Ga naar inhoud

Videorecorder naar tv, en dan naar de pc


Aanbevolen berichten

[quote]hebben allemaal minimaal één SCART-aansluiting met volledige bezetting.[/quote]\r\nMijn geheugen laat me in de steek. Het verhaal over mijn scart zal een andere reden gehad hebben dat dit niet werkte. Misschien dat mijn surround set niet op die aansluiting wilde werken of het tulpkabeltje niet goed was ofzo.\r\n\r\nVolgens mij buurman, die ook al jarenlang (zo\'n 20 jaar) TV\'s repareert, is hij ook nog nooit een TV tegen gekomen waar GEEN audio-out op zat, sterker nog, alle TV\'s die hij onder handen heeft gehad, hadden ook allemaal een volledige pinbezetting. Ben het speciaal gaan navragen vandaag.\r\n\r\nDus ik moet hier mijn ongelijk bekennen, ik zat er naast.\r\nVolgens diezelfde buurman is HDMI ook tweewegverkeer, dus zowel ingang alsook uitgang.\r\n\r\nHans60 heeft het volledig bij het rechte eind.
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Natuurlijk is een scartkabel en HDMI een tweeweg systeem, en ja geluid uit zit op elk \nTV toestel want je kunt het geluid via je stereo/ dolby surround versterker laten lopen.\n\nMaar daar gaat het het hier niet over, het gaat om het VIDEO signaal en dat komt niet uit de TV en dan naar een ander apparaat.\n\nHans,\n\nEn Nee in de Philips handleiding staat ook niet een video uitgang UIT de TV via scart het is allemaal video IN, ook de extra apparaten, alleen het geluidsignaal gaat eruit.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;606965]Hans,\r\n\r\nEn Nee in de Philips handleiding staat ook niet een video uitgang UIT de TV via scart het is allemaal video IN, ook de extra apparaten, alleen het geluidsignaal gaat eruit.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je het dan niet lezen wil zal ik de moeite nemen om het hier even te plakken, letterlijk uit de Philips manual:\r\n\"De televisie heeft 2 externe aansluitingen aan de achterkant van het toestel (EXT1 en EXT2).\r\nDe EXT1 aansluiting heeft audio en [U][B]video[/B][/U] ingangen/[U][B]uitgangen[/B][/U] en RGB ingangen.\r\nDe EXT2 aansluiting heeft audio en [U][B]video[/B][/U] ingangen/[U][B]uitgangen[/B][/U] en S-VHS ingangen.\"\r\n\r\nHoe duidelijk wil je het hebben?
Link naar reactie
PHILIPS\n\nGeachte heer xxxxxxx,\n\nBedankt voor uw e-mail. Ik heb begrepen dat u graag wilde vernemen of het mogelijk is meerdere modellen van van uw Philips televisie via SCART te verbinden waarbij 1 toestel is aangesloten op een antennekabel, en het zendersignaal zodoende via SCART wordt doorgegeven naar de andere televisies. Hiernaast was de vraag of er opgenomen kon worden vanuit de televisie naar een DVD-Recorder via SCART.\n\nIk heb dit voor u besproken met de technische afdeling en vooraf dien ik u wel te vermelden dat het antwoord dat wij u kunnen bieden puur vanuit theoretisch perspectief wordt gezien. (Zelf hebben wij nooit meerdere televisies aan proberen te sluiten via SCART om dit werkende te krijgen.)\n\nTheoretisch is het inderdaad mogelijk wat u aangeeft. \nDe SCART poorten van de 28PT8521/12 sturen allebei een CVBS signaal uit, hierdoor kan dit ontvangen worden, ook door een andere televisie die een CVBS signaal binnen kan krijgen (en dat kan ditzelfde model ook). \nHetzelfde geldt voor het opnemen via SCART naar een DVDRecorder, ook dit apparaat kan van de televisie via dit CVBS signaal beeld opnemen en via de Audio Out geluid(dit zit ook in de SCART Poorten verwerkt)\n\n\nPhilips staat voor Sense and Simplicity, ik vertrouw erop dat mijn antwoord hieraan heeft voldaan. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met mij of een van mijn collega\'s op te nemen onder vermelding van het volgende referentienummer: 50-996357813. U kunt ons bereiken via 0900 202 08 71 (€ 0,10 p/min). Of via de chat op [url]www.philips.nl/support[/url]. Van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.\n\nMet vriendelijke groet,\n\n\nxxxxxxxxxxx\nPhilips Benelux
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[QUOTE=stroke33;605885]\r\nEen televisie of monitor kan en geeft geen signaal uit naar een ander apparaat.\r\n\r\nOok als je een televisie op een coax antenne kabel aansluit geeft de televisie nooit geen signaal via een scart kabel naar een ander apparaat.[/QUOTE]\r\n:confused:\r\n\r\nIk neem het TV signaal bij mij via scart naar de DVD recorder... Ik gebruik de tuner van mijn DVD recorder namelijk niet omdat deze mono geluid heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...