Ga naar inhoud

Videorecorder naar tv, en dan naar de pc


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIs het mogelijk om vanaf je videorecorder naar de tv uit te zenden, en dan vanaf de tv weer naar de pc? Het zit namelijk zo; Ik probeer wat beeldmateriaal te verzamelen van VHS bandjes, alleen heb ik een videorecorder die het niet goed doet, als ik via mijn USB-Video-Grabber wil opnemen. Dan staat het beeld stil, en heb ik wel gewoon geluid. De andere videorecorder die ik heb, lukt dat wel, maar daar is het beeld veel te slecht voor.\r\n\r\nIk heb nu een kleurenkabel (rood-wit-geel) vanaf de output naar de tv toe lopen, en ik zie dan beeld op mijn televisie. Kan ik dan met nog een kabel vanaf de televisie naar mijn computer krijgen? Of kan dat niet.\r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een tv heeft meestal geen uitgang voor beeld ,dus zo zondermeer zul je dit niet kunnen aansluiten.\nDe tv kun je dan beter via de antenne kabel aansluiten ,en de pc inderdaat via geel(beeld) en rood/wit voor geluid . Let wel dat dit op de videorecorder UIT gangen zijn ,want deze zelfde aansluitingen zitten er ook op als IN gang .
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;605595]Een tv heeft meestal geen uitgang voor beeld ,dus zo zondermeer zul je dit niet kunnen aansluiten.[/QUOTE]\r\n\r\nOnzin, een scart-aansluiting heeft video- en audioverbindingen in beide richtingen. Op de meeste tv\'s zitten twee (of zelfs meer) scart-aansluitingen, één daarvan heeft zeker audio- en video-out. Meestal staat er bij deze aansluiting dat hij bestemd is voor een video- of dvdrecorder. Hierop zou TS dus de pc aan kunnen sluiten.
Link naar reactie
[QUOTE=Robin B;605555]Hallo,\r\n\r\nIs het mogelijk om vanaf je videorecorder naar de tv uit te zenden, en dan vanaf de tv weer naar de pc? Het zit namelijk zo; Ik probeer wat beeldmateriaal te verzamelen van VHS bandjes, alleen heb ik een videorecorder die het niet goed doet, als ik via mijn USB-Video-Grabber wil opnemen. Dan staat het beeld stil, en heb ik wel gewoon geluid. De andere videorecorder die ik heb, lukt dat wel, maar daar is het beeld veel te slecht voor.\r\n\r\nIk heb nu een kleurenkabel (rood-wit-geel) vanaf de output naar de tv toe lopen, en ik zie dan beeld op mijn televisie. Kan ik dan met nog een kabel vanaf de televisie naar mijn computer krijgen? Of kan dat niet.\r\n\r\nAlvast bedankt.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je tv een SCART-aansluiting heeft dan moet dat kunnen. Deze heeft zowel video- als audiouitgangen.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;605713]Als je tv een SCART-aansluiting heeft dan moet dat kunnen. Deze heeft zowel video- als audiouitgangen.[/QUOTE]\n \nZelfs dat hoeft helemaal niet zo te zijn.\nEen tv heeft zelde uitgang voor beeld ,een een oudere tv ook niet voor geluid.\n \nDe tv is ook helemaal niet nodig ,,je ziet in het prg op je pc wat je aan het afspelen en opnemen bent.\n \nMaar als je een beedje kwaliteit wil gebruik je de pc helemaal niet en koop je of leen je van iemand een dvd-recorder waar je je vhs op aan kunt sluiten.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;605751]Zelfs dat hoeft helemaal niet zo te zijn.\r\nEen tv heeft zelde uitgang voor beeld ,een een oudere tv ook niet voor geluid.\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nElke tv met SCART-aansluiting heeft daarin audio en video uit, dat was al zo bij mij tv uit 1980..... Hoeveel ouder moet je gaan om een tv zonder SCART-aansluiting te hebben? OK, mijn tv daarvoor had geen SCART, maar die had nog lampen......
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;605793]Elke tv met SCART-aansluiting heeft daarin audio en video uit, dat was al zo bij mij tv uit 1980..... Hoeveel ouder moet je gaan om een tv zonder SCART-aansluiting te hebben? OK, mijn tv daarvoor had geen SCART, maar die had nog lampen......[/QUOTE]\n \nAl is er een scart aanwezig dan wil dat helemaal nog niet zeggen dat er signaal op de uitgangs pennen staat.
