Ga naar inhoud

Mappen om de bestanden weg halen.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[FONT=\"Trebuchet MS\"]Besten,\r\n\r\nBearshare heeft voor mij een hele leuke streek uitgehaald.\r\n\r\nAl mijn muziek is namelijk in allemaal mappen gezet per artiest en daarin weer per album.\r\nDus nu heb ik bijvoorbeeld: /Mijn Muziek/Akon/Freedom/Troublemaker.mp3 (bijv.)\r\n\r\nWeet iemand een manier om die mappen allemaal weg te halen, dat de bestanden wel blijven, en ik gewoon weer een lange lijst met muziek heb?\r\n\r\nGraag antwoord hierop, bij voorbaat dank.\r\n\r\nMet Vriendelijke Groeten,\r\nArjan Alkema.[/FONT]
Link naar reactie
ai, dat is inderdaad irritant. Zelf heb ik bearshare niet omdat het een virus is... Heb je wel een anti-virus programma? Probeer [URL=\"http://www.avast.nl/\"]avast[/URL].\n\nEnfin, om op je probleem terug te komen. Ik heb op het internet gelezen waar de downloads opgeslagen worden. Misschien kan je daar een vinkje of een optie vinden?\n[QUOTE]\"Tools->Preferences->Library & Downloads\" on the Bearshare menu.\nThe default download location is \"My Documents \\My Music\\Bearshare\".[/QUOTE]
Link naar reactie
[quote=Alkema12;494152]Ja, dat snap ik wel inderdaad..\nHet probleem is dat dat zeer veel werk is..\n\nAls je zo\'n 1500 tracks wil slepen,, Dat kost je al gauw een weekje schat ik zo..\nVandaar dat ik vraag of er een andere manier is,[/quote]\n\nGebruik hiervoor het aloude DOS.\nMaak eerst op een andere schijf dan waar je muziek nu staat een map aan.\nStel, al je muziek staat verspreid in meerdere mappen op je C: schijf, maak dan een map op je D: schijf met bijvoorbeeld de naam Test.\n\nOpen een Command Prompt window en tik het volgende commando in:\n[code]FOR /R C:\\ %i in (*.mp3) DO xcopy /Y \"%i\" D:\\Test[/code]Dit commando zoekt nu je hele C: schijf af naar bestanden met de extensie MP3 en zal ieder gevonden bestand kopieëren naar D:\\Test\nDan heb je al je MP3 bestanden in 1 map staan die je vervolgens daar neer kunt zetten waar je ze wilt hebben.\n\nOp die manier doe je dus met 1 commando, in enkele minuten wat je zelf op een weekje had ingeschat ;-)\nMet een beetje creativiteit kun je dat commando helemaal naar jouw situatie aanpassen.\n\nOF:\n\nGa met Explorer naar de schijf waarop je muziek staat en klik op zoeken.\nKies ervoor te zoeken naar alle bestanden en mappen.\nTik vervolgens .MP3 in het veld waarin je een gedeelte van een bestandsnaam moet intikken.\nKlik nu op zoeken. Alle gevonden bestanden staan dan in het resultaat window.\nKlik op het bestand links bovenin en druk op CTRL-A om alles te selecteren.\nDruk nu op CTRL-C om alles te kopieëren.\nGa naar een lege map en klik dan op CTRL-V om alles te plakken.\nDit zal echter ook bestanden vinden die .mp3blablabla bijvoorbeeld als naam hebben.
Link naar reactie
Ok, dat was pure nieuwschierigheid. De eerste methode kwam van deze ouwe DOS krasser en de tweede van mijn jongste zoon ;-)\n\nWellicht dat er dan een aantal MP3 bestanden met dezelfde naam bij zaten.\nOmdat deze naar 1 map zijn gekopieërd werden ze door dat commando automatisch overschreven. De vraag of je dat wilt wordt wel gesteld maar door de /Y switch direct met Ja beantwoord.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;494210]\nOpen een Command Prompt window en tik het volgende commando in:\n[code]FOR /R C:\\ %i in (*.mp3) DO xcopy /Y \"%i\" D:\\Test[/code]Dit commando zoekt nu je hele C: schijf af naar bestanden met de extensie MP3 en zal ieder gevonden bestand kopieëren naar D:\\Test[/QUOTE]\nDit kan ook met iets minder vervuiling, omdat de gevraagde bestanden al in een structuur staan, en je waarschijnlijk niet alles van de hele C: schijf nodig hebt.\nJe kan namelijk het pad toevoegen. Kopieer dat uit de Verkenner (adresbalk), en plak dat in de opdrachtprompt (rechtsklikken op het opdrachtvenster en \"[I]Plakken[/I]\").\n\nZo ziet het er dan uit (met jouw voorbeeld-pad), en zo kan je selectiever te werk gaan:\n[code]FOR /R \"C:\\Mijn Muziek\\Akon\\Freedom\" %i in (*.mp3) DO xcopy /Y \"%i\" D:\\Test[/code]\nHet hele pad moet wel tussen dubbele aanhalingstekens wanneer er spaties in voorkomen.\n\nLet wel even op, in jouw tekst gebruikte je [I]slashes[/I], maar in een DOS- of Windows pad voor het bestandssysteem zijn er alleen [I]backslashes[/I].\nEn [I]geen[/I] backslash aan het eind.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...