Ga naar inhoud

Etiketten worden niet 'doorgezet' (Word/Excel


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Na ontelbare pogingen en zoeken op internet ben ik ten einde en wil mijn vraag hier stellen. Ik ben bekend met etiketten printen, maar heb dit nog niet gedaan vanuit een Excelbestand en dat is wat er nu moet gebeuren.\nVolgens mij heb ik een goed Excelbestand gemaakt(adressenlijst) en ik heb de wizard \'Stapsgewijze wizard samenvoegen\" uit Word 2007 al tientallen malen herhaald, maar ik heb het volgende probleem: bij stap 4, na \'Labels schikken\' moeten de etiketten worden \'doorgezet\'. Alle etiketten (bij mij zijn dat er 24 op één A4) krijgen dan dezelfde gegevens,\nEn dát is het probleem: alleen de eerste regel van de A4 - in mijn geval drie etiketten) worden doorgezet. De rest blijft onveranderd! \nIk heb de helppagina goed gelezen, ik heb gegoogled en de daarmee opgeroepen handleidingen goed gelezen, maar niettemin: ik blijf alleen de eerste 3 etiketten krijgen en verder blijft er gewoon \'volgende record\' staan op de rest van het vel.\nMoet ik soms het Excel-bestand op een bepaalde manier voorbereiden? \nIk kom er alleen niet uit en zou een aanwijzing erg op prijs stellen, waarvoor bij voorbaat dank
Link naar reactie
Laten we inderdaad eerst eens kijken hoe je het excel bestand hebt opgebouwd.\r\n\r\n* De eerste rij bevat kolomkoppen, zoals Naam, Straat, Huisnummer, Plaats etc.\r\n* De gegevens van al je contacten staan daar onder. De gegevens van één persoon of familie staan allemaal in één en dezelfde rij en dan ieder gegeven netjes onder de bijbehorende kop.\r\n\r\nVoorbeeld:\r\n[ATTACH]15609[/ATTACH]\r\n\r\nAls je dat zo hebt, heb je het Excel gedeelte in ieder geval op orde.
Link naar reactie
Hoeveel kolommen je hebt maakt niet uit, zolang de opzet van het werkblad maar overeen komt met mijn voorbeeld. En zo te lezen heb je dat.\n\nIk heb hier zelf even geprobeerd (wel in Word 2010) en volgens mij zit de clou in stap 4 van de wizard. Daar heb je een knop \"Alle etiketten bijwerken\" die er voor zorgt dat al je etiketten \"mee doen\". Ook moet er in alle etiketten de vermelding «Volgende record» staan (behalve in het eerste etiket) om er voor te zorgen dat er nieuwe gegevens in het volgende etiket komen te staan.\n\nKies in stap zes voor de optie \"Afzonderlijke labels bewerken\" om te zien of alles goed is gegaan voordat je alles print.\n\nEn dan gaat \'t hier goed, maar da\'s natuurlijk geen garantie...
Link naar reactie
Ja FB, zo zou het moeten en je wilt niet weten hoe vaak ik de wizard al doorlopen heb. Bij alle etiketten (behalve bij het eerste dus) staat «Volgende record», dus dat is ook zoals het moet en stap 6 heb ik natuurlijk ook geprobeerd. Ik begin te denken dat er iets corrupt is geraakt in Word. Ik ga nu het Excelbestand kopiëren naar een andere computer, daarop staat dezelfde MSOffice met Word en Excel, en als daarop hetzelfde gebeurt zou ik kunnen proberen Word te verwijderen en opnieuw te installeren. (Ik heb de software vorig voorjaar aangeschaft.)
