Ga naar inhoud

Experia box bridgen met Sweex LW050v2


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.\r\n\r\nIk word er inmiddels een beetje moedeloos van, vandaar mijn hulpkreet hier. :(\r\n\r\nIk heb beneden een zilveren experia box (Siemens gigaset) staan. Alleen het signaal hiervan is té zwak om lekker te kunnen internetten op zolder. (2 plafonds ertussen).\r\nHeel veel nagevraagd e.d. en ik kwam tot de conclusie dat een 2e router en die (draadloos!) bridgen naar de experia box de meest practische oplossing zou zijn.\r\n\r\nEchter daar gaat het mis..\r\nBij de sweex heb ik bij bridging opties netjes het MAC adres van de experia box ingevuld, DHCP uitgezet, in dezelfde range als experia box geplaatst, maar geen van deze dingen mocht baten. : (\r\nIk weet niet of ik iets in de experia box aan instellingen moet veranderen, maar ik knoei daar liever niet te veel mee.\r\n\r\nWie kan mij verder (op weg) helpen? : )\r\nVoor de duidelijkheid, het is dus de bedoeling dat de sweex boven het draadloos signaal van de experia box (beneden) oppakt, en weer doorzend.\r\n\r\nAlvast hartelijk dank.\r\nSyvdo.
Link naar reactie
Mijn Sweex ondersteund dat niet geloof ik. : (\r\nIn de handleiding staat er namelijk niets over vermeld.\r\n\r\nDe Experia box ondersteunt dit toevallig wel, maar dat werkt de verkeerde kant op neem ik aan? : (\r\n\r\nEn eventueel heb ik er niet veel bezwaar tegen mijn pc\'s op die ethernet poorten aan te sluiten, dan zal ik enkel nog wat extra kabels moeten hebben. :p Want daar had ik niet op gerekend.\r\n\r\nMaar om dat even te testen, hoe moet ik dan e.e.a. instellen?\r\nDHCP moest uit in 2e router had ik gelezen.. en verder? : S\r\n\r\nAlvast bedankt. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...