Ga naar inhoud

ziggo internet splitten naar pc en mac


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk heb een vraag over het verdelen van mijn internet verbinding van Ziggo. Ik heb na mijn kabelmodem van Ziggo een network switch (van sitecom, 5 poorts) geplaatst, van daaruit wil ik hem op twee manieren verdelen: een met een ethernet kabel naar mijn pc en een met de airport van apple voor mijn macbook. \r\nHet werkt alleen niet (anders zou ik hier ook niet posten ;)). Ik heb maar bij een van de twee een verbinding. \r\nIk krijg nu een beetje het vermoeden dat ik niet een network switch had moeten kopen maar een router. Klopt dit vermoeden? Of is er nog een mogelijkheid om het wel met de switch op te lossen?\r\nAlvast bedankt voor wie wil reageren.
Link naar reactie
Heeft die airport niet een router ingebouwd? Als er meer dan één netwerkaansluiting op zit zou dat namelijk zomaar eens kunnen.\r\n\r\nIn dat geval: de airport aan het modem verbinden, de computer aan de airport en vervolgens de instellingen correct maken. Als dat gelukt is kun je met je computer en je macbook tegelijkertijd op internet.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;471954]Heeft die airport niet een router ingebouwd? Als er meer dan één netwerkaansluiting op zit zou dat namelijk zomaar eens kunnen.\r\n\r\nIn dat geval: de airport aan het modem verbinden, de computer aan de airport en vervolgens de instellingen correct maken. Als dat gelukt is kun je met je computer en je macbook tegelijkertijd op internet.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nZou best kunnen dat er iets van een router in de airport zit, maar hij heeft maar 1 ethernet ingang, verder 1 usb uitgang. Ik kan dus niet de ethernet kabel van de pc in de airport doen. Ik heb de \'basis\' airport en niet de airport extreme.
Link naar reactie
Als er maar 1 ethernet ingang aan zit heb je er niet veel aan om de computer bedraad aan te kunnen sluiten...\r\n\r\nAls de airport een router in zich heeft, zou je kunnen overwegen om ook de computer draadloos aan te sluiten.\r\n\r\nIn alle andere gevallen heb je een router nodig. Wat voor een maakt niet uit. Een van 20 euro is ook goed genoeg. Je zult tot de conclusie komen dat er nog maar weinig routers zijn zonder draadloze mogelijkheden en dat een draadloze router ongeveer net zo veel kost als een zonder draadloze mogelijkheden. En dan heb je die airport eigenlijk niet meer nodig...
Link naar reactie
ziggo geeft maar 1 ip adres per aansluiting\r\n\r\ndus je hebt een router nodig om meer dan 1 computer aan te sluiten\r\n\r\nde kabel van het modem gaat de wan poort in\r\n\r\nde kabels van de computers gaan de lan poorten in\r\n\r\nmeer computers dan lan poorten op de router 1 of meerdere switchews aan de router
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...