Ga naar inhoud

Monitor extra aan laptop


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Door mijn leeftijd begint mijn oogafwijkinh [MD] mij zoveel moeilijkheden met lezen te geven ,dat ik bijna niet meer van het scherm van mijn notebook kan lezen. Ik wil daarom een extra monitor op de laptop aansluiten maar ik weet niet wat voor een monitor [merk en type] ik moet kopen en hoe ik die moet aansluiten. Kan iemand mij raadgeven? Bij voorbaat dank OPA JO:p
Link naar reactie
[QUOTE=Opa Jo;485335]Beste mensen, Door mijn leeftijd begint mijn oogafwijkinh [MD] mij zoveel moeilijkheden met lezen te geven ,dat ik bijna niet meer van het scherm van mijn notebook kan lezen. Ik wil daarom een extra monitor op de laptop aansluiten maar ik weet niet wat voor een monitor [merk en type] ik moet kopen en hoe ik die moet aansluiten. Kan iemand mij raadgeven? Bij voorbaat dank OPA JO:p[/QUOTE]\r\n\r\nAllereerst is het zaak om te weten wat voor een monitor aansluitng de laptop heeft, VGA of DVI.\r\nzogauw dat bekend is zou ik met die informatie naar een computerzaak gaan en daar gewoon de verschillende monitoren bekijken wanneer ze aan staan. Kies dan gewoon de monitor die er het beste uit ziet en de aansluitng heeft die op de laptop past.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;485398]Je kan toch gewoon de letters en de iconen vergroten????[/QUOTE]\r\nWaarom raden we dat dan niet aan? Dat kan namelijk ook op het laptopscherm en is er dus geen extra monitor nodig...\r\n\r\nLet wel dat niet alle applicaties zich aan die instellingen houden en dat het er lelijk uit kan zien. Maar desalniettemin een interessante optie om te proberen, want het kost namelijk geen cent.\r\nMocht dat niet helpen dan kan een scherm met weinig pixels per inch altijd nog.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;485421]Waarom raden we dat dan niet aan? Dat kan namelijk ook op het laptopscherm en is er dus geen extra monitor nodig...\r\n\r\nLet wel dat niet alle applicaties zich aan die instellingen houden en dat het er lelijk uit kan zien. Maar desalniettemin een interessante optie om te proberen, want het kost namelijk geen cent.\r\nMocht dat niet helpen dan kan een scherm met weinig pixels per inch altijd nog.[/QUOTE]\r\n\r\nIk raad dit aan omdat ik denk dat de oppervlakte van het scherm van de notebook voor de TS sowieso te klein is geworden, waardoor deze de keuze wil maken om een scherm te nemen met een groter oppervlakte.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;485435]Ik raad dit aan omdat ik denk...[/QUOTE]\r\nLijkt me dat we de TS moeten laten denken en niet voor de TS gaan denken.\r\n\r\nOpa Jo:\r\nKijk dus eerst eens of het werkbaar is als je de tekengrootte en icoongrootte verhoogt. Een groter scherm kopen kan dan altijd nog, mocht het niet baten.\r\nVertel even welke versie van Windows gebruikt wordt, dan kunnen we instructies opschrijven hoe de letters groter kunnen worden ingesteld.
Link naar reactie
Hallo vrienden, Ik heb XP Pro met SP3 op de laptop {DELL Espiron 15.4 \"} De laptop heeft zover ik kan nagaan geen VGA aansluiting .IK zal proberen alles wat te vergroten maar ik betwijfel of het helpt?.IK werk nu nl op een desktop comp met een groot scherm en normale letters enz en dat gaat prima maar met een klein scherm worden mijn ogen snel moe , gaat alles golven en verlies ik alle controlle maar.. jullie suggesties zijn de moeite van het proberen waard. A propos geef even aan hoe ik dat moet doen want ik ben wel oud[87]. maar niet zo ervaren. Jullie horen van me hoe het gaat. Bedankt alvast en tot later OPA JO PS. wat is TS ?
Link naar reactie
Instellen van grotere letters onder XP:\r\n- Klik met de rechtermuisknop ergens op een leeg plekje op het bureaublad.\r\n- Kies Eigenschappen.\r\n- Ga naar het tabblad Vormgeving.\r\n- Kies onderaan een andere tekengrootte uit het lijstje en druk op OK.\r\n\r\n\r\n[QUOTE=Opa Jo;485467]PS. wat is TS ?[/QUOTE]\r\nTS staat voor \"Topic Starter\".
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;485478]Instellen van grotere letters onder XP:\r\n- Klik met de rechtermuisknop ergens op een leeg plekje op het bureaublad.\r\n- Kies Eigenschappen.\r\n- Ga naar het tabblad Vormgeving.\r\n- Kies onderaan een andere tekengrootte uit het lijstje en druk op OK.\r\n\r\n\r\n\r\nTS staat voor \"Topic Starter\".[/QUOTE]\r\n\r\nVolgens mij begrijp je het nog niet.......\r\n\r\n[QUOTE][B][I]IK werk nu nl op een desktop comp met een groot scherm en normale letters enz en dat gaat prima [COLOR=\"Red\"]maar met een klein scherm worden mijn ogen snel moe[/COLOR][/I][/B] [/QUOTE]\r\n\r\nDe TS heeft dus een GROTER scherm nodig zoals ik al dacht, en met jouw suggestie hierboven krijg je met de beste wil van de wereld het scherm ECHT NIET groter.....
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;485480]Probleem \r\n\r\n87 jaar, dan is een zo groot mogelijke monitor gewoon de beste optie.\r\n\r\neen kennis 79 jaar heeft een 17 inch monitor en de resolutie zo gezet dat hij nu wel kan lezen , maar nu komt dus niet alles goed in beeld , dus veel scrollen.[/QUOTE]\r\n\r\nPrecies, ik zou ook voor een 22 of 24 inch monitor kiezen, maar ik denk dat de TS beter een winkel in kan lopen om met zijn eigen ogen de verschillen te bekijken.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;485483]Volgens mij begrijp je het nog niet......[/QUOTE]\r\n@#^@$%!@ de TS [B]vraagt[/B] hoe je de letters groter kunt instellen, dus daar geef ik netjes antwoord op.\r\n\r\nEn nee, het scherm wordt niet groter, maar wel LEESBAARDER, en dat is waar het om gaat. Wat is het probleem om eerst de gratis optie te PROBEREN en daaruit de CONCLUSIE trekken of het wel of niet verstandig is om een groter scherm aan te schaffen.\r\n\r\nAls je plan was om me af te pissen, is je dat behoorlijk gelukt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...