Ga naar inhoud

Iemand die Dreammail gebruikt?


Aanbevolen berichten

Zo ja, hoe zet je daar het - gekozen lettertype, in gewenste kleur en grootte vast?\nIk kom daar ook niet verder dan per keer de gewenste instelling doen, is niet de bedoeling natuurlijk. (vroeg iemand anders ook)\n\nNet als de standaard tekst als je een nieuw bericht gaat sturen, de \"voorgedrukte\" tekst in het tekstraam moet toch wel te veranderen zijn, of geheel te verwijderen zijn?
Link naar reactie
Ik heb hem even voor je geinstalleerd, was best eenvoudig te vinden.\r\n\r\nExtra -> sjabloonbeheer. Standaard staat het standaard sjabloon geinstalleerd.\r\nKijk dus even wat lager in sjabloonbeheer daar zie je een IE tekentje met standaard.\r\n\r\nDat kun je wijzigen en dan opslaan. Wat me wel opvalt is dat de standaard tekst niet wijzigd, wat je ook doet. Wel als je een nieuw sjabloon maakt.\r\nDan maak je een nieuwe zonder rare blokjes en als je hem opslaat en daarna terug gaat kijken krijg je dit:\r\n[quote]�� \r\nHallo [%Naam_Ontvanger], [/quote]\r\nDie blokjes blijven hoe dan ook in die Verdana 8 punt. De rest in datgene wat je ingesteld hebt. Maar die blokjes krijg ik ook niet weg.\r\n\r\nDat zal een bug zijn in het programma. Wat ik ook vreemd vond is dat ik op Engels klikte, in Engels installeerde en het programma me toch in het Nederlands te woord staat.\r\n\r\nAnyway, net als Thunderbird niet geschikt. Helaas vele accounts dus ik moet iets hebben wat niet apart een postvak in en uit heeft voor elk account.:(
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;567837]Ik heb hem even voor je geinstalleerd, was best eenvoudig te vinden.\n\nExtra -> sjabloonbeheer. Standaard staat het standaard sjabloon geinstalleerd.\nKijk dus even wat lager in sjabloonbeheer daar zie je een IE tekentje met standaard.\n\nDat kun je wijzigen en dan opslaan. Wat me wel opvalt is dat de standaard tekst niet wijzigd, wat je ook doet. Wel als je een nieuw sjabloon maakt.\nDan maak je een nieuwe zonder rare blokjes en als je hem opslaat en daarna terug gaat kijken krijg je dit:\n\nDie blokjes blijven hoe dan ook in die Verdana 8 punt. De rest in datgene wat je ingesteld hebt. Maar die blokjes krijg ik ook niet weg.\n\nDat zal een bug zijn in het programma. Wat ik ook vreemd vond is dat ik op Engels klikte, in Engels installeerde en het programma me toch in het Nederlands te woord staat.\n\nAnyway, net als Thunderbird niet geschikt. Helaas vele accounts dus ik moet iets hebben wat niet apart een postvak in en uit heeft voor elk account.:([/QUOTE]\nIk zag wel dat je de tekst kon aanpassen, maar het bleef niet staan, zoals in de Microsoft mail dingen.\nSjabloonbeheer wel gezien, maar dacht dat je bij dat text gebeuren moest zijn.\nIk had hem er weer afgemikt, zal nog eens kijken en dan gelijk even opschrijven, als het werkt.\n\nTekst dus niet aan te passen, raar he?\n\nJa je begint met Engels en dan is het auto NL, mooi toch?:p\nHeeft Ashampoo dat ook niet vaak?\n\nBedankt voor het meekijken.\n---\nOja, zoek je iets voor alles in één map, met verschillende emailadressen, wat ik ook zoek? (als in Outlook E.)\nDat moest toch kunnen met Dreammeail, anders heb ik er ook niet veel aan.:confused:
