Ga naar inhoud

Synchroniseren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Let op deze vraag staat op meerdere fora want ik ben al de hele week bezig met testen e.d., kom er niet uit en de programma\'s doen niet wat ze moeten doen.\r\n\r\nWie weet er freeware om te synchroniseren van twee station die werkt.\r\nSyncBack maakt de zaak perfect gelijk maar kan niet omgaan met het [B]verwijderen[/B] op één station. Maak je een nieuwe map aan dan zegt alleen in het doel of bron > hup verwijderen.\r\n\r\nSynctoy scant ontzettend lang en moet allerlei zaken adden en dan krijg je 40.000 file van de 140.000 files die gesyncd moeten worden en de stations waren al gelijk (op enkele na).\r\n\r\nBestSync werk het beste maar is betaald. Moet je een licentie kopen (hoe lang en onbeperkt geldig?).\r\n\r\nWindows 7 moet je bestanden offline beschikbaar maken, weer zoiets, veel te ingewikkeld en dat zou je voor een heel station in een keer moeten kunnen instellen en niet losse bestanden of mappen, overigens kan dat en hoe?\r\n\r\nSynchroniseren is niet alleen gelijk maken, maar bestanden die op het ene station verwijderd zijn moeten ook op het andere verwijderd worden en een nieuwe map op gelijk welke pc moet naar de andere pc gekopieerd worden.
Link naar reactie
Vraagje 1:\nzitten de 2 stations in 1 computer of moet er gesynchroniseerd worden met bijvoorbeeld een NAS?\nVraagje 2:\nals ik je goed begrijp dan moet een bestand van de [I]copieschijf[/I] ook verwijderd worden als je dat bestand op de [I]hoofdschijf[/I] verwijderd?\nVraagje 3: \nGaat het om data(foto\'s, films, e.d.) of om systeemgegevens.
Link naar reactie
[QUOTE]Bij Syncback kun je heel veel aangeven t.a.v. wat er moet gebeuren als bron en bestemming verschillend zijn. Kwestie van de instellingen bestuderen. [/QUOTE]\r\n\r\nDenk je dat ik in een week tijd de zaak niet kan bestuderen. Die filters zijn goed in te stellen in SyncBack en het programma is zeer gebruiksvriendelijk en snel. Prima programma. Maar je moet altijd testen en dan klopt het niet, het maakt verschil tussen doel en bron en daar zit de fout. Het gaat gelijk maken maar als ik in één station verwijder dan moet dat ook in de ander en dat doet die niet goed (uitgebreid getest).
Link naar reactie
[QUOTE]Vraagje 1:\r\nzitten de 2 stations in 1 computer of moet er gesynchroniseerd worden met bijvoorbeeld een NAS?\r\nVraagje 2:\r\nals ik je goed begrijp dan moet een bestand van de copieschijf ook verwijderd worden als je dat bestand op de hoofdschijf verwijderd?\r\nVraagje 3: \r\nGaat het om data(foto\'s, films, e.d.) of om systeemgegevens. [/QUOTE]\r\nWeet niet wat een NAS is en eerst had ik via de Fritz!Box maar was zeer instabiel, nu via twee LAN-kabels.\r\nPrecies, maar er is geen hoofdschijf. Wijzigingen op de een is ook op de ander, incl. verwijderingen.\r\n\r\nSysteemgegeven hoeft niet en kon je met SyncBack goed filteren.\r\n\r\nIk probeer nu Allway Sync. Lijkt er op dat het doet wat het moet doen. Is minder makkelijk om het profiel te wijzigen en vast te leggen. Hoe kan ik de filter aangeven, er wordt gezegd geen mapnamen dat is toch zeer vreemd. Wat geef ik dan aan als ik de map e:\\vakantiefoto\'s wil uitzonderen?
Link naar reactie
Ik moet geen back-up! Ik werk op beide compueters. op de ene dit op de andere dat.\r\n\r\nHet volgende:\r\ner staat bij exclusions = filter geen filenames en mapnamen in te vullen. Ik wil van synchronisatie excluden/uitzonderen pagefile.sys en thumbs.db en de mappen System Volume Information en Windows, wat moet ik dan invullen?\r\n\r\nWie weet hoe dat moet en heeft daar ervaring mee. Ik heb al wel gezien dat het programma zelf bepaalde bestanden uitzondert.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;548926]Weet niet wat een NAS is en [/QUOTE]\r\n\r\n[B]N[/B]etwork [B]A[/B]ttached [B]S[/B]torage , simpel gezien een harde schijf met een netwerkaansluiting.\r\n\r\nIk begrijp dat je met 2 computers (die beide aanstaan!) aan documenten werkt.\r\n\r\nAls je gebruik maakt van een NAS en daar je documenten naar wegschrijft heb je 1 fysieke schijf waar de data op staat en hoef je niet te synchroniseren.\r\nBovenstaand werkt niet als een van de computers een laptop is die af en toe mee moet natuurlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...