Ga naar inhoud

Geweldige service van HP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

De afgelopen maand heb ik het helaas moeten doen zonder mijn HP ProBook. Ik heb dan ook een maand lang op een trage machine documenten geschreven. De computer in de huiskamer is constant bezet, vandaar... \n\nGoed, ik heb dus aan maand lang het zonder mijn laptop uit moeten houden. Na twee weken, toen de kerstvakantie begon, had ik toch écht last van afkickverschijnselen - trillende handen en stress. Het zit zo: mijn laptop van €740,00 (waar ik dus krom voor heb gelegen) heb ik in februari gekocht. Wat fijn, en zat een deuk op de plaat waar zich ook de powerbutton bevindt. Verder nog geen problemen, en ik had dat apparaat hoe dan ook nodig, dus terugsturen en twee weken wachten zat er niet in. Drie maanden later begon ik plots het aan de stok te krijgen met de beruchte driver-foutmelding \"De AMD driver is gestopt met werken en herstelt.\". Na 5 dagen rook ik verbrand plastic en heb ik direct gebeld naar HP. Goed, mijn laptop zou dus opgehaald worden, maar zou hem twee weken kwijt zijn. Kon ik op zich best mee leven, gezien ik toen nog een snelle desktop machine had staan.\n\nAldus twee weken verder, kreeg ik mijn laptop terug uit Polen, waar zich het reparatiecentrum bevindt. Alles werkte weer prima, dacht ik. Tot ik drie weken later het wéér aan de stok kreeg met de driver-foutmelding, heb ik maar gewoon Ubuntu geïnstalleerd. Mooi, dacht ik - geen last meer van vervelende meldingen. Oók nog eens kwaliteit op mijn harde schijf.\n\nHelaas, leuke poging... Zwarte schermen met de melding \"Time-out by connecting GPU, [blaat] \" waren het gevolg. Wanneer het inloggen succesvol was, had ik in één derde van de gevallen last van trillend beeld. Goed, weer gebeld naar HP met mijn verhaal. Het meoderbord zou vervangen worden, geen paniek. Alleen vervelend dat ik mijn laptop weer twee weken kwijt zou zijn. :(\n\nBlij maakte ik twee weken later de doos open, met het idee dat het moederbord vervangen zou zijn, en ik dus eindelijk weer mijn lieverd terug had van een wilde reis naar Polen. Goh, wat naar nou... Een flinke deuk zat er in de klep van mijn laptop, en het moederbord was duidelijk niet vervangen. Zelf mijn accu was defect, hij laadde niet verder dan 4%. Boos en teleurgesteld belde ik naar HP. Diezelfde week zou er een monteur lang komen die het scherm zou vervangen. Mijn moederbord? Wel, dat zou nog langer gaan duren, gezien de monteur het eerst zelf zou moeten controleren of ik wel de waarheid zou spreken...\n\nOke, dacht ik bij mezelf. Geen probleem, alles wordt opgelost. Die vrijdag werd mijn scherm vervangen, en de monteur gaf me ten volste gelijk. Hij heeft in mijn bijzijn gebeld naar HP, waarna hij me vertelde dat de \"zaak\" geëscaleerd zou worden. Mooi, dacht ik bij mezelf, er wordt eindelijk wat druk op gezet.\n\nEen volle week later had ik nog steeds niets gehoord van HP. Zelf belde ik, waar mij lachwekkend genoeg het advies gegeven werd om mijn BIOS te flashen. Ook de problemen met het moederbord zouden veroorzaakt worden door het BIOS... :rolleyes:\n\n:\')\n\nRight... Ik maakte duidelijk dat ik me afvroeg waar deze beste man gestudeerd heeft, gezien ik de hele zaak duidelijk uitgelegd heb, zoals ik dat nu ook in dit topic doe. Maar nee, eerst de BIOS flashen, dan zouden we verder praten... +o( Och, nee, ik heb me flink ingehouden en heb gezegd dat een accu weinig van doen heeft met het BIOS. Het BIOS heeft immers weinig functie wanneer een laptop uit staat. :rolleyes:\n\nIk heb opgehangen en opnieuw gebeld. Dit maal kreeg ik een ander aan de lijn, die het zelfde beweerde?? :confused: Een dag later belde ik opnieuw, waarna de beste man zei dat de zaak voorgelegd was aan het \"hoofdkantoor\". Drie weken later had ik nog steeds niet gehoord van dit zogenoemde \"hoofdkantoor\". Ik heb gebeld, en heb het hele verhaal uitgelegd. Zó duidelijk, dat zelfs een guppekut als deze beste man het zou begrijpen. Onder andere zou ik deze zaak voorleggen aan Radar en de Consumentenbond... Na het standaard-excuus van de beste man zou hij een \"spoed mail\" zenden. Drie uur later belde hij me op, waarna hij me vertelde dat vandaag een monteur zou langskomen. En eindelijk, ik kan na 11 maanden dan eindelijk genieten van mijn aankoop...
