Ga naar inhoud

WOL - Wake On Lan?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=gijs735;582891]Sorry voor het late antwoord, maar ik denk dat ik die hele speedtouch weg doe, een modem vraag aan mijn provider (niet KPN ;)) en een nieuwe router koop en in de winkel vraag of ik met die router wake on lan werkend krijg, als dat niet zo is kan ik hem gewoon terugbrengen (dat zeiden ze toch). :D[/QUOTE]\r\n\r\nEr zijn routers met ingebouwde WOL functie. Zo gebruikte ik al enkele jaren een Etech router om de PC aan te zetten, door eenvoudig er op in te loggen met het WAN adres van de modem gevolgd door een poortnr dus bv [url]http://83.64.xx.xx:[/url] poortnr. Dan inloggen met mijn user en paswoord op de router en naar de pagina gaan met WOL waar ik het mac adress van de aan te zetten pc heb staan.\r\n\r\nHelaas is het me met het nieuwe UBEE modem/router van Ziggo niet gelukt er op in te loggen van buitenaf met het WAN adres. Dus daar ben ik nu weer mee bezig uit te zoeken hoe....
Link naar reactie
[QUOTE=gijs735;582891]Sorry voor het late antwoord, maar ik denk dat ik die hele speedtouch weg doe, een modem vraag aan mijn provider (niet KPN ;)) en een nieuwe router koop en in de winkel vraag of ik met die router wake on lan werkend krijg, als dat niet zo is kan ik hem gewoon terugbrengen (dat zeiden ze toch). :D[/QUOTE]\r\n\r\nHet maakt niet uit welke provider je hebt, je bent aangewezen op de apparatuur die zij bij het abonnement leveren en als je om een andere modem vraagt en krijgt dan zal het waarschijnlijk of dezelfde worden of een opvolgende van het zelfde merk, dus een Speedtouch.\r\nEen nieuwe router kun je natuurlijk altijd zelf kopen en dan van een lan poort van de modem naar de wan poort van de router.\r\nJe zult dan als je WOL van buitenaf wilt doen wel je modem moeten port forwarden zoals al eerder is uitgelegd. Gebruik daar eventueel [URL=\"http://www.simpleportforwarding.com/download\"] Simple Port Forwarding[/URL] voor.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
zelfde onderwerp andere vraag (aangezien ik nog niet heb gevonden waar ik er zelf een kan aanmaken)\n\nik wil van af mijn mobiel draadloos een wake on lan uitvoeren.\nop mijn mobiel heb ik de juiste software al staan en in de bios van mijn pc staat de wake on lan al aan. maar hij doet niks.\nnou heb ik gehoord dat er in windows 7 ook nog dingen aangepast moeten worden. \nkan iemand mij vertellen wat er nog meer ingesteld moet worden ?\nmijn pc is aangesloten op mijn router per cabel mijn mobiel draadloos op de zelfde router.\n\nhopelijk kan iemand me hiermee helpen aangezien mijn pc niet meer de aller snelste is als je begrijpt wat ik bedoel.\n\nbij voorbaat dank
Link naar reactie
Configureren van Windows 7 op deze manier, als volgt:1.Klik op Start \r\n\r\nKnop Start, typt u netwerk- en deelcentrum in het vak Zoekopdracht starten en druk vervolgens op Enter.\r\n2.Klik op de werkbalk taken Adapterinstellingen wijzigen.\r\n3.Klik met de rechtermuisknop op de netwerkadapter die u wilt configureren en klik vervolgens op Eigenschappen. Bijvoorbeeld met de rechtermuisknop op LAN-verbindingen klik vervolgens op Eigenschappen.\r\n4.Als u wordt gevraagd om een beheerderswachtwoord of om bevestiging, typt u het wachtwoord of bevestigt u de bewerking.\r\n5.Klik op configureren.\r\n6.Als de netwerkadapter WOL ondersteunt, klikt u op het tabblad Energiebeheer het selectievakje Dit apparaat de computer uit, schakel het selectievakje alleen toestaan een Magisch pakket op de computer en klik op OK.\r\nConfigureren van Windows Vista op deze manier, als volgt:1.Klik op Start\r\n\r\nKnop Start, typt u netwerk- en deelcentrum in het vak Zoekopdracht starten en druk vervolgens op Enter.\r\n2.Klik op de werkbalk taken op Netwerkverbindingen beheren.\r\n3.Klik met de rechtermuisknop op de netwerkadapter die u wilt configureren en klik vervolgens op Eigenschappen. Bijvoorbeeld met de rechtermuisknop op LAN-verbindingen klik vervolgens op Eigenschappen.\r\n4.Als u wordt gevraagd om een beheerderswachtwoord of om bevestiging, typt u het wachtwoord of bevestigt u de bewerking.\r\n5.Klik op configureren.\r\n6.Als de netwerkadapter WOL ondersteunt, klikt u op het tabblad Energiebeheer het selectievakje Dit apparaat de computer uit, schakel het selectievakje alleen toestaan beheerstations op de computer en klik op OK.\r\n\r\nU wellicht BIOS-instellingen om WOL inschakelen inschakelen. De BIOS-instellingen zijn afhankelijk van de fabrikant van de computer.\r\n\r\n\r\n\r\nBELANGRIJK: Dit artikel is vertaald door de vertaalmachine software van Microsoft in plaats van door een professionele vertaler.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...