Ga naar inhoud

Internet valt soms weg na standby computer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo mensen van computeridee,\r\n\r\nIk heb een gek probleempje met het internet. Want ik moet soms wel eens weg zoals kranten lopen enzoo.. maar omdat ik dan de pc daarna snel weer wil opstarten en om energie te besparen (en ook goed voor het millieu :D) zet ik mijn computer in de standby wanneer ik hem niet gebruik.\r\n\r\nMaar als ik hem weer uit zijn standby haal, en dan firefox opstart, dan krijgt ik de melding dat hij geen verbinding kan maken. Kortom, hij heeft geen verbinding met internet. Als ik dan een tijdje wacht, of naar de copperjet van alice ping (modem van alice), dan doet hij het weer. \r\n\r\nOmdat ik hem vaak op standby zet, is dit erg vervelend. \r\nHeeft iemand nog tips of opmerkingen voor mij?\r\n\r\nMet hartelijke dank\r\nen de groeten,\r\n\r\nErik
Link naar reactie
Als je (na uit standby komen) in een opdrachtprompt de opdracht\n[code]IPCONFIG /ALL > C:\\IP.TXT[/code] intypt, en de tekst in dat bestandje C:\\IP.TXT hier plaatst, misschien kunnen de mensen die hier iets van weten eens kijken of er een IP is gegeven, en/of de default gateway er is.\n\nMisschien moet je de lease tijd (tijd dat je door de DHCP server (meestal router) toegewezen IP geldig is) in de router verlengen tot een dag of langer ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...