Ga naar inhoud

Streaming geluid opnemen (Windows 7)


Aanbevolen berichten

\"Stereo mix\" is niet meer aanwezig in Windows sinds Vista. Sommige fabrikanten van geluidskaarten bieden wel nog een soortgelijke optie via hun drivers, maar met een onboard geluidschip heb je meestal gewoon pech.\n\nEen jaar ofzo geleden heb ik voor Vista naar een alternatief gezocht en nergens op uit gekomen. Persoonlijk heb ik de zoektocht opgegeven, maar als iemand iets weet...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb voor W7 verschillende recorders uitgeprobeerd en vond er 2 die werken,...beide niet gratis helaas..., maar ze wèrken wel zonder deze stereo-mix nodig te hebben.., gewoon \"what you hear\" (ook van internet) nemen ze op :\r\n\r\nAudio Record Wizzard v. 5 - [url]http://www.nowsmart.com/[/url] en \r\n \r\nSuper Sound Recorder 4.2.2 - [url]http://download.cnet.com/Super-Sound-Recorder-Pro/3000-2170_4-10154047.html[/url]\r\n\r\nIk gebruik in XP ook Audacity en Total Recorder (full version) maar deze deden het niet in W7.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
  • 2 weken later...
@foobar\r\n\r\nSteromix is wel degelijk aanwezig in Windows 7, het is alleen standaard uitgeschakeld. Om dit in te schakelen ga je alsvolgd te werk:\r\n\r\nStart > Configuratiescherm > Geluid\r\n\r\nGa naar de tab Opnemen\r\nKlik met je rechtermuisknop in het witte vlak, en schakel de volgende opties aan:\r\n\r\nUitgeschakelde apparaten weergeven\r\nNiet aangesloten apparaten weergeven\r\n\r\nJe ziet nu Stereo Mix in het rijtje verschijnen, rechtsklik op Stereo mix, en schakel deze in.\r\n\r\n\r\nSuc6!
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Hallo\r\n\r\n\r\nBij sommige onboard geluid systemen wordt alleen een microfoon weergegeven onder W7.\r\nWat je ook doet. Ook na installeren van een nieuwe driver. (Bij de HP laptop W7 bijv. )\r\nOplossing:\r\nDownload N0.23recorder (freeware [url]www.no23.de[/url]) \r\nJe kunt dan kiezen voor DS of WAV (=standaard) opnamebron\r\nKies dan voor DS Direct Sound)\r\nDat werkt.\r\n\r\nGroet Ahoog
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[QUOTE=haije;497914]Hallo,\r\n\r\ntot voor kort had ik een PC met XP draaien. Daarop was het mogelijk om geluiden die ik via internet hoorde op te nemen, bv met Audacity.\r\n\r\nSinds kort heb ik een PC met W7 en nu lukt me dit niet meer. Ik mis \"stereo mix\".\r\n\r\nKan iemand mij op weg helpen?\r\n\r\nMet vriendelijke groet[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het zelfde probleem: er zijn 3 versie\'s Windows 7. 1 ervan is zonder geluidsrecorder. Dat was verplicht volgens EU regel?
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
[QUOTE=haije;497914]Hallo,\r\n\r\ntot voor kort had ik een PC met XP draaien. Daarop was het mogelijk om geluiden die ik via internet hoorde op te nemen, bv met Audacity.\r\n\r\nSinds kort heb ik een PC met W7 en nu lukt me dit niet meer. Ik mis \"stereo mix\".\r\n\r\nKan iemand mij op weg helpen?\r\n\r\nMet vriendelijke groet[/QUOTE]\r\n\r\n__________________________________________\r\n30 December 2010\r\n\r\nGeluid opnemen in Windows 7 ( En Vista )\r\n\r\nGeluid vanaf internet neem ik op via de Gatget van Websonic.\r\n\r\n[url]http://www.websonic.nl/[/url]\r\n\r\nAl jaren gebruik ik Goldwave voor opnemen van o.a Langspeel platen.\r\nNu in Windows 7 kan ik diverse radio stations kiezen via de gadget. \r\n\r\nZodra Goldwave in geinstalleerd kiest men NEW en steld men de gewenste lengte \r\nvan het geluid in. Bij opnemen moet men eerst Ctrl indrukken en de de rode opname\r\nknop van Goldwave.\r\n\r\nMeer over goldwave in de rubriek hier onder:\r\n\r\n\r\n[url]http://fotoalbum.seniorennet.be/Spacerman/spaces_computer_4/foto=1962712[/url]
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
[QUOTE=ahoog;530519]Hallo\r\n\r\n\r\nBij sommige onboard geluid systemen wordt alleen een microfoon weergegeven onder W7.\r\nWat je ook doet. Ook na installeren van een nieuwe driver. (Bij de HP laptop W7 bijv. )\r\nOplossing:\r\nDownload N0.23recorder (freeware [url]www.no23.de[/url]) \r\nJe kunt dan kiezen voor DS of WAV (=standaard) opnamebron\r\nKies dan voor DS Direct Sound)\r\nDat werkt.\r\n\r\nGroet Ahoog[/QUOTE]\r\n\r\nGeld dit ook voor een desktop of alleen laptop\r\n\r\nGroeten \r\nZenub
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...