Ga naar inhoud

Ondertiteling video_ts bestanden


Aanbevolen berichten

Ik heb pas een DS212j aangeschaft. Ik ben er erg tevreden over, maar ik heb een probleem. Ik kan via mijn nas films (video_ts bestanden) afspelen op mijn computer waarbij de ondertiteling het uitstekend doet. Zodra ik via mijn mediaplayer (EM7080) de film op mijn tv wil afspelen kan ik met geen mogelijkheid de ondertiteling aanvinken en wordt de film zonder ondertiteling afgespeeld.\r\n\r\nWie heeft een oplossing voor mij?
Link naar reactie
Op die afstandsbediening zit de knop Subtitle.\nProbeer eens of je tijdens het spelen van de hoofdfilm daarmee de ondertiteling kunt kiezen.\n\nWat ik zelf met die DVD bestanden altijd doe is er een MKV bestand van maken. Jouw Eminent speler ondersteund dat formaat ook. Je kunt dan van tevoren al selecteren welke ondertiteling je erin wilt hebben en heb je er totaal geen omkijken meer naar. Daarnaast vind ik het erg makkelijk om maar 1 bestand per film te hebben. Tevens heb je dan alleen de hoofdfilm en zijn alle andere zaken als previews en BREIN meuk eruit.\nDat kun je doen met het gratis programma MakeMKV. De conversie gaat heel snel. Meestal duurt dit nog geen 5 minuten.\n[URL]http://makemkv.com/[/URL]\n\nKijk daarvoor ook eens hier:\n[URL]http://rsnijders.info/vakblog/2012/02/04/blu-ray-discs-rippen-en-mkvs-maken-ook-van-dvds-met-makemkv/[/URL]\n\nHet kan zijn dat hij een foutmelding geeft als je hem voor de eerste keer start dat hij te oud zou zijn.\nDruk in dat schermpje dan op Registreer en gebruik de volgende beta key:\n[CODE]T-lL3ZVms1Lh0xDEdFLh9w6kDYdwKjWAlYFd_NaQmV7etloz9iWHcBaXCnC8CXP6ZwfW[/CODE]N.B:\nDit is geen permanent license maar een key die ervoor zorgt dat je test periode goed werkt.\nDe testperiode is voor Blu-Ray disks.\nVoor het converteren van DVD\'s en reeds geripte Blu-Ray\'s is dit programma lifetime gratis.
Link naar reactie
Beste tcooteman,\r\n\r\nWanneer de bestanden via UPnP worden verzonden naar de mediaspeler, dan is de kans groot dat de ondertiteling niet kan worden weergegeven op de mediaspeler. Dit is een beperking in het UPnP protocol. Deze kan namelijk maar één stream tegelijk aan. \r\n\r\nWanneer het beeld en geluid als één stream worden verzonden vanaf uw computer en de ondertiteling als een andere stream dan zal de ondertiteling niet worden weergegeven.\r\nEchter wanneer u deze bestanden op een USB stick plaatst zal de ondertiteling wel moeten worden weergegeven door de mediaspeler.\r\n\r\nU kunt als test een nieuwe map aanmaken op uw Windows Vista computer, maak deze map aan door naar de start knop toe te gaan en vervolgens naar \'Computer\' --> \'C Schijf\' maak hier een nieuwe map aan en geef deze map een unieke naam.\r\n\r\nPlaats een aantal films in de nieuwe map.\r\n\r\nVoer vervolgens de onderstaande stappen uit op de nieuwe map die u heeft aangemaakt.\r\nWindows Vista:\r\n\r\nIn de onderstaande stappen wordt uitleg gegeven hoe je in Windows Vista mappen kunt delen en waar je eventueel op dient te letten. \r\n\r\nEen gedeelde map maken:\r\n\r\n1. Ga naar ‘Deze Computer’ of open de ‘Windows Verkenner’. \r\n2. Ga naar de map die je wilt delen, maar zorg ervoor dat dit geen ‘Openbare map’ is of maak een nieuwe map door met de rechtermuisknop eenmaal in een leeg gedeelte van het scherm te klikken en kies ‘Nieuwe map’. Geef deze nieuwe map een gewenste naam. \r\n3. Klik de map die je wilt delen met de rechtermuisknop aan en klik op ‘Eigenschappen’. \r\n4. Klik op het tabblad ‘Delen’ en klik op ‘Delen’. \r\n5. Kies in de lijst ‘Iedereen’ en klik op ‘Toevoegen’. De gebruiker ‘Iedereen’ wordt dan in het venster getoond. \r\n6. Geef in het venster aan of de gebruiker ‘Iedereen’ ‘alleen mag lezen’, een ‘bijdrager’ is of dat deze gebruiker ‘Mede-eigenaar’ dient te worden. Alle mogelijkheden kunnen worden gebruikt. \r\n7. Klik op ‘Delen’, waarna er om toestemming wordt gevraagd. Klik dan op ‘Doorgaan’. \r\n8. Er wordt nu een venster getoond met de naam van de map. \r\n9. Klik op ‘Gereed’ en dan op ‘Sluiten’. \r\n\r\nNu dien je nog te zorgen dat Windows geen gebruikersnaam en wachtwoord vraagt wanneer de mediaspeler verbinding probeert te maken met je computer. Let op: Dit geldt niet wanneer je computer deel uitmaakt van een domeincontroller.