Ga naar inhoud

2 PCs onmogelijk in een netwerk te krijgen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nHeb gisteren een nieuwe router van Belkin geinstalleerd. Alles werkte meteen, internet op beide PCs. Wat ik niet aan het werk krijg is een gezamelijke schijf waardop beide PCs kunnen werken.\r\n\r\nDit hadden we wel, een netwerkschijf waarop we beide werkten. Nu is alles goed ingesteld in Netwerkcentrum. Alles delen etc. Als ik \"Hele netwerk weergeven\" kies dan zie je de andere PC wel maar je kan er gewoon niet opkomen. Hij vraagt niet eens een wachtwoord zoals voorheen wel. Dus niet geheel onzichtbaar maar onmogelijk te bereiken.\r\n\r\nVia explorer naar Netwerk dan zie je alleen de PC waar je achter zit. Beide draaien Windows Vista en beide zijn wireless aan de router verbonden.\r\n\r\nNu heb ik natuurlijk het forum eerst goed gelezen en ik kwam iemand met een zelfde soort probleem tegen. Ook Belkin router en die had het opgelost door de WPA/WPA2 beveiliging terug te zetten naar WEP. WEP gebruikte is eerst bij mijn vorige router ook. Maar als ik die instellingen op mijn router wijzig naar WEP dan maakt geen enkele PC meer verbinding. Heel vreemd, pasword goed ingesteld en daarna ook op beide PCs bij modem beveiliginginstellingen maar beide weigeren contact met de modem te maken.\r\n\r\nBeveiliging terug naar WPA/WPA2 dan weer geen probleem maar weer geen verbinding tussen beide PCs. Ik kan dus zelfs de beveiliging niet naar WEP terugbrengen om het probleem eventueel op te lossen. Frusterend.\r\n\r\nIemand misschien ook deze ervaringen of een mogelijke oplossing? We werken op de netwerkschijf voor ons bedrijf en dus is het extra vervelend dat we nu dit probleem hebben.\r\n\r\nBij voorbaat dank,\r\n\r\nMark
Link naar reactie
Door de nieuwe router zouden beide pc\'s ook wel eens een ander ip-adres gekregen kunnen hebben. Als je dan ook nog via een firewall alleen de toegang op de oude nummers (of nummerserie) had opengesteld heb je de oorzaak te pakken. Schakel eens - tijdelijk - de firewall(s) uit om dit te verifieren.\nEen makkelijk programma om je eigen netwerk (beter) te beheren vind je oa op [url]http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=1620616&id=1871795[/url] (Network Magic) Het laat o.m. het actuele ip=adres zien van al je netwerk-componenten.
Link naar reactie
De Goden zijn geprezen en ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Zo simpel, Norton 360 instellingen voor wat betreft Networking moest ik aanpassen. Ik heb het netwerk \"trusted\" gemaakt en voila de beide PCs in het netwerk en vrij toegankelijk.\r\n\r\nWas dus toch niet moeilijk, je moet gewoon OVERAL aandenken bij dit soort dingen.\r\n\r\nBedankt voor de input en excuses voor het vrij simpele probleem.\r\n\r\nBedankt,\r\n\r\nMark
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...