Ga naar inhoud

Bestand, printer, download server maken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heey \r\nben de hele week op school de ict\'ers aant helpen, en nu gingen er vandaag 60 pc\'s weg dus denk dat ik er 2 meeneem \r\n(hardware weet ik dus nog niet precies maar in ieder geval een intel procesor asuss moederbord en minimaal 1 GB ddr1 geheugen)\r\n\r\nIk wil hiervan een server maken zodat ik kan printen, downloaden, bestanden delen, itunes library delen (ook met de xbox) , mischien voor het hosten van een website waar ik in de vakantie aan wil beginnen, en ook voor beveiliging en filtering van het internet. \r\n\r\nvoor die beveiliging van het internet wilde ik graag [URL=\"http://www.untangle.com/\"]untangle[/URL] gaan gebruiken deze (gratis) software gebruiken ze bij ons op school ook en dit is eigelijk een soort van filter, firewall, virusscanner die alles al controlleert voor het naar de pc\'s gaat ook zijn er heel veel (betaalde) plug ins voor. \r\n\r\nIk wil ook gewoon alle pc\'s (3 draadloze laptops 3 bekabelde vaste pc\'s) onzichtbaar van afstand (mijn laptop) kunnen bekijken, en eventueel overnemen, ik weet dat dit ook met untangle kan maar daar moet je voor betalen. Moet ik dit op de server regelen of is dit handiger met iets als vnc ofzo het moet dus wel onzichtbaar zijn en niet net als bij logmein dat dat er zo groot komt te staan\r\n\r\nik heb geen 2 lankaarten in mijn pc dus ik ga de untangle versie gebruiken die ook gewoon op een windows pc in het netwerk kan draaien, het lijkt me zoeizo wel handig om windwos te gebruiken omdat ik daarop ook mijn andere progjes kan installeren:\r\n\r\nvoor het downloaden wil ik grabit en bittorrent gaan gebruiken\r\n\r\nde bestanden wil ik ook vanaf andere locaties kunnen benaderen (bijv.: school) en ik moet kunnen werken met wachtwoorden, gebruikersnamen en lees/schrijf rechten zodat ik voor vrienden en fammilie acounts kan aanmaken zodat zij dingen kunnen down/up-loaden naar de serverpc. ik lees overal dat ftp handig werkt maar kan ik daar met gebruikers werken?\r\n\r\nprintserver snap ik zelf ook hoe dat moet met windows xp (tenzij jullie een betere suggestie hebben voor een besturingssysteem...\r\n\r\nhet hosten/bouwen van een website heb ik geen id van hoe dat moet maar daar horen jullie mij nog wel een x over eerst dit maar eens aan de gang krijgen :) \r\n\r\nhet geheel wil ik aansturen via logmein vanaf mijn laptop zodat ik geen appart scherm enzo nodig heb en de server kan dan gewoon in de kast blijven \r\n\r\nis dit een goed id hebben jullie tips/ervaringen hiermee of vergeet ik iets belangrijks?\r\nIk weet dat dit een heel verhaal is, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is en anders vraag het maar even ;)
Link naar reactie
[url]http://www.untangle.com/Re-router-Technology[/url] <-- dit is dus de versie van untangle die ik wil gaan gebruiken heb het al even getest met mijn laptop en het werkt echt heel fijn en handig :) + het is gratis\n\nHeb ik eiglijk ook vaste ip adressen nodig op de pc\'s / laptops want dan moet ik dat ook nog ff instellen\n\n(de server zal in ieder geval een statisch ip nodig hebben denk ik )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...