Ga naar inhoud

geen internet via Sitecom ADSL modem DC227


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn broer heeft een XS4all start of basis abo (de goedkoopste dus). met een Speedtouch USB modem.\r\nWaar hij mee internet op een ouwe pc (Windows XP Home)\r\nHij heeft geen snelheid nodig, want alles wat hij doet is enkel maar een beetje surfen en mailen.\r\n\r\nNu heeft hij recentelijk een laptop aangeschaft (Vista) en ik heb een Sitecom DC227 ADSL 2+ modem en een Sitecom 54g Router welke ik getracht heb aan te sluiten bij m\'n broer op z\'n laptop. \r\nHet netwerk is geen probleem, dat ziet de laptop direct echter ik krijg maar geen internet.\r\nDe helpdesk van XS4all weet niks omdat het de modem niet ondersteunt (zeggen ze)\r\n\r\nWelke instellingen moet ik uitvoeren?\r\nHeb alle instructies welke bij het modem zitten al uitgevoerd maar niks werkt.\r\n\r\nHeb de modem en router op mijn pc (XP) geprobeerd en dat werkte probleemloos.
Link naar reactie
Als de opstelling zoals jij het noemt wel op jouw pc werkt en alleen niet op die laptop van je broer, dan zit [B]daar [/B]het probleem......\r\n\r\nJe hebt dus gewoon een werkende internetverbinding, alleen op de laptop staat \'iets\' (verkeerd) waardoor deze geen contact krijgt. Ziet de laptop wel de draadloze netwerken in de buurt?
Link naar reactie
Ja, maar ik heb e.e.a. bij mij thuis aangesloten (planet) zodra ik het modem meeneem naar hem en daar probeer aan te sluiten....geen internet.\r\nDe laptop ziet wel de netwerken van alle buren daar.\r\n\r\nIk kreeg ook een foutmelding omtrent toegang tot exterme server (sorry, vergeten wat er precies stond)
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;475876]Misschien zit ik helemaal mis hoor.. maar moet je met de Sitecom router geen toegangscode invullen? (staat onderop de router). En de driver? Heb je daar nog een installatie Cd van?\r\n\r\n[url]http://www.sitecom.com/drivers_result.php?groupid=5&productid=312[/url][/QUOTE]\r\n\r\n\r\nJa, maar het ligt niet aan de router, het is juist het modem zoals ik al zei, ik krijg 815 code (kan geen verbinding maken met extrene server)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...