Ga naar inhoud

dvd films naar nas copieren


Aanbevolen berichten

De meeste DVD\'s zijn voorzien van een Copy Protection.\nJe kunt ze dan ook het best op je PC zetten met het gratis[URL=\"http://nl.afterdawn.com/downloads/cd_dvd/kopieer_dvd/dvd_shrink.cfm\"] DVD Shrink[/URL]\nDat heb ik er zelf ook voor gebruikt en de indeling van mijn NAS ziet er als volgt uit:\n\n[ATTACH]17037[/ATTACH]
Link naar reactie
Ok, komt \'ie, voor beide vragen en wat extra ;)\n\nIk heb een aantal categoriën gemaakt, voor elke categorie een map zoals Actie, Familie, Documentaire, Thriller & Horror.\nDe films zitten daar ieder weer in een eigen map waarin dan een map met de naam VIDEO_TS zit met de DVD bestanden en een plaatje van de film die Folder,jpg heet. Zo\'n map kan dan dan op die manier ook weer meerdere films bevatten. In het plaatje zie je bijvoorbeeld de Alien Quadrology. Dat zijn 4 films die dan in die map weer op dezelfde manier zijn verdeeld.\n\nDe weergave van die mappen staat bij mij op Grote pictogrammen, waarmee dan het plaatje met de naam Folder.jpg in die map keurig wordt getoond. Die plaatjes zijn voor alle films eenvoudig via Google te vinden en die sleep je zo vanuit je browser naar je desktop of direct in de map waar je deze wilt hebben. Daarna hernoem je hem naar Folder. jpg. Eventueel moet je hem eerst nog converteren van het gedownloade formaat naar JPG als het geen JPG is. Maar dat is ook geen enkel probleem.\n\nIn totaal gaat het bij mij momenteel om 374 DVD\'s.\nMijn NAS heeft 2x2 TB aan boord dus ik kan nog even.\n\nIn mijn netwerk zit ook een AC Ryan mediaplayer met 1x 2TB aan boord en daar sla ik de HD (High Definition) films op.\nDie mediaplayer kan alles op de TV afspelen dat er maar aan films, foto\'s en muziek ergens in het netwerk is gedeeld. \nIk heb van AC Ryan de PlayonHD2:\n[URL]http://www.acryan.com/product/playonhd2/[/URL]\n\nMaar er zijn meerdere soorten en mediaplayers zijn er ook te kust en te keur.\nVanaf ongeveer 75 euro tot een 500.\nAls je er naar gaat kijken bedenk dan goed welke functionaliteit je precies wenst.\nZe worden vrijwel allemaal met een HDMI kabel op je TV aangesloten en zijn uitgerust met een ethernetpoort om hem in je netwerk op te nemen.\nZe zijn er ook draadloos en voor het streamen van een DVD is dat prima. Voor HD (High Definition) is het echter niet aan te bevelen en dat is precies de reden waarom ik een mediaplayer met een interne harddisk heb gekozen.\nDe HD films worden dan direct vanaf de mediaplayer op de TV afgespeeld en is het niet afhankelijk van de snelheid van, of drukte op het netwerk.\n\nEen DVD speel je af door het bestand VIDEO_TS.IFO te starten. Dat kan dubbelklikken zijn op de PC of met zo\'n mediaplayer dat bestand selecteren en dan op Play te drukken.\n\nVoor het afspelen is een Mediaplayer niet echt noodzakelijk. Zoek maar eens met Google op DLNA en UPNP sharing. Er zijn TV\'s en Home Cinema sets die DLNA ondersteunen en met zo\'n TV of Home Cinema set bedraad of draadloos in je netwerk kunnen deze vrijwel hetzelfde als een Mediaplayer. Ik zeg vrijwel, omdat een echte Mediaplayer vaak veel meer bestandstypen ondersteund.\n\nWat je het beste kunt gebruiken is daarom helemaal afhankelijk van je eisen en wensen.\n \nIk denk dat bovenstaande wel antwoord geeft op je vragen en zo niet, dan lees ik het wel :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...