Ga naar inhoud

Excel 97 formule rekenen met datums


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Op m\'n werk (NSO Kinderopvang) houden we in Excel dagbezettingslijsten bij die elke maandag voor de hele week worden geprint. Nu willen we dat Excel adh van de geboorte datum een vergelijking maakt met de datum Vandaag() om vast te stellen en weer te geven op de lijsten wanneer een kind jarig is. Dus; Dinsdag 11-01-2011 Jantje Beton is jarig vandaag.\r\nOm op maandag alle datum\'s van de week op ieder werkblad bij te werken heb ik al ontdekt hoe dit op te lossen met; VANDAAG()=maandag, VANDAAG()+1=dinsdag, VANDAAG()+2=woensdag, etc... Dit werkt prima maar om de datum VANDAAG()+... te vergelijken met de geboorte datum en indien deze <> is dan print; Jarig vandaag weet ik niet in een Excel formule vast te leggen. Wie kan me hierbij helpen?
Link naar reactie
Ik had zelf het volgende bedacht, maar weet nu al dat het niet opgaat;\r\n\r\nbijv; in cel C1 wordt de geboorte datum ingevuld en in cel F1 de datum vandaag. \r\nA1 B1 C1 H1 F1\r\nvoornaam Achternaam Geboorte Datum Bijzonderheden Datum\r\nJantje Beton 27-01-2000 =C1<>F1;\"Jarig vandaag\" =VANDAAG()\r\nIn de vergelijking H1 kan het jaar nooit het zefde zijn maar dat meerdere kinderen op de zelde dag jarig zijn is geen probleem. De vergelijking is het zelfde bij ieder kind dus de formule komt achter ieder kind gegeven.
Link naar reactie
royrodgers,\r\nWeet je waarom ik om een voorbeeldje vraag, omdat dit:\r\n[QUOTE]bijv; in cel C1 wordt de geboorte datum ingevuld en in cel F1 de datum vandaag. \r\nA1 B1 C1 H1 F1\r\nvoornaam Achternaam Geboorte Datum Bijzonderheden Datum\r\nJantje Beton 27-01-2000 =C1<>F1;\"Jarig vandaag\" =VANDAAG()\r\nIn de vergelijking H1 kan het jaar nooit het zefde zijn maar dat meerdere kinderen op de zelde dag jarig zijn is geen probleem. De vergelijking is het zelfde bij ieder kind dus de formule komt achter ieder kind gegeven. [/QUOTE]\r\ntotaal niet te begrijpen is wat je nu eigenlijk wilt.\r\n\r\nMaak eens een klein voorbeeldje, laat zien wat je in welke cellen als resultaat wilt zien.\r\nEen voorbeeldje zegt soms meer dan 1000 woorden:wink:\r\n\r\nScrol naar beneden, en via Beheer Bijlage kun je het voorbeeldje posten.
Link naar reactie
Ben het met adbecude eens, je verhaal wordt er niet duidelijker op.\r\nAfgaande op je informatie in #4 heb ik bijgaand document in elkaar geknutseld. Je moet zelf de datum invullen. Kan eventueel met formule =vandaag()\r\nDoor het filter te gebruiken, kun je de jarigen tonen.\r\n\r\nAls je een eigen versie wilt uploaden: maak er een zip-file van. .Excel wordt niet ondersteund.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...