Ga naar inhoud

Videorecorder naar tv, en dan naar de pc


Aanbevolen berichten

:idea::idea::idea:Nog eens goed de vraag van TS Robin B gekeken en kwam daarbij door deze zin , [quote] Ik heb nu een kleurenkabel (rood-wit-geel) vanaf de output naar de tv toe lopen, en ik zie dan beeld op mijn televisie. Kan ik dan met nog een kabel vanaf de televisie naar mijn computer krijgen? [/quote] en dit deel uit het eerste deel van de vraag [quote] als ik via mijn USB-Video-Grabber wil opnemen [/quote] op het volgende idee.(I)(I)(I)(I)\r\n\r\n\r\n\r\nTS Robin B heeft een USB-Video-Grabber en wil als ik het nu goed heb begrepen, meekijken op de TV terwijl hij met de USB-Video-Grabber overzet van VHS naar Computer.\r\n\r\nDe oplossing is simpeler dan wij hier al hebben aangedragen.\r\n\r\nAls de USB-Video-Grabber een scart ingang heeft moet hij het volgende hebben [URL=\"http://www.allekabels.nl/na/0/823/AudioVideo-Kabel.html\"]video/audio tulpkabel 2 X[/URL], 1 X [URL=\"http://www.allekabels.nl/na/0/1042737/Tulp-Verloopstekker.html\"]Tulp naar Scart connector[/URL] en dan nog [URL=\"http://www.allekabels.nl/Tulp-Verloop/70/1676/Tulp-Verloopstekker.html\"]3 tulpsplitters[/URL].\r\n\r\nNu gaat er 1 video/audio tulpkabel van VHS tulp aansluiting naar 3 tulpsplitters aan de TV, van deze tulpsplitters gaat de tweede video/audio tulpkabel naar de Tulp naar Scart connector, mocht de USB-Video-Grabber géén scart maar tulp ingangen hebben dan is de Tulp naar Scart connector natuurlijk niet nodig en gaan de tulp connectors rechtstreeks naar tulp aansluitingen op de USB-Video-Grabber.:D\r\n\r\nTS Robin B kijkt dan VHS op de TV, en heeft dan dezelfde kabel door gelust, naar de USB-Video-Grabber en kan dus opnemen op zijn Computer;)\r\n\r\nDit kan overigens ook met alleen scart kabels als er overal scart aansluitingen opzitten, deze [URL=\"http://www.allekabels.nl/Scart-Kabels/82/358/SCART-KABEL,-ADAPTER.html\"]scart splitter[/URL] aan de TV Scart aansluiting en 1 scart kabel tussen female splitter aansluiting en een tussen de andere female splitter en de scart ingang van de USB-Video-Grabber;)
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=BlackTiger;605941]Jawel jullie hebben wel beiden gelijk.\r\n\r\nAlles staat of valt met de opmerking die Animal op de vorige pagina al maakte.\r\n\r\nDe scart op zich is daarbij het probleem niet. De aanwezigheid van een scart aansluiting wil nog niet zeggen dat er ook signaal op de betreffende pennen staat. Anders gezegd, het is niet altijd zo dat er ook sprake is van volledige pinbezetting.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nDe tv\'s die ik tot nu toe ben tegengekomen (en ik heb er al wat aangesloten in mijn carrière) hebben allemaal minimaal één SCART-aansluiting met volledige bezetting. Dit is de SCART met de aanduiding VCR, om de doodeenvoudige reden dat je daarmee ook moet kunnen opnemen. De SCART met de aanduiding DVD was normaliter de aansluiting met alleen audio en video in, omdat je toentertijd nog alleen DVD-spelers en geen recorders had. Wat je wel vaak tegenkwam was een SCART-kabel met halve bezetting. Die waren, uiteraard, goedkoper als volbezette kabels. Deze kon je simpel herkennen: als hij het niet deed keerde je hem om en dan werkte het wel..... Vaak stond er op \'(één van) de connectors ook de aanduiding \'TV\' en/of \'VCR\' om aan te geven hoe de kabel aangesloten moest worden.