Ga naar inhoud

Macro in Word 2007 werkt niet correct


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben recent overgestapt van Word 2003 naar Word 2007 maar nu werkt een veelvuldig gebruikte macro niet meer.\r\n\r\nIk gebruik diverse documenten waar, op plaatsen van nog in te vullen tekst, het teken ~ staat. In Word 2003 gebruikte ik een macro, middels de toetsencombinatie \"ALT ~\" om steeds naar deze plaats te springen en dan de betreffende tekst in te voegen.\r\nDeze macro werkt nu echter niet meer correct.\r\nIk moet de betreffende toetsencombinatie nu namelijk twee maal indrukken (na 1 keer gebeurt er niets) en dan slaat hij steeds eenmaal het teken ~ over.\r\n\r\nWeet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen ??\r\nBij voorbaat dank voor uw reactie.\r\n\r\nBelker.\r\n\r\nDe door mij gemaakte macro is de volgende:\r\n\r\nSub Macro1()\r\n\'\r\n\' Macro1 Macro\r\n\'\r\nSelection.Find.ClearFormatting\r\nWith Selection.Find\r\n.Text = \"~\"\r\n.Replacement.Text = \"\"\r\n.Forward = True\r\n.Wrap = wdFindContinue\r\n.Format = False\r\n.MatchCase = False\r\n.MatchWholeWord = False\r\n.MatchWildcards = False\r\n.MatchSoundsLike = False\r\n.MatchAllWordForms = False\r\nEnd With\r\nSelection.Find.Execute\r\nEnd Sub
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;548627]Staat je toetsenbord ingesteld op Nederlands of Verenigde Staten (Internationaal)? Maak er dan eens Verenigde Staten van, dus zonder (Internationaal), herstart je pc en probeer het dan nog eens.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor deze reactie.\r\nToetsenbord stond inderdaad op VS Internationaal.\r\nHet probleem is nu verholpen en de macro werkt nu perfect.
Link naar reactie
[QUOTE=Belker;549073]Bedankt voor deze reactie.\r\nToetsenbord stond inderdaad op VS Internationaal.\r\nHet probleem is nu verholpen en de macro werkt nu perfect.[/QUOTE]\r\n\r\nHelaas kleeft er aan deze oplossing toch ook weer een nadeel.:(\r\nHet euro teken (via ALT GR + 5) werkt niet meer en ook de \r\ntekens boven de letters zoals streepjes e.d. werken niet meer.\r\nIs er dus ook nog een oplossing voor het door mij aangegeven probleem met de macro\r\nzonder de taalinstelling van het toetsenbord te wijzigen ???
Link naar reactie
Zet het dan weer terug zoals het was en geef na de combinatie ALT- ~ een spatie in.\nOf hang de macro aan een toetscombinatie die niet een zgn. dode toets bevat.\n\nHet € teken kun je ook ingeven met ALT-0128. Zo zijn er voor de andere diakritische tekens ook ALT combinaties, bijvoorbeeld:\nALT-137 = ë\nALT-130 = é\nALT-138 = è\n\nEn zo zijn er nog veel meer. Het lijkt me het handigst om de macro aan een andere toetscombinatie te hangen. De ~ (tilde) als zoekteken kan wel gewoon blijven bestaan.\n\nKijk ook eens hier:\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=44759[/URL]
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;549105]Zet het dan weer terug zoals het was en geef na de combinatie ALT- ~ een spatie in.\r\nOf hang de macro aan een toetscombinatie die niet een zgn. dode toets bevat.\r\n\r\nHet € teken kun je ook ingeven met ALT-0128. Zo zijn er voor de andere diakritische tekens ook ALT combinaties, bijvoorbeeld:\r\nALT-137 = ë\r\nALT-130 = é\r\nALT-138 = è\r\n\r\nEn zo zijn er nog veel meer. Het lijkt me het handigst om de macro aan een andere toetscombinatie te hangen. De ~ (tilde) als zoekteken kan wel gewoon blijven bestaan.\r\n\r\nKijk ook eens hier:\r\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=44759[/URL][/QUOTE]\r\n\r\nIk heb, zoals aangegeven, de taalinstelling weer op internationaal gezet en de macro aan een andere toetsencombinatie gehangen. Werkt nu perfect en kan nu uiteraard ook alle leestekens weer gewoon gebruiken.\r\nHad nog nooit van de zgn : dode toets gehoord. \r\nBedankt voor deze tip:D
Link naar reactie
\"Dode\" toetsen zijn ervoor om eenvoudig een samengesteld teken als een e-trema (ë) in te kunnen geven. Je tikt dan eerst de \" in, die je niet ziet verschijnen (de dode toets) en vervolgens de letter e waarna Windows er zelf de ë van maakt. Zo zijn er veel combinaties mogelijk en wil je de \" zelf dan tik je de \" in gevolgd door een spatie. De tilde ( ~ ) is ook zo\'n dode toets en die zat je dus in de weg.\n\nFijn dat het nu naar je zin werkt :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...