Ga naar inhoud

Ervaring Wireless-G Range Expander


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Een range extender werkt alleen als het bereik van het originele access point voldoende is om de range-extender te bereiken.\n\nMet andere woorden: als je nu op die 70 meter voldoende bereik hebt, dan kun je een range-extender in het tweede huis zetten om overal in dat huis verbinding te kunnen hebben. Heb je dat niet, dan moet die range-extender dus ergens halverwege buiten komen staan.\n\nZet je de range extender buiten het bereik van het originele access point, dan gebeurt er niet zo veel.\n\n\nOverigens, als het allemaal eigen grondgebied betreft zou ik een netwerkkabel in de grond gooien. Die kan 100 meter lang zijn, dus heb je nog een end over aan beide kanten om in huis iets mee te rommelen. Dan aan de andere kant van de netwerkkabel een draadloos access point en je hebt gegarandeerd verbinding.
Link naar reactie
Foobar bedankt voor je antwoord, ik dacht dat je de range extender op je modem moest plaatsen? Zo staat het op de plaatjes in ieder geval. \nGraven is geen optie ik woon op bergachtig grond gebied, kabels lopen hier door de lucht. We hebben nu ook een kabel lopen, door de lucht, maar het stormt hier met grote regelmaat en dan stormt het ook hard, ben benieuwd hoelang het utp kabeltje blijft hangen.......... Vandaar dat ik speur naar wat anders.
Link naar reactie
Da\'s een persoonlijke keuze, die is voor iedereen weer anders. De één zweert bij Sitecom, de ander bij Belkin, weer een ander gaat voor Netgear. De tweede router moet in ieder geval de \'bridge-mode\' ondersteunen. Het is ook een beetje afhankelijk van wat je er aan uit wilt geven. Ik heb zelf gebruik gemaakt van twee Linksys WRT54G routers, voorzien van DD-WRT firmware. De routers zijn regelmatig voor een zeer schappelijk prijsje te vinden op de diverse veilingsites, de firmware is gratis te downloaden. Als je al een wifi-router hebt, dan kun je die gewoon blijven gebruiken en heb je alleen een tweede nodig voor op de externe locatie. Ik heb de opstelling gemaakt om geen kabels te hoeven trekken (en dus geen gaten te boren in de betonnen vloer) van de woonkamer waar de modem staat en de hobbykamer op de eerste verdieping waar m\'n pc\'s staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...