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;606099]De tv\'s die ik tot nu toe ben tegengekomen (en ik heb er al wat aangesloten in mijn carrière) hebben allemaal minimaal één SCART-aansluiting met volledige bezetting. Dit is de SCART met de aanduiding VCR, om de doodeenvoudige reden dat je daarmee ook moet kunnen opnemen. De SCART met de aanduiding DVD was normaliter de aansluiting met alleen audio en video in, omdat je toentertijd nog alleen DVD-spelers en geen recorders had. Wat je wel vaak tegenkwam was een SCART-kabel met halve bezetting. Die waren, uiteraard, goedkoper als volbezette kabels. Deze kon je simpel herkennen: als hij het niet deed keerde je hem om en dan werkte het wel..... Vaak stond er op \'(één van) de connectors ook de aanduiding \'TV\' en/of \'VCR\' om aan te geven hoe de kabel aangesloten moest worden.[/QUOTE]\r\n\r\nZolang ik mij kan herinneren is de scart op een TV toestel of het nu een analoge CRT TV is of een Digitale TV, altijd alleen een ingang geweest, en nooit een uitgang.Of je er nu een vol bezette scartkabel aan hangt of een niet vol bezette of een vol bezette scartkabel met pin 1,2,3,6, gekruist.\r\n \r\nBij aansluiting van een TV op een VCR werd/word de TV een domme monitor die niets anders kon en kan dan het beeld laten zien wat de VCR of ander apparaat er naartoe stuurt.Meerdere scart aansluitingen betekend alleen dat er meer apparaten rechtstreeks op de TV kunnen worden aangesloten.\r\n\r\nDe coax antenne daarentegen kon wel worden door gelust er was/is daar dan ook een aparte uitgang voor aanwezig.Er waren op een VCR en zijn op een DVD/HD niet voor niets een coax in en uit aanwezig.\r\n\r\nOverigens is een HDMI ingang op een TV óók alleen een ingang en geen uitgang. \r\n\r\nVoor geluid alleen is het een ander verhaal dat kan wel uit een TV toestel naar bijvoorbeeld een Dolby surround versterker worden gestuurd maar daar waren dan ook Tulp aansluitingen voor aanwezig en voordien een Din plug.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;606099]De tv\'s die ik tot nu toe ben tegengekomen (en ik heb er al wat aangesloten in mijn carrière) hebben allemaal minimaal één SCART-aansluiting met volledige bezetting. Dit is de SCART met de aanduiding VCR, om de doodeenvoudige reden dat je daarmee ook moet kunnen opnemen. .[/QUOTE]\n \nKlopt helemaal niet.\nZo zouw je dus alleen maar kunnen opnemen waar je naar kijkt en zouw ook de tv aan moeten staan.\nOpnemen deed je altijd via de tuner die in de vhs recorder zat .\nAfspelen eerst ook via coax naar de tv tuner ,en later via de scart naar de tv ,,maar ook alleen maar om af te spelen.\n \nVolgens mij weet je allang niet meer hoe het ooit gewerkt heeft.\nBij die scarts staat ook helemaal geen \'dvd\"of \"vcr\" maar aux 1 of aux 2.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;606181]Klopt helemaal niet.\r\nVolgens mij weet je allang niet meer hoe het ooit gewerkt heeft.\r\nBij die scarts staat ook helemaal geen \'dvd\"of \"vcr\" maar aux 1 of aux 2.[/QUOTE]\r\n\r\nAh, nog iemand die beter weet wat er achter op mijn TV stond dan ikzelf... Opnemen doe je inderdaad [U]voornamelijk[/U], maar [U]niet uitsluitend[/U] via de tuner die in de recorder zit. Mijn TV\'s hadden tot nu toe allemaal één of meer SCARTS waarop zowel audio en video in als uit zat. Ligt misschien aan de kwaliteit TV die je koopt....
