Ga naar inhoud

Draadloos of Bedraad?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=eugene;475705]Met draadloos kan je rustig ergens in huis zitten en surfen op het internet. of werken aan een document die op een NAS staat Maar zoals al beantwoord, het is langzamer, zeker als je grote files gebruikt, en de beveiliging is complexer.\nHoe wil je je netwerk connectie gebruiken en waarvoor?[/quote]\n\nIk wil 3 computers op het netwerk aansluiten.\nDe PC (Paradigit) van mijn vader (XP)\nDe Laptop (Dell) van mijn broertje (Vista)\nDe Laptop (Apple) van mij. (Mac OS X 10.5) + (Windows 7 RC Bootcamp)\n\nVan mijn vader voor van alles.\nVoor mijn broertje en ik voor onze studie;).\nZo wil ik ze werkend met internet hebben
Link naar reactie
Dan zou ik de pc bedraad doen, en de laptops draadloos. Neem aan dat jullie nu al internetverbinding hebben dus is het eigenlijk alleen een kwestie van kijken of je modem/router een draadloos signaal geeft. Zoniet dan een draadloos routertje halen,kosten bijna niks meer en zijn over het algemeen vrij makkelijk te installeren (als je gewoon logisch nadenkt en de gebruiksaanwijzing goed leest).\nZolang je de laptops gewoon voor school blijft gebruiken en niet voor zware online spellen oid dan werkt draadloos wel goed. Let bij de draadloze instellingen wel op of beide laptops de beveiliging aan kunnen dus dat ze bv allebei wpa2 kunnen hebben. Anders kan degene die het niet heeft geen verbinding met internet maken.
Link naar reactie
Ik weet niet wat voor internet abo jullie hebben natuurlijk. Maar als ik zo zie wat jullie er mee willen doen lijkt me een g netwerk voldoende. Maar wil je in de toekomst bv ook veel online spellen gaan spelen, dan kun je beter een n kiezen. Als het qua prijs niets uitmaakt op marktplaats ken je natuurlijk gewoon voor n gaan. Heb zelf een g router van netgear staan en die bevalt me goed. Makkelijk te installeren en beveiligen en werkt goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...