Ga naar inhoud

Draadloos tussen twee Computers(?)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Best Forum;\r\n\r\nIk heb een Acer One en een Desktop, Beide onder XP. In de desktop heb ik een Wireless PCI 802.11B/G Adaptot WN 4201B (merk: Accton) geinstalleerd. De WN 4201B is geinstalleerd en werkt. Hij vind in ieder geval draagloze netwerken.:D\r\nNu is mijn vraag: Hoe of ik de Acer One en de Desktop rechtstreeks met elkaar kan laten communiceren? De desktop gaat via een draadje naar een router, welke niet draadloos is.
Link naar reactie
[quote=couch_potato;476198]Dan moet je een adhoc verbinding opzetten. Op de pc moet je ICS installeren en aanzetten.[/quote]\n\nICS (Internet Connection Sharing) is alleen nodig wanneer je op de laptop en op de desktop tegelijkertijd en onafhankelijk van elkaar wilt kunnen internetten. Voor alleen het delen van bestanden heb je aan het opzetten van een thuisnetwerk voldoende.\n\nEen stap voor stap handleiding voor het installeren en inrichten van ICS kun je [URL=\"http://www.userbase.be/knowledge/tutorials/24-internet-connection-sharing-tutorial\"]hier[/URL] vinden.\n\nVoor een thuisnetwerk kun je terecht op [url=http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/netwerk/netwerk-installeren.htm]deze[/url] pagina.
Link naar reactie
Ik denk dat TS iets anders bedoeld, omdat hij zegt:\n\n[QUOTE]De desktop gaat via een draadje naar een router, welke niet draadloos is.[/QUOTE]\n\nDus heeft hij een laptop met wifi, welke draadloze netwerken vindt, en een desktop die aan een niet draadloze router is aangesloten, dus een ander netwerk. Als dat zo is, kan hij niet rechtstreeks tussen desktop en laptop communiceren.
Link naar reactie
[quote=polling;476266]Ik denk dat TS iets anders bedoeld, omdat hij zegt:\n\n\n\nDus heeft hij een laptop met wifi, welke draadloze netwerken vindt, en een desktop die aan een niet draadloze router is aangesloten, dus een ander netwerk. Als dat zo is, kan hij niet rechtstreeks tussen desktop en laptop communiceren.[/quote]\n\nDe desktop heeft een Wireless PCI 802.11B/G Adaptot WN 4201B \nDaarmee moet de laptop kunnen communiceren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...