Ga naar inhoud

Grote letters


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Je kunt zelf een getal voor de lettergrootte intoetsen, ookal gaat het lijstje niet verder dan 72. Typ dus eens 200 in dat vakje in en kijk wat dat doet. En dan iets vinden wat geschikt is.\n\nJe weet dat een zelfgemaakte kentekenplaat net zo goed niet is toegestaan als helemaal geen kentekenplaat? Het is inderdaad beter dan niks en je [I]kan[/I] er een boete voor krijgen. Die boetes geven ze vooral weg als je een zelfgemaakt exemplaar op een aanhanger of fietsendrager zet, want dat zijn dan meestal mensen die te ranzig zijn een stel witte platen te bestellen.\n\nWees dus gewaarschuwd, maar als ik m\'n plaat kwijt was zou ik ook zelf iets fabrieken totdat de nieuw bestelde platen gearriveerd zijn.
Link naar reactie
Een getal groter dan 72 gaat niet, dat is het maximale lettertypecorps oftewel lettergrootte.\r\n\r\nWil je groter dan 72 punt dan zul je naar aparte software moeten kijken... vroeger had je daar een programma voor Bannernogwat. Bannermaker is voor internetbanners dus die is het niet dacht ik.\r\n\r\nDan nog de inkt enzo, dan kun je beter gewoon even zelf een legale kentekenplaat laten maken, kost maar iets van 15 of 20 euro en daar kun je op wachten als het om een witte gaat voor de aanhanger. Op gele trouwens ook, behalve als het vervangede zijn dan moet je de bewijzen bij je hebben.\r\nEen boete is vele malen duurder.
Link naar reactie
[quote]Dat is absoluut niet waar, het gaat tot 1600 of zo... Maar als je hem op liggend zet kan je toch iets moois in elkaar knutselen. [/quote]\r\nEhmz... dat is absoluut wel waar hoor. Ik kan het weten, heb een grafische opleiding fotozetter gehad. Maximale corps is gewoon 72. Probeer jij in Word maar eens een corps van 1600 te maken.:)\r\n\r\nGrotere lettertypen zijn mogelijk maar dan zit je in aparte software, niet in normale tekstverwerkers of zetmachines. Dan ben je echt al bezig met DTP.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;548416]Daar: [url]http://got.sa007.nl/kenteken/[/url] kan je een kenteken maken. Maak daarna een print screen in een Word document of in Paint en vergroot uit.\r\n\r\nPas op: Het kan worden aangemerkt als \"Opzettelijk aanbrengen van een valselijk kenteken op een motorvoertuig\" en dat is een misdrijf.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nAls je het correcte kenteken gebruikt zal het hooguit iets worden van het \'gebruik van ondeugdelijke kentekenplaten\'. Da\'s een overtreding, staat een boete op van €90.
Link naar reactie
[quote]Dat het lijstje maar tot 72 gaat wil niet zeggen dat er verder niks is. [/quote]\r\nDat zie je mij ook nergens beweren. Ik zeg alleen maar dat je voor grotere types andere programma\'s nodig hebt, want ze bestaan uiteraard wel. Grote reklameposters bestaan immers ook al jaaaaren.\r\n\r\nDe nieuwe Office heb ik niet, maar het blijkt nu dus dat Microsoft ook wat meer DTP in zijn Word enzo is gaan duwen zodat grotere lettertypes mogelijk zijn.\r\nEigenlijk ook logisch, de techniek schrijdt voort en echte fotozetmachines zijn volgens mij ook al bijna overal weg. Alles is DTP geworden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...