Ga naar inhoud

Access "Alleen lezen" bestand


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van een nieuwe pc met daarop Windows 7. Daarop is door mij de \"Home/Student\"- versie van MS Office 2007 geïnstalleerd. Zoals wellicht bekend ontbreekt hierin de applicatie Access. Omdat ik op mijn oude pc nog een aantal grote Access-bestanden heb staan en ik nog een installatie cd van MS Office 2000 bezit, de pro-versie, heb ik daarvan de Accessapplicatie geïnstalleerd. Vervolgens m\'n \"oude\" Access bestanden overgezet op de nieuwe pc.\r\nBij het openen daarvan verschijnt de mededeling dat het \"alleen lezen\" bestanden zijn. Hierin kan door mij niets worden gewijzigd.\r\n\r\nWie weet hoe of ik een dergelijk bestand kan omzetten op een wijze zodat ik er mutaties in kan verrichten.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;549344]Hoe zijn die access bestanden opgeslagen? Toevallig op cd?\r\n\r\nZo niet, dan rechtsklik op het bestand, Eigenschappen en daar controleren of er een vinkje staat voor \"Alleen-lezen\". Als dat zo is, dat vinkje even weghalen.[/QUOTE]\r\n\r\nAdvies opgevolgd. Het werkt!!\r\n\r\nEnorm bedankt voor de (snelle) reactie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...