Ga naar inhoud

Hoe krijg ik internet op mijn laptop?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb windows vista en gewoon internetverbinding via kabel, ik heb dus dat internetkabeltje in mijn laptop gestopt maar kan alsnog niet op het internet ( zit nu op mijn oude pc ). Als ik verbinding wil maken met het internet komt er steeds tevoorschijn dat ik een wachtwoord moet invoeren.\r\n\r\nIk heb ook geen cd\'s erbij gekregen ofzo.
Link naar reactie
ik denk dat dat wachtwoord staat op een pagina van je internet provider. \nJe gebruikt een modem, en geen router. Van wie heb je kabelinternet, en hoe heet je modem precies. \n\nWat er precies gebeurt is dit. elke netwerkkaart heeft een uniek nummer, het zogenaamde MAC-adress. als jij gaat internetten controleert je provider door dat mac adress of jij toegang mag hebben tot hun internet. Doordat je een modem gebruikt wordt het mac adress van de pc gebruikt die je aansluit op het modem. \nDoor de laptop aan te sluiten, gebruik je nu een ander Mac adress,die de provider niet kent. Dus vragen ze om het wachtwoord wat ze je per post hebben toegestuurd toen je internet bij hun hebben aangevraagd. \n\nMakkelijkste oplossing: Koop een wireless router. In de router zit een mogelijkheid om het MAC adress te kopieren van je PC naar de router. \nOmdat de router dan het bekende mac adress gebruikt, kan je dan wel internetten, en ook met beide tegeijk.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;487507]...................................\r\nKabeltje erin \r\n\r\nen dan dezelfde gegevens van je provider invoeren\r\n\r\nmischien even op nieuw starten Klaar\r\n\r\nDus ga naar Deze Computer .... eigenschappen.....computernaam..... wijzigen\r\n\r\n en daar de gegevens invullen[/QUOTE]\r\n\r\nEn dan heb je kans dat je weer je gegevens mag invullen op de PC, als je de kabel daar weer instopt.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;487514]Hij hoeft niet op de of een website iets te veranderen\r\n\r\ngewoon bij Computer eigenschappen ??[/QUOTE]\r\n\r\nEffe een quote van de TS: \r\n\r\n[QUOTE=ibtissam;487486]Ik heb windows vista en gewoon internetverbinding via kabel, ik heb dus dat internetkabeltje in mijn laptop gestopt maar kan alsnog niet op het internet ( zit nu op mijn oude pc ). [B]Als ik verbinding wil maken met het internet komt er steeds tevoorschijn dat ik een wachtwoord moet invoeren.[/B]\r\n\r\nIk heb ook geen cd\'s erbij gekregen ofzo.[/QUOTE]\r\n\r\nDus moet hij wel bij zijn provider inloggen. Dus gebruiken ze een mac adress authenticatie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...