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;606201]Plof, weer fout.[/QUOTE]Nee niet fout, een televisie word zodra er een signaal vanaf een DVD recorder of satelliet ontvanger aanhangt met Scart of HDMI niet meer en niet minder dan een dom beeldscherm.\nOp dit moment, en je hoeft mij niet te geloven hoor, kijk ik naar een Sony Bravia 42\" die ik dus gebruik als Monitor, tevens heb ik aan een andere HDMI ingang Internet TV van KPN aanhangen.\nIk kan overigens (ik heb het geprobeert vanmiddag) er wel aan een van de nog vrije HDMI of tulp uitgangen een monitor hangen maar dan krijg ik nimmer nooit geen beeld, geen computerbeeld, nog beeld van de Motorola Internet tv ontvanger.:)\nDat het beeld van de plaatjes niet scherp zijn komt door de goedkope camera en mijn onvaste handen.;)\nZie plaatjes:
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;606203]Vergis je niet.?;)\r\n\r\nBij gebruik van een Videorecorder is de tv signaal kabel op de recorder aangesloten,en die zorgt voor wat je kunt opnemen, en die recorder heeft dus zijn eigen tuner.\r\n\r\nDus je neemt op waar de recorder voor geprogrammeerd is toch ,anders kun je niet opnemen.\r\n\r\nDe TV krijgt zijn signaal via een coax kabel en een scart kabel vanaf de Recorder.\r\n\r\n\r\nMeer of minder scart aansluitingen heeft niets met kwaliteit te maken, meer met de prijs van een TV en dat is met hdmi nog steeds zo.\r\n\r\nEen goedkope tv heeft soms 2 en een duurdere mischien wel 4 hdmi aansluitingen.\r\nEen een duurdere TV hoeft niet perse beter te zijn.\r\n\r\nTijdens het opnemen kun je wel kijken naar een TV zender omdat de TV tuner via de verbinding met de recorder toch over TV signaal beschikt .[/QUOTE]\r\n\r\nNee, ik vergis me niet. Je kunt inderdaad opnemen via de tuner van de vcr en tegelijkertijd op tv iets anders kijken. Maar je kunt ook via de SCART-aansluiting een video en audiosignaal dat van de tv komt, bijv. van een andere vcr, dvd, camcorder, decoder opnemen. Hiertoe selecteer je op de vcr als bron de SCART-aansluiting. Werkt bij mij al sinds de tachtiger jaren zo. Ik kon op mijn oude Sony aangeven welk signaal er op de SCART-aansluiting doorgegeven werd naar de vcr: tv, de video/audio-in van de andere scart, de video/audio-in aan de voorzijde van de tv. Zo kon ik videobanden kopieeren terwijl ik naar de gewone tv zat te kijken. Misschien dat alleen de duurdere tv\'s voorzien waren en zijn van volledig bezette SCART-aansluitingen, ik heb in ieder geval nooit anders meegemaakt.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;606233]Nee niet fout, een televisie word zodra er een signaal vanaf een DVD recorder of satelliet ontvanger aanhangt met Scart of HDMI niet meer en niet minder dan een dom beeldscherm.\r\nOp dit moment, en je hoeft mij niet te geloven hoor, kijk ik naar een Sony Bravia 42\" die ik dus gebruik als Monitor, tevens heb ik aan een andere HDMI ingang Internet TV van KPN aanhangen.\r\nIk kan overigens (ik heb het geprobeert vanmiddag) er wel aan een van de nog vrije HDMI of tulp uitgangen een monitor hangen maar dan krijg ik nimmer nooit geen beeld, geen computerbeeld, nog beeld van de Motorola Internet tv ontvanger.:)\r\nDat het beeld van de plaatjes niet scherp zijn komt door de goedkope camera en mijn onvaste handen.;)\r\nZie plaatjes:[/QUOTE]\r\n\r\nWel fout. Als HDMI op een TV alleen ingangen heeft kan ik nooit het geluid van de TV uit m\'n Home Cinema Set krijgen als deze alleen via HDMI is aangesloten.\r\n\r\nJe hoeft mij ook niet te geloven, maar ik keek in 1993 naar m\'n (tweede) Sony, een KV-A2531D, en had daar wel degelijk audio en video uit op een SCART-aansluiting.\r\n\r\nZie plaatjes (wat wazig door leeftijd van de manual, scanner en bediener....) :\r\n[ATTACH]16801[/ATTACH]\r\n\r\n[ATTACH]16803[/ATTACH]
Link naar reactie
Je spreekt jezelf tegen, je eigen plaatjes geven het al aan de TV is voor de aangesloten extra apparatuur een domme monitor, enkel de Tulp stekkers en de hoofdtelefoon voor geluid (deze kunnen ook via de Scart aansluiting als uitgang functioneren) zijn vanuit de tv uitgangen.\n\nOverigens is beeld wel mogelijk om door te lussen met een scartsplitter of tulpsplitter, maar er zit geen rechtstreekse beelduitgang op.\nZoals ik al aangaf op pagina 2 reactie #19 van dit topic.\n\nOverigens werkt het onderste deel van je gebruiksaanwijzing precies zoals ik al aangaf alleen nu dus intern, de splitter zit al in de TV ingebouwd.\nJe kunt dit controleren door de ingang antenne aansluiting los te maken van de TV, je zult dan zien dat je TV enkel als domme monitor functioneert.