Link naar reactie
Een Scart aansluiting op een TV heeft nooit video-out of audio-out alleen beide in.\nHet is was en is nog steeds zo dat je het binnenkomend signaal zo je dit wilt opnemen op een DVD of VHS recorder je zult moeten door-lussen vanuit de muur naar de DVD of VHS recorder en die met een Scart of gewoon Coax kabel naar de ingang van de TV.\n\nErgo je kunt nooit van een TV opnemen, hoewel moderne Internet TV\'s met een netwerkaansluiting soms wel een signaal naar een USB aansluiting sturen, maar dit is zeer zeldzaam.Meestal is de netwerkaansluiting er enkel voor om rechtstreeks bijvoorbeeld Youtube te kijken en de USB aansluiting om direct van een USB Stick muziek e.d af te spelen.\n\nHet is net wat TS al zegt met of een TV Grabber of een apparaat met een VHS recorder en DVD/HD recorder ineen.\nEn dan nog moeten de tapes van zeer goede kwaliteit zijn anders houd je echt niets over.\nIk heb persoonlijk honderden tapes overgezet op DVD schijven om die naderhand te bewerken tot een beetje fatsoenlijke films, heb er zelfs een Dual processor Mac voor aangeschaft omdat het videobewerking programma welke daar in zat iMovie beter werkte dan Video voor Windows.\nIk heb hier nog een datavideo DAC 100 liggen van [URL=\"http://www.datavideo.info/en/product_categories.php?catID=4\"]datavideo[/URL] met o/a digitale video in en out erop en analoog met Tulp plus ronde 5 polige s-video plug in en out.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;605865]Lees [URL=\"http://nl.wikipedia.org/wiki/Scart\"][U]hier[/U][/URL] hoeveel onzin jullie uitkramen. SCART voorziet in zowel in- als uitgangen.[/QUOTE]\r\nBij aansluiting van een scart kabel tussen een DVD recorder of VHS recorder EN een Televisie is de laatste alleen een data ontvanger ofwel de beeld uitgang van de DVD recorder of VHS recorder.\r\n\r\nEen televisie of monitor kan en geeft geen signaal uit naar een ander apparaat.\r\n\r\nOok als je een televisie op een coax antenne kabel aansluit geeft de televisie nooit geen signaal via een scart kabel naar een ander apparaat.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;605873]Er zijn inderdaad Scart naar Tulp adapters met een schakelaar er op voor in en uit\r\n[ATTACH]16749[/ATTACH][/QUOTE]\r\n\r\nDit is bekent, maar als je deze in de TV stopt en de schakelaar op uit dan krijg je geen signaal op het apparaat wat je er aan de andere kant aanhangt, bijvoorbeeld een andere TV;)
Link naar reactie
Die schakelaar op Scart naar Tulp adapter staat bij mij inderdaad op uit. De adapter zit altijd op de videorecorder maar ik zal hem eens in de oude Grundig TV prikken om te kijken of ik dan ook signaal krijg dat ik kan \"grabben\".\nHet lijkt me sterk dat we hier ook allemaal een beetje gelijk hebben.:D
Link naar reactie
Nee, we hebben inderdaad niet allemaal een beetje gelijk. Ik weet hoe ik vroeger m\'n filmpjes van m\'n camcorder overzette naar VHS. Cam aan de frontaansluiting van de TV, op de VHS \'AV-in\' selecteren als bron en draaien maar. Ook m\'n \'eigenbouw\' filmetdecoder hing aan een SCART-aansluiting en dat werkt toch echt alleen als er audio en video uit op de SCART zitten. Aan jou het oordeel wie er gelijk heeft....\r\nZoek anders in de manual van je tv eens op welke aansluitingen er op zitten.
Link naar reactie
[quote]Nee, we hebben inderdaad niet allemaal een beetje gelijk.[/quote]\r\nJawel jullie hebben wel beiden gelijk.\r\n\r\nAlles staat of valt met de opmerking die Animal op de vorige pagina al maakte.\r\n\r\nDe scart op zich is daarbij het probleem niet. De aanwezigheid van een scart aansluiting wil nog niet zeggen dat er ook signaal op de betreffende pennen staat. Anders gezegd, het is niet altijd zo dat er ook sprake is van volledige pinbezetting.\r\n\r\nKlein voorbeeld.\r\nKennis van me had Ziggo alles in 1 genomen. Nadat de monteur geweest was deed zijn DVD speler het niet meer.\r\nBleek dat de scart naar de TV in de VCR aansluiting van de digitale ontvanger zat. Toch kwam er beeld op de TV. De scart van de DVD zat in de TV scart aansluiting van de digitale ontvanger. Dat werkte dus niet. Na het omzetten op juiste manier, werkte een en ander wel.\r\n\r\nIk ken videorecorders waarbij het niet uitmaakte hoe je dat aansloot, maar dat werkte wel gewoon met als enig nadeel dat als je het verkeerd aansloot, dat je dan niet kon opnemen.\r\nMaar ik ken ook videorecorders die handelden zoals bovenstaande digitale decoder.\r\n\r\nErgo, het ligt er dus helemaal aan welk signaal er op de scart pennen wordt gezet. Scart kan het allemaal aan, maar het moet wel aanwezig zijn en niet elk apparaat geeft ook de hele pinbezetting. Zelfde met een TV.\r\n\r\nAnder voorbeeld.\r\nZo hebben we op een van mijn TV\'s geprobeerd via zo\'n speciale scart met tulp aansluiting, alleen het audio signaal uit de TV te krijgen. Jammer dan.\r\nDe TV van de buurman kon dat met diezelfde aansluiting wel. Zowel mijn TV alsook die van mijn buurman had voor audio uitgang een aparte tulp aansluiting. Dat werkte ook.\r\nBij openen van de TV en nakijken bleek de pinbezetting voor audio/out gewoon niet op de scart van de tv aangesloten te zijn.\r\n\r\nDat het dus met een cam met jouw tv op die manier lukte geloof ik graag, maar is geen garantie dat dit dus op elke tv zo moet kunnen omdat niet elke TV volledige pinbezetting aangesloten heeft op de scart.\r\n\r\nHet wordt dus een kwestie van proberen en het kan beiden.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;605903]Nee, we hebben inderdaad niet allemaal een beetje gelijk. Ik weet hoe ik vroeger m\'n filmpjes van m\'n camcorder overzette naar VHS. Cam aan de frontaansluiting van de TV, op de VHS \'AV-in\' selecteren als bron en draaien maar. Ook m\'n \'eigenbouw\' filmetdecoder hing aan een SCART-aansluiting en dat werkt toch echt alleen als er audio en video uit op de SCART zitten. Aan jou het oordeel wie er gelijk heeft....\nZoek anders in de manual van je tv eens op welke aansluitingen er op zitten.[/QUOTE]\n \nEen erg domme mannier om van je kamera beelden over te zetten naar je vhs !.\nNormale mensen sluiten hun kamera aan op de vhs (front of achter ) en kijken dan het beeld op de tv die altijd al normaal aangesloten stond.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...