Link naar reactie
[quote]Dat moest toch kunnen met Dreammeail, anders heb ik er ook niet veel aan.:confused:[/quote]\r\nProbeer eerst eens een tweede en derde account te maken.\r\nVoor zover ik het kon zien krijg je voor elk account een inbox en draft en prullenbak en nog iets.\r\nLaat me a.u.b. even weten als dat niet zo mocht zijn, want dan zet ik hem er ook nog eens opnieuw op.\r\n\r\n[quote]Als ik dat doe en je wilt een nieuwe mail schrijven, staat het weer op Verdana 8!!![/quote]\r\nJa je moet een nieuw sjabloon maken, het standaard aanpassen en opslaan werkt niet.\r\nBij het nieuwe profiel staan dan alleen die vierkante blokjes op Verdana 8, de tekst zelf als je daar met de muis op gaat staan, staat dan op het door jou gekozen lettertype.\r\nOverigens gebruikte ik de opslaan knop bovenaan.\r\n\r\n@Soundwave: het valt te proberen om die blokjes weg te krijgen inderdaad.\r\nBedankt voor de tip.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;567884]Probeer eerst eens een tweede en derde account te maken.\nVoor zover ik het kon zien krijg je voor elk account een inbox en draft en prullenbak en nog iets.\nLaat me a.u.b. even weten als dat niet zo mocht zijn, want dan zet ik hem er ook nog eens opnieuw op.\n\n\nJa je moet een nieuw sjabloon maken, het standaard aanpassen en opslaan werkt niet.\nBij het nieuwe profiel staan dan alleen die vierkante blokjes op Verdana 8, de tekst zelf als je daar met de muis op gaat staan, staat dan op het door jou gekozen lettertype.\nOverigens gebruikte ik de opslaan knop bovenaan.\n\n@Soundwave: het valt te proberen om die blokjes weg te krijgen inderdaad.\nBedankt voor de tip.[/QUOTE]\n\nIk heb er 3 ingezet, komt toch bij 1 Postvak in terecht?\n\nHad hem er alweer af, omdat hij toch geen spelling heeft.\nMaar op verzoek er weer op.:mad::mad:\n\nheb je wat aan het plaatje is wat onduidelijk, niet scherp?
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;567942]Vreemd, ik kreeg echt van mijn email adres een map.[/QUOTE]\nJe gebruikt misschien IMAP?\nIn dat geval is het [I]by design[/I] dat je voor ieder account een eigen postvak/etc. krijgt, omdat de inhoud van dat specifieke postvak wordt gesynchroniseerd met de bij het account horende IMAP server.\n\nStel dat twee imap-accounts in één postvak zouden afleveren. Eerst komt bericht binnen op server 1, wordt gesynchroniseerd met postvak. Dan merkt server 2 dat er een nieuw bericht in postvak zit dat nog niet op de server stond en kopieert het bericht. Dit wordt weer gesynchroniseerd met postvak, waardoor het bericht er twee keer in staat. Dan merkt server 1 dat er een nieuw bericht is en het andermaal kopieert, dan is er voor server 2 weer een nieuw bericht en kopieert andermaal, etc. Totdat uiteindelijk je harde schijf of je server vol is. \nTenminste, zo zou het in theorie moeten werken. Nu kan het zo zijn dat een slim mailprogramma zelf zulke duplicaten weigert, maar dan heb je nog steeds dat server 1 inhoud tot zich neemt afkomstig van server 2 en de berichten op beide servers identiek zijn.\n\nTenminste, zo denk ik dat het werkt.