\r\n\r\n1. Klik op ‘Start’. \r\n2. Klik op ‘Configuratiescherm’ en ga dan naar het ‘Netwerkcentrum’, wellicht dien je eerst nog op ‘Netwerk en Internet’ te klikken. \r\n3. Zorg er voor dat in het ‘Netwerkcentrum’ bij ‘Delen en Verkennen’ de optie ‘Met wachtwoord beveiligen Uitgeschakeld’ is.\r\n\r\nJe kunt nu de gedeelde mappen van Windows Vista bereiken door via het menu van je mediaspeler naar ‘Samba’ ofwel Gedeelde Mappen te gaan en daar je Windows Vista machine uit de lijst te kiezen. Wordt er gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord, dan hoef je niets in te vullen, maar kun je gewoon doorgaan . \r\n\r\nOplossingen voor mogelijke problemen:\r\n\r\nHet is mogelijk dat de gedeelde map of een bestand in de gedeelde map niet benaderbaar is. Dit kan meerdere oorzaken hebben, variërend van een blokkerende virusscanner of firewall, tot het gebruik maken van een domeincontroller. \r\n\r\nBlokkerende virusscanner of firewall?:\r\n\r\nSommige virusscanners of firewalls hebben de mogelijkheid om inkomend netwerkverkeer te blokkeren. Wanneer de mediaspeler verbinding probeert te maken met je computer via het netwerk, kan het voorkomen dat je virusscanner aangeeft dat er een apparaat toegang probeert te krijgen. Zorg er dan voor dat dit wordt toegestaan.\r\n\r\nNiet kunnen inloggen vanwege een Domeincontroller:\r\n\r\nWanneer je computer in een domeincontroller valt, dien je hoe dan ook in te loggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruik hiervoor de volgende stappen:\r\n\r\n1. Ga naar ‘Deze Computer’ of open de ‘Windows Verkenner’. \r\n2. Ga naar de map die je hebt gedeeld en klik deze met deze met de rechtermuisknop aan en kies ‘Eigenschappen’. \r\n3. Klik op het tabblad ‘Beveiliging’ en klik op ‘Toevoegen’. \r\n4. Klik op ‘Geavanceerd’ en daarna op ‘Nu zoeken’. \r\n5. Selecteer een gebruiker op de lijst die normaal gesproken inlogt op de computer en klik op ‘OK’. \r\n6. Klik nogmaals op ‘OK’. \r\n7. Geef aan welke machtigingen deze gebruiker wel of niet heeft. \r\n8. Klik op ‘Toepassen’ en ‘OK’ om deze instellingen op te slaan. \r\n9. Herstart je computer. \r\n\r\nGa vervolgens op uw mediaspeler naar uw \'werkgroep\' --> \'Computernaam\' --> \'nieuwe gedeelde map\' toegaat, zou u de map moeten kunnen openen zonder een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven, wanneer hier echter toch om gevraagd wordt, druk dan op de \r\n\'Ok\' knop op uw afstandsbediening.\r\n\r\nGa vervolgens op een film staan en druk op de \'Play/pauze\' knop. De films moet nu worden gestart en u kunt de ondertiteling selecteren door op de \'menu\' knop te drukken.\r\nIndien dit echter niet mogelijk is kunt u ons dan meer informatie over één van de bestanden toesturen?\r\n\r\nU kunt extra informatie achterhalen met het programma MediaInfo.\r\nBij deze de link naar media-info: [url]http://mediainfo.sourceforge.net/nl[/url] \r\n\r\n• Selecteer een film die niet wordt afgespeeld met de rechtermuisknop \r\n• Open het bestand met media info of kies \'Open met Media info\' \r\n• Klik op \' Debug \' \r\n• Klik op \'Details0\' \r\n• Kopieer de inhoud in een mailtje en stuur dit door naar ons\r\n\r\n\r\nWij kunnen vervolgens controleren waarom de ondertiteling niet wordt weergegeven op uw mediaspeler maar zonder problemen werkt op uw computer.\r\n\r\n\r\nEr zijn 2 dingen die wij nog moeten weten: \r\n1) Worden de ondertitels wel afgespeeld wanneer de bestanden via USB worden afgespeeld\r\n2) We hebben nog geen mail ontvangen met als bijlage de inhoud van de film (via Mediainfo)\r\n\r\n- G.B.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...