Link naar reactie
In dit geval zou ik de leverancier - van de winkel - verantwoordelijk stellen. Hoog opspelen. Zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in de reparatie van de laptop en een nieuw exemplaar eisen. Je mag een deugelijke laptop verwachten bij aanschaf en als deze 2 x ter reparatie is weggeweest, zonder dat je zelf schuldig was aan het defect, mag je een nieuwe eisen. Je kunt ook nog de tijd dat ie weg is geweest aftrekken van de garantieperiode. Mocht je de laptop nog een kans geven, dan nu goed de data van de afgelopen verschillende gebeurtenissen noteren en niet nog eens ter reparatie laten wegzenden.\nEen kennis had een probleem met een laptop, koopt vaker bij dat bedrijf (en dat helpt, want ze raken een goede klant kwijt) paar keer ter reparatie weggeweest. Ook een compleet nieuw moederbord er in en nog steeds terugspringen in de tijd naar een oude datum, waardoor bijvoorbeeld Windows updaten niet mogelijk was. Stevig opgespeeld... zeggen dat je er desnoods juridisch werk van maakt en ook doen. Een nieuwe laptop meegekregen, ander merk, want het oude merk hadden we ook geen vertrouwen meer in natuurlijk.\nDat was nog eens service!\n\n\n(Niek: ik zie geen link van een pdfje...???)
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;596501]In dit geval zou ik de leverancier - van de winkel - verantwoordelijk stellen. Hoog opspelen. Zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in de reparatie van de laptop en een nieuw exemplaar eisen. Je mag een deugelijke laptop verwachten bij aanschaf en als deze 2 x ter reparatie is weggeweest, zonder dat je zelf schuldig was aan het defect, mag je een nieuwe eisen. Je kunt ook nog de tijd dat ie weg is geweest aftrekken van de garantieperiode. Mocht je de laptop nog een kans geven, dan nu goed de data van de afgelopen verschillende gebeurtenissen noteren en niet nog eens ter reparatie laten wegzenden.\r\nEen kennis had een probleem met een laptop, koopt vaker bij dat bedrijf (en dat helpt, want ze raken een goede klant kwijt) paar keer ter reparatie weggeweest. Ook een compleet nieuw moederbord er in en nog steeds terugspringen in de tijd naar een oude datum, waardoor bijvoorbeeld Windows updaten niet mogelijk was. Stevig opgespeeld... zeggen dat je er desnoods juridisch werk van maakt en ook doen. Een nieuwe laptop meegekregen, ander merk, want het oude merk hadden we ook geen vertrouwen meer in natuurlijk.\r\nDat was nog eens service!\r\n\r\n\r\n(Niek: ik zie geen link van een pdfje...???)[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb bij de derde keer dat ik hem moest terugsturen al gevraagd om een nieuwe, maar de zeiden dat dit niet kon. En ik moet toegeven dat ik heel makkelijk af te schepen ben aan de telefoon, dus... :rolleyes:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...