Ga naar inhoud

Router beveiliging wordt niet herkend


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk ben een SMCWBR14-G2 wireless-router aan het instellen, ik doe dat met behulp van de install wizard.\r\nJe komt dan ook het stukje security tegen, gekozen voor WPA/WPA2, daar een wachtwoord ingegeven en vervolgens de verbinding geprobeerd. De verbinding werkte perfect, maar het vreemde is nu dat ik in de lijst van netwerken zie dat dit een \"onbeveiligde netwerkverbinding\" blijft. Verschillende keren de instellingen nagegaan maar niets vreemds kunnen ontdekken. Wat doe ik verkeerd?\r\n\r\nGroet Bram
Link naar reactie
Waarschijnlijk niets. Als je de verbinding eens probeert te maken zonder het ingeven van de sleutel zul je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zien dat deze geweigerd wordt. De verbinding is dus wel beveiligd maar wordt ten onrechte als onbeveiligd weergegeven. Heb laatst een zelfde gevalletje aan de hand gehad bij een collega van me. Daar had ik een WiFi netwerk aangelegd met een Belkin router, en ook deze bleef (onterecht) volhouden dat het een onbeveiligde verbinding was.\r\nAl op de site van de fabrikant gekeken of er een update voor de firmware beschikbaar is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...