Ga naar inhoud

Zeer traag internet


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,\r\n\r\nIn mijn huis hebben we al een tijdje erg langzaam internet. Soms duurt het wel een minuut om een pagina te openen (bijv Wikipedia). Sowieso zijn alle pagina\'s langzaam, terwijl we wel betalen voor sneller internet.\r\n\r\nNu heb ik wel veel op Internet gelezen dat het aan de router kan liggen. Als ik mijn verbindingsdraad rechtstreeks aan mijn PC aansluit, heb ik ook veel sneller Internet. Het ligt dus aan mijn router.\r\n\r\nMaar hoe los ik dit op? Ik heb al wel op 192.168.0.1 wat instellingen gewijzigd, zoals ik ze kon vinden op Internet, maar het werkt niet. Al die afkortingen die daar staan zeggen me ook niets. Ik heb een Wireless Network Broadband Router 54g van Sitecom, en Internet hebben we via de kabel bij UPC.\r\n\r\nKan iemand me helpen, want ik weet niet meer wat ik moet doen om de normale snelheid te halen. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Maar waarom zou deze router het dan niet doen? Waar zou ik op moeten letten bij een nieuwe router? Deze router is overigens nog niet zo oud, en zou gewoon een normale snelheid moeten geven.\n\nMijn idee is nog steeds dat het ligt aan de instellingen ofzo, maar ik weet niet wat ik moet veranderen...
Link naar reactie
ik zou allereerst eens kijken hoeveel verbinding je hebt wat het draadloos signaal is.. (zitten er veel muren tussen) dat kan je snelheid enorm beinvloeden en idd eens je modem recetten wil ook wel eens helpen.. trek daarvoor de modem uit en de router steek daarna de modem na ong 10 sec weer in wacht tot alle lampojes aan gaan en dan steek de routter weer in..
Link naar reactie
@arnoutvandertop\r\n\r\nZorg eerst eens dat je pc helemaal schoon is. Wat betekend, tijdelijk internet bestanden en diverse cookies op te ruimen. Daarna eens een Defrag over al je HDD\'s. Als je hier mee klaar bent kan je ook nog Ccleaner over je systeem laten lopen, die zorgt ervoor dat je register opgeschoond word.\r\nHier is de laatste versie te krijgen \r\n[url]http://www.filehippo.com/download_ccleaner/[/url]\r\n\r\nAls je dat gedaan hebt kan je nog eventjes checken op malware.\r\n[url]http://malwarebytes.org/[/url]\r\n\r\nHierna je pc uitzetten, de router resetten, meestal de aan\\uit knop, maar de stekker eruit werkt ook prima. 30 seconden wachten daar na de router weer inschakelen. De pc aanzetten. En kijken wat het resultaat is. Ongetwijfeld zal hij een stuk sneller zijn.\r\n\r\nIk ben benieuwd hoe het afloopt.
Link naar reactie
Ik had dit Internet eerder dan mijn huidige computer, en het is altijd al sloom, dus opschonen zal niet helpen (wat ik overigens ook regelmatig doe)\n\nIk heb een vaste verbinding (niet draadloos dus) en als ik het rechtstreeks op het modem aansluit gaat het wel snel, het ligt dus aan de router (lijkt mij?)\n\nRouter resetten heb ik al heel vaak gedaan. Soms gaat het dan tijdelijk iets sneller, maar na een dag of twee zijn we weer terug bij af. \n\nDat malware ken ik niet, zal ik eens proberen, maar ook dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat iedereen in mijn huis (3 computers) er last van heeft...
Link naar reactie
Als de configuratie van de router in orde is en met een rechtstreekse verbinding met kabel wordt de snelheid normaal, kan de oorzaak liggen aan de [B]draadloze[/B] verbinding.\r\n\r\nHet kan dat het RF-signaal van de router te zwaak is, ofwel heb je storingen van elektronische apparaten of uit andere netwerken. Let op met de positionnering van de antenne(s) van je router. Ook de afstand tussen de router en de pc. muren, meubels... tussen. Let op dat je niet in hetzelfde kanaal zit dat een ander netwerk uit de buurt\r\n\r\nOm dat te controleren gebruik ik het gratis programma [B]inSSIDer[/B], maar er zijn ook andere programma\'s zoals NetStumbler. Door het gebruik van deze progs kan je de sterkte van je signaal controleren en ook van andere netwerken uit de buurt.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Heb je een Fiber Power abbo van UPC? Dat gebruikt docsis-3, en daar kunnen oudere routers niet goed mee omgaan. Toen ik overging op Fiber Power 60 had ik direct op het modem idd 60 Mb\\sec, maar met m\'n oude (Edimax) router ertussen net 20. Heb nu een Netgear wnr3500, maar elke N-router zou moeten voldoen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...