Ga naar inhoud

utp aansluiting


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik weet dat er eea is geschreven over het onderwerp utp/netwerk/router maar ik heb echt gezocht naar mijn specifieke vraag en niets over gevonden. Ik wil namelijk vanaf mijn router een utp (cat5) kabel trekken naar een dubbele wall outlet. Volgens de winkel moet je slechts 1 kabel hiervoor aansluiten en dan heb je op beide poorten connectie. Ik heb idd op beide poorten connectie maar niet tegelijk. Als ik een 2e pc aansluit krijg ik voor die PC geen netwerk (cable unplugged) en bovendien verlies ik de verbinding met de eerste. Ik heb ook geprobeerd om een 2e kabel op hetzelfde aansluitblokje -A- aan te sluiten zonder resultaat. Ook geprobeerd om de 2e kabel op aansluitblokje B aan te sluiten ook zonder succes. Ik gebruik het bekende aansluitschema (w/o, o, w/g, bl, w/bl, g, w/br, br) aan beide zijden\r\nIk wil eerst zeker weten dat het werkt voordat ik de hele zut overhoop ga halen. Ik doe waarschijnlijk iets fout, maar wat?\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
dit lukt met een grapje, maar heb je wel maximaal 10mb doorsluizing\r\n\r\n4 kabels op a en 4 kabels op b aan sluiten en aan de andere kant hetzelfde\r\n\r\nhet beste is om alle 8 op a en een 2e kabel met alle 8 op b\r\n\r\nwat je krijgt nu is dat je 2 computers op 1 kabel aansluit zonder extra hardware en dat lukt niet of met je fout meldingen
Link naar reactie
Wanneer je de eerste aansluiting volgens het normale schema aansluit (1=oranje= Tx data +, 2=oranje/wit=Tx data -, 3=groen/wit=Rx data +, 6=groen=Rx data -) dan kun je de overige aderparen gebruiken voor de tweede aansluiting. Vervang daarbij in bovenstaand schema de kleur groen door blauw en de kleur oranje door bruin. Je hebt dan twee volwaardige aansluitingen via één enkele kabel.\r\nWaarom dat maar max 10 Mb op zou leveren zoals Sjouwer beweert zie ik niet helemaal in, bij mij werkt e.e.a. al jaren gewoon op 100 Mb.
Link naar reactie
OK, thanks beiden. De suggestie van sjouwer om 2 kabels aan te sluiten met 8 op A en 8 op B heb ik gedaan maar toen werkte niks. Had ook beide kabels in dezelfde volgorde aangesloten, volgens het schema wat bij de outlet zat (zie hierboven maar kan toch niet zijn dat dat verkeerd is hè?). Ik ga de oplossing van Hans60 proberen en kijken of dat nog 100Mb oplevert. Laat ik nog wel weten.
Link naar reactie
Ik heb nogmaals in de juiste volgorde 2 kabels aangesloten op A en B en aan beide kanten stekkers. Op het moment dat ik de 2e stekker in de router stop gaan beide poortlampjes aan. Dat klopt ook niet want er zijn nog geen aktieve componenten op aangesloten.\r\nIk ga later vandaag de alternatieve oplossing proberen maar ik snap niet dat het met 2 kabels niet werkt. Kan het aan de outlet liggen?\r\n[ATTACH]14416[/ATTACH]
Link naar reactie
Voor alle duidelijkheid: ik heb rechtstreeks op de router aamgesloten 4 devices werkend. Alleen als ik deze dubbele outlet wil gebruiken werkt slechts een PC (op elk van de 2 poorten). Ik denk er nu over om maar een 2e (enkele) walloutlet erbij te plaatsen. Dat moet toch zeker werken alleen jammer dat de dubbele niet doet what it supposed to do.
Link naar reactie
[QUOTE=supertr@mp;475901]Ik heb nogmaals in de juiste volgorde 2 kabels aangesloten op A en B en aan beide kanten stekkers. Op het moment dat ik de 2e stekker in de router stop gaan beide poortlampjes aan. Dat klopt ook niet want er zijn nog geen aktieve componenten op aangesloten.\r\nIk ga later vandaag de alternatieve oplossing proberen maar ik snap niet dat het met 2 kabels niet werkt. Kan het aan de outlet liggen?\r\n[ATTACH]14416[/ATTACH][/QUOTE]\r\n\r\nhet plaaje da ik zie lijkt veel op een isdn aansluiting en geen computer aansluiting\r\n\r\nbij isdn zijn beide poorten doorverbonden met als resultaat jouw problemen\r\n\r\nik vraag dus af wat staat op het bijbehorende afdekplaatje\r\n\r\nisdn of computer
Link naar reactie
Gewoon een 2e kabel trekken en dan de 2e outlet aansluiten, je krijgt namelijk reflexies zeker als je dit doet met een cat 6 kabel.\r\n\r\nOm er voor te zorgen dat je wel verbinding hebt en houdt moet je je houden aan de b standaard, wat er boven gezegd wordt kan je volgens mij vergeten maar daar ben je zelf ook wel achter gekomen.
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;475966]het plaaje da ik zie lijkt veel op een isdn aansluiting en geen computer aansluiting\n\nbij isdn zijn beide poorten doorverbonden met als resultaat jouw problemen\n\nik vraag dus af wat staat op het bijbehorende afdekplaatje\n\nisdn of computer[/QUOTE]\nInderdaad dit kon wel eens een ISDN walloutlet zijn, die kan je namelijk doorlussen. Zal eens kijkenin mijn voorraad in de auto.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...