of je lezer geschikt is voor SDHC, of dat je een externe moet aanschaffen.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
v.w.b. die tegenstrijdigheid heb je gelijk. Heb je vaak met bepaalde processen: je voert in korte tijd veel handelingen uit en weet dan eigenlijk niet meer wat/wanneer je iets gedaan hebt. Ik kan het niet meer helemaal terughalen.\n\ni.i.g. is met je duidelijke uitleg e.e.a. voldoende helder geworden.\nZeer logisch ook.\nIk zal dus aan een ander kaartlezertje moeten, mocht ook de kabelverbinding (totdat ik dat zat ben..) niet - voldoende - functioneren.\nIn veel gevallen zal de kaartlezer het dus wel doen (kleine projecten), maar je moet natuurlijk geen twijfelsituatie willen.\n\nNogmaals dank voor je input!
Link naar reactie
Het is mijn ervaring, maar over de juistheid durf ik niks te zeggen. Ik weet dat sticks dit soort dingen kunnen (zelfherstel) maar heb het (ik denk tot voor kort) nooit in de praktijk zien gebeuren.\n\nMaar... \ndoet je kaart het nu wel, dus in alle PC\'s en laptops. En heb je een schijfcontrole uitgevoerd ?\nAls je de kaart in de lezer stopt, rechtsklikt op de stationsletter, en bij de Eigenschappen kijkt, hoe groot wordt deze daar weergegeven ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...