Link naar reactie
@Foobar: Nee ik gebruik uitsluitend pop3, maar kan zijn omdat ik maar 1 account had dat ik een verkeerde conclusie getrokken heb omdat de postvak in onder dat account kwam te staan.\r\nDat vond ik vreemd, ik kreeg dus wel het email adres te zien en bij de screenshot van Burgkop zie ik dat niet, vandaar dat ik nog eens ga testen.\r\n\r\n@Burgkop: Nee, bij Thunderbird krijg je voor elk account een postvak in, heb ik eergisteren ofzo nog geprobeerd. Daarom is dat ook voor mij niet geschikt, ik heb er ook de nodige.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;568038]\r\n@Burgkop: Nee, bij Thunderbird krijg je voor elk account een postvak in, heb ik eergisteren ofzo nog geprobeerd. Daarom is dat ook voor mij niet geschikt, ik heb er ook de nodige.[/QUOTE]\r\n\r\nIn Thunderbird kun je wel degelijk meerdere accounts in 1 map laten binnen komen. Ik laat twee van mijn provider en 2 van een vereniging binnen komen in een algemene map en een aantal andere in aparte mappen.\r\nWeet zo alleen uit mijn hoofd niet hoe/waar ik dat heb ingesteld.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;568038] .......@Burgkop: Nee, bij Thunderbird krijg je voor elk account een postvak in, heb ik eergisteren ofzo nog geprobeerd. Daarom is dat ook voor mij niet geschikt, ik heb er ook de nodige.[/QUOTE]\nDus je bent ook zoekende?;)\n\nAls je er een tegenkomt met spelling, graag gelijk bericht ...:mad::mad::p\n\nOf als je weet hoe ik een elders opgeslagen Windows Mail gelijk kan openen in Windows Mail, ook. :p (nu kom ik steeds bij Postvak In uit en moet de mail met wat anders leesbaar maken.\nUiteraard blijft WM opgeslagen in de archiefmap wel gewoon lees en beantwoord-baar.\n\n(niet geschikt voor sommige lezers :rolleyes:)
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;568040]In Thunderbird kun je wel degelijk meerdere accounts in 1 map laten binnen komen. Ik laat twee van mijn provider en 2 van een vereniging binnen komen in een algemene map en een aantal andere in aparte mappen.\nWeet zo alleen uit mijn hoofd niet hoe/waar ik dat heb ingesteld.[/QUOTE]\nOok alles bij elkaar bij Verzonden items, Verwijderde items etc.?\nHoop alleen niet dat het allemaal erg moeilijk gaat. :confused:
Link naar reactie
Ik heb dezelfde vraag als Burgkop v.w.b. verzonden en verwijderde items.\r\n\r\nVerder vraag ik me af of je dan misschien wel meerdere emails in 1 map kunt laten binnenkomen, maar toch niet de hele rits email adressen links in je vak hebt.\r\nIk vond in elk geval geen optie om dat klaar te krijgen. Voorlopig ben ik toch maar op zoek gegaan naar een oudere (dus goedkopere) legale office versie c.q. outlook.\r\nMaar wel nieuwer dan 97 in elk geval, zodat hij meerdere mail adressen ondersteunt want dat doet outlook 97 namelijk nog niet.\r\n\r\nObelix, kun je misschien eens een screenshotje maken van de linker kolom van jouw Thunderbird, met de meerdere email adressen? Je kunt uiteraard datgene wegmarkeren of deels wegmarkeren wat je niet zichtbaar wilt hebben. Maar dan hebben we een indruk van hoe het dan bij jou uit ziet.\r\nAls je niet wilt ook goed, hoor, even goede vrienden daar heb ik in het kader van de privacy uiteraard ook begrip voor.\r\n\r\n@Burgkop: Jazeker, als ik iets tegen kom met spelling erbij laat ik het je zeker weten.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ja het werd stil. Ik heb Dreammail er voorlopig niet opnieuw op gezet.\r\nThunderbird kon ik wel wat ik wilde maar moest steeds weer andere externe addons of plugins daarvoor gaan gebruiken. Ik wil gewoon een mail programma waar alles in zit.\r\nWLM is totaal geen optie, de prul.\r\nDus voorlopig staat TB wel nog geinstalleerd, maar gebruik ik Outlook.\r\nBevalt niet zo als Outlook Express maar beter dan TB.\r\nAls ik weer eens veel tijd heb ga ik nog eens naar Dreammail kijken, dat blijft in de planning.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;575452]Ja het werd stil. Ik heb Dreammail er voorlopig niet opnieuw op gezet.\nThunderbird kon ik wel wat ik wilde maar moest steeds weer andere externe addons of plugins daarvoor gaan gebruiken. Ik wil gewoon een mail programma waar alles in zit.\nWLM is totaal geen optie, de prul.\nDus voorlopig staat TB wel nog geinstalleerd, maar gebruik ik Outlook.\nBevalt niet zo als Outlook Express maar beter dan TB.\nAls ik weer eens veel tijd heb ga ik nog eens naar Dreammail kijken, dat blijft in de planning.[/QUOTE]\nBen het helemaal met je eens.\nEn ik blijf nog even bij Windows Mail, werkt prima, met spelling.\nAlleen elders opgeslagen dan Archiefmap en dan openen geeft een probleem, dat is jammer, dan moet ik het lezen met Microsoft Outlook, wat ook niet mijn progje is.\n\nIk had nog naar Dreammail Europe gemaild, waarom er geen spellingcontrole in zit, maar geen reactie.\nMisschien kun je het ook eens proberen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...