Ga naar inhoud

Bridgemodus maar toch 2 utp-poorten gebruiken gaat niet, wat dan wel?


zjuul

Aanbevolen berichten

Modem staat in meterkast, utp-kabel loopt naar andere plek in huis waar router staat. modem staat in bridge. nu wil ik in de meterkast mijn energiemeter op het internet aansluiten, dit kan alleen bekabeld. kabel trekken naar router is geen optie. kan ik het modem zo configureren dat bridge dus uit komt te staan maar dat ik niet de problemen krijg waarvoor ze de bridgefunctie uitgevonden hebben? Ik heb een Technicolormodem van Ziggo. Alvast bedankt voor een reactie!
Link naar reactie
De vraag is waarom je de bridge mode gebruikt. Het enige wat die doet is de wifi uitschakelen en alleen utp poort 1 open laten. Verder blijft alles gelijk. Je kan dus de bridge mode laten vallen zodatde overige poorten weer geopend worden. Wil je schijnveiligheid hebben dan kan je altijd de wifi uitschakelen en alleen het mac adres van de router en van de meter koppelen.
Link naar reactie
Dank voor de antwoorden. Ik dacht dat bridge-modus meer voordelen had (of beter gezegd: dat die modus niet gebruiken problemen oplevert omdat je dan 2 routers achter elkaar hebt). Jullie geven beide aan dat dat niet zo is, en echt inhoud kan ik hier niet over vinden online. Dan trek ik de conclusie dat de bridge-modus ook wel uit kan, tenzij iemand hier nog een goed tegenargument heeft! :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...