Ga naar inhoud

PDF document beveiligen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ja dat kan. Adobe Acrobat kan dat. Alternatieve software misschien ook, maar daar moet je zelf maar naar zoeken.\n\nOverigens meteen de waarschuwing: het heeft niet veel nut om een pdf te beveiligen. Ik ben nog geen beveiligde pdf tegen gekomen waar ik de beveiliging niet af heb kunnen halen als ik er iets uit moest hebben (voor eigen gebruik uiteraard).\nEn daarbij, als je de tekst moet hebben, kun je een pdf printen en vervolgens met OCR weer inscannen. Of printscreens maken en daar OCR op los laten.\nAls je niet wil dat iemand je tekst kopieert: schrijf hem dan niet op.\n\nD\'r is uiteraard wel zo iets als auteursrecht die bepaalt dat niemand zonder jouw toestemming je tekst mogen over nemen. Maar er zijn er altijd die zich daar niet aan houden en daar helpt beveiliging ook niks aan.
Link naar reactie
Bedoel je een bestaande PDF? In dat geval ben je volgens mij veroordeeld tot Adobe Acrobat, maar ik kan mij vergissen.\n\nGaat het echter om een bestand dat nog naar PDF moet worden geëxporteerd, dan kan PrimoPDF goede diensten bewijzen, daarin kun je aangeven waar de bestanden tegen moeten worden beveiligd.\n\nBij mij staat \'ie standaard zó ingesteld, dat het document alleen geopend en evt. afgedrukt mag worden, maar staat het selecteren en kopiëren van de inhoud niet toe.\n\nEn uiteraard een password instellen zodat de veiligheidsinstellingen niet zomaar gewijzigd kunnen worden.\n\nNadeeltje kan zijn dat het geheel Engelstalig is\nGroot voordeel is echter dat \'t geheel gratis is.\n\n> > edit < <\nEn na het opslaan zie ik pas dat \'t originele bericht al een half jaar oud is...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...