Link naar reactie
Nee, het is geen splitter en het is geen doorlus. Ik kon op A2 (SCART2) het uitgangssignaal van A3 (de audio en videoingang voorop het toestel) hebben om m\'n filmpjes van m\'n camcorder te kopieeren naar de videorecorder die op A2 (SCART2) was aangesloten en onderwijl gewoon naar de TV kijken of een film vanaf de videorcorder die op A1 (SCART1) was aangesloten. De in- en uitgangen waren compleet van elkaar gescheiden.
Link naar reactie
Ik heb het schema er even bij gepakt, alle video out signalen voor scart, tulp en din komen van dezelfde chip de CXA1114p en worden dus wel door gelust deze regelt ook op welke pinnen wel of geen signaal komt.\r\nIk vermoed overigens dat Sony de enige fabrikant was van deze schakeling, om het simpele feit dat er zeer veel kastjes in de handel waren/kwamen die hetzelfde deden en zelfs tot 10 geschakelde scart aansluitingen konden sturen.\r\n\r\nHet hoort eigenlijk ook niet zo te zijn want het levert alleen verlies aan signaal op.\r\nDe normale en beste weg is gewoon van Camera direct naar VCR/DVD/HD schrijver en dan dat signaal kijken op de TV op AV1, AV2 enz en je kunt dan ook ondertussen TV kijken.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;606897]\nDe normale en beste weg is gewoon van Camera direct naar VCR/DVD/HD schrijver en dan dat signaal kijken op de TV op AV1, AV2 enz en je kunt dan ook ondertussen TV kijken.[/QUOTE]\n \n \nZo staat het ook in alle handleidingen ,maar mensen die stront eigenwijs zijn doen het natuurlijk anders ,,en vragen zich daarna af \"waarom is mijn opgenomen beeld zo slecht\":rolleyes:
Link naar reactie
Praat tegen beter weten in rustig door jongen.........\r\nEerst was het [U]onmogelijk[/U] wat ik zei, dat kun je nu niet meer volhouden.\r\nJe maakt jezelf bijzonder geloofwaardig op deze manier.\r\n\r\n[QUOTE=stroke33;606897]Ik heb het schema er even bij gepakt, alle video out signalen voor scart, tulp en din komen van dezelfde chip de CXA1114p en worden dus wel door gelust deze regelt ook op welke pinnen wel of geen signaal komt.\r\nIk vermoed overigens dat Sony de enige fabrikant was van deze schakeling, om het simpele feit dat er zeer veel kastjes in de handel waren/kwamen die hetzelfde deden en zelfs tot 10 geschakelde scart aansluitingen konden sturen.\r\n[/QUOTE]\r\nDe CXA1114p is gewoon een interne, electronisch gestuurde AV-switch.\r\n[QUOTE=stroke33;606897]\r\nHet hoort eigenlijk ook niet zo te zijn want het levert alleen verlies aan signaal op.\r\nDe normale en beste weg is gewoon van Camera direct naar VCR/DVD/HD schrijver en dan dat signaal kijken op de TV op AV1, AV2 enz en je kunt dan ook ondertussen TV kijken.[/QUOTE]\r\nAls je het schema en datasheet van de CXA er bij gepakt hebt weet je ook dat hij een ingebouwde versterker heeft voor zowel audio als video van 6dB. Met dat verlies zal het dus wel meevallen...\r\nDit kun je niet zeggen van de externe, passieve mechanisch geschakelde AV-switches.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;606897]Ik vermoed overigens dat Sony de enige fabrikant was van deze schakeling.....[/QUOTE]\r\n\r\nUit de manual van een willekeurige Philips tv:\r\n[URL=\"http://download.p4c.philips.com/files/2/29pt8521_12/29pt8521_12_dfu_nld.pdf\"]http://download.p4c.philips.com/files/2/29pt8521_12/29pt8521_12_dfu_nld.pdf[/URL]\r\nLees vooral het stukje \"Aansluiten van extra apparatuur\" even door.\r\nVolgens mij staat daar vast wel welke signalen er op de scart-aansluitingen beschikbaar zijn....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...