Link naar reactie
Nu weet ik bijna zeker dat er iets (maar wat??) mankeert aan Word op mijn computer. Na kopiëren van het Excelbestand en dat installeren op een andere computer kan ik meedelen dat het meteen de eerste keer raak was: alles goed zoals het moet!\nNu komt derhalve een andere vraag: kan ik zonder kans op gegevensverlies of iets dergelijks Word verwijderen (met Revo Uninstall) en dan opnieuw installeren? Maar misschien weet iemand wel nog een andere oplossing, door een bepaalde instelling van Word te veranderen? Ik zal onbewust wel ooit een rare streek hebben uitgehaald.
Link naar reactie
Als die herstelpoging op niks uit draait en je wilt office verwijderen, let dan op het volgende:\n- Heb je wijzigingen in het standaard-template (normal.dot(x)) aangebracht, maar dan een kopie van dat bestand. Dat zelfde geldt ook voor templates van excel/powerpoint etc: zorg dat je er een kopie van hebt.\n- Gebruik je Outlook, maak dan een goede backup van mail, contactpersonen, emailaccounts en berichtregels!
Link naar reactie
Ik heb dit probleem nu ook gegoogled en tjee, dat wordt werk aan de winkel (waar ik totaal geen zin in heb!).\nIk maak de etiketten wel op mijn ouwe laptop, maar ik baal wel, want als er nog ooit iets aan de hand is waardoor ik Word opnieuw zou moeten installeren, dan kan dat niet meer. Weg bijna 100 euro, dus. \nZie:[url]http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/exchangesvrclients/thread/dc31526b-efd3-420b-927a-5dc5de7a2bc6/[/url]
Link naar reactie
Ik lijk wel een feuilletonschrijver, maar hier komt het vervolg: die aanwijzingen van de eerder gegeven link gaan mij absoluut niet lukken (al heb ik zeker pogingen gedaan.) \nUiteindelijk heb ik binnen de bestaande installatie (via Configuratie-Systeem enz. ) toch een herstel van Word kunnen doen. Jammer genoeg zonder gewenst resultaat. Nu is mijn vraag: áls ik Office 2007 verwijder, zou dán de installatiecd wél kunnen werken? Ik heb inmiddels de 3e computer in huis wel kunnen voorzien van Office 2007, dat ging dus probleemloos. Ik ben een beetje bang om het niet goed werkende Word van mijn computer te verwijderen, want ik heb natuurlijk geen zekerheid dat de CDRom dan wél zal werken. En nu heb ik in elk geval toch iets.\nOverigens vind ik het niet stijlvol van MicroSoft om mensen die een product gekocht hebben zo in de steek te laten als het product vreemde kuren gaat vertonen. En contact zoeken met hun klantenservice is niet heel eenvoudig. Zo moet je een product ID nummer opgeven: hoe je dat vinden kan is - voor Windows 7- niet gegeven.
Link naar reactie
Je zal toch gewoon de product id van je MS office student moeten geven daar neem ik aan. \nMocht je die van Windows 7 willen weten.\nDownload SIW daar: [url]http://download.cnet.com/SIW/3000-2094_4-10326678.html[/url] . Installeer dat en links kan je er voor kiezen om al je serials uit te lezen. (en nog veel meer te bekijken op je pc).\n\nNiek
Link naar reactie
Op een andere manier ben ik aan het product ID nummer gekomen (via Word-Officeknop-Openen-Opties voor Word rechtsonder) en -hoewel dat niet in een vloek en zucht ging- lukte het om mijn probleem aan de serviceafdeling van Microsoft te mailen. Zoals beloofd werd kreeg ik snel antwoord (hulde! wél stijlvol). \nHet advies is Office geheel te verwijderen en opnieuw te installeren. Als ik de CD-Rom niet meer zou hebben kan ik de software downloaden. Ook beschik ik nu over een referentie-adres, dus mocht het niet lukken dan kan ik snel hulp opvragen. De aanschafprijs lijkt mij derhalve niet weggegooid en mijn bozige opmerking daarover trek ik bij deze in. Dan kan deze draad netjes afgeknoopt worden. Dank voor de reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...