Ga naar inhoud

Probleem, oorzaak voeding?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb een probleem met mijn PC waar ik niet uitkom;\r\n\r\nAls ik Command and Conquer 3 speel, en alleen dan, gebeurt het dat op de meest wisselende momenten tijdens het spelen, dat wel, altijd als ik veel vraag van mijn systeem,\r\ndat in 1 keer mijn pc uitgaat. Bam, uit, geen Blue Screen, niet herstarten, gewoon uit.\r\n\r\nVoor zover ik weet heb ik het nooit gehad als ik niet dat spel aan het doen was.\r\n\r\nSpeedfan vertelt me dat de temps etc van mijn systeem prima zijn en geen reden voor onrust.\r\n\r\nHier mijn systeem in vogelvlucht:\r\n\r\nMainboard : ASUSTeK Computer INC. (A8N-SLI SE)\r\nChipset : nVidia nForce4 - SLi\r\nProcessor : AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2000 MHz\r\nPhysical Memory : 1024 MB (2 x 512 DDR-SDRAM )\r\nVideo Card : Nvidia Corp GeForce 6600 GT\r\nHard Disk : Maxtor (164 GB)\r\nDVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVDRAM GSA-4167B\r\nDVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8164B\r\nDVD-Rom Drive : DE3150O BYE242I SCSI CdRom Device\r\nMonitor Type : LG Electronics (GoldStar) L1717S - 17 inchs\r\nOperating System : Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 2\r\nDirectX : Version 9.0c\r\n\r\nDrivers van Videocard zijn up to date....\r\nIn logs kom je natuurlijk niets tegen als zoiets gebeurt, of weet iemand een list?\r\n\r\nVerder is het vermelden waard dat ik een raar piepend geluid heb, komend uit zeer waarschijnlijk de voeding, veroorzaakt door een instabiele spoel op de voeding, naar het schijnt. Een piep krakend geluid dat zeer irritant is en niet weggaat.\r\n\r\nZeer frustrerend om tijdens gamen steeds eruit gegooid te worden, maar zal vervangen van mijn voeding:\r\n\r\nMaxpower PL 350\r\n\r\nmijn probleem verhelpen?\r\n\r\nIk lees op Inet dat deze voeding in combinatie met mijn Geforce 6600 GT een beetje aan de zwakke kant is.\r\nAls iemand dat wil weten kan ik wel de specs van de voeding posten, maar dat is veel werk als niemand het wil weten!\r\nLet me know,\r\n\r\nIemand andere suggesties?\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nPim
Link naar reactie
Eigenlijk geef je zelf al het antwoord:\r\nJe voeding is niet meer goed, dus zal het probleem zeker opgelost zijn als je een andere (zwaardere) voeding koopt. \r\nLaat je niet zomaar een voeding aan smeren maar ga voor 1 van de betere voedingen. \r\nKosten iets meer, maar dan heb je ook een stabiele voeding. \r\nOp Tweakers net kun je heel wat info vinden.
Link naar reactie
@Pim 1979\r\nLaten we ervan uit gaan dat,tussen misschien en daadwerkelijk,een wereld van verschil zit,wat betreft je voeding.\r\nWat ik geconstateerd heb is,dat je configuratie meer dan 2 jaar in bedrijf is.\r\nWat is nu wijs ? Nieuwe voeding voor deze PC ? of,naar de toekomst kijken en de beste kopen ? Dit ligt aan jou.\r\nWil je deze gewoon vervangen,kan je volstaan met de Huntkey HK 13 BP 500 Watt voor ong. 50 Piek.\r\nWil je op de eerste rij zitten ? Of FSP voeding.\r\nEn nog pieken over,dan zal ik je verwijzen naar de topranch.\r\nPs. geen zalman kopen,veel te duur en is al lang achterhaald.
Link naar reactie
[QUOTE=Pim1979;336138]Allen , ik ben eigenaar van een Tagan 480W voeding, kreeg zeer hoge beoordelingen op Tweakers en is klaar voor de toekomst...\n\nWel meer dan 50 E voor betaald, maar dan heb je ook wat, ik ga nu testen of de pc aanblijft....\n\nAls ie nu nog uitgaat flikker ik hem uit het raam....dus...\n\nBedankt voor alle suggesties en tips[/QUOTE]\nDe eerste resultaten zijn hoopvol, zonder moeite een zwaar potje C&C3 overleefd op lekker hoge resolutie en kwaliteit met 5 ijverige AI tegenstanders....\nDus ik denk dat het een duidelijke zaak is...\n\nPim
Link naar reactie
[QUOTE=Pim1979;336184]Hij herkent hem inderdaad gewoon; een Geforce 6600 GT....in PCI-Express slotje![/QUOTE]\r\nPrachtig dan; maar heb je wel eens, TIJDENS een \"zwaar\" karwei zoals film of game of pakweg 5GB copiëren, gekeken of-ie echt niet boven die 50GrC uitkruipt?\r\n\r\nIk heb wel eens een keer gehad dat de computer zich ging her-starten door een te warme schijf (die het daarna ook niet lang meer maakte, \"Smart-gedeelte kapot\" volgens PowerMax Tool) en ook een keer dat het alleen maar veroorzaakt kon zijn door een te heet moederbord cq misschien daarmee de videomodule.\r\n\r\nIn mijn moederbord zit onboard-video en ik heb met verloopkelk een ventilator op de CPU van zowat 10 cm diameter ipv de oude 6 en die bovendien \"andersom\" dus uitzuigend opgelegd, waardoor het moederbord veel beter mee-gekoeld wordt; vóór die tijd was het moederbord altijd 10-20 graden warmer dan de CPU en nu omgekeerd, terwijl ik de CPU meestal nauwelijks boven 40 zie komen en ook in recente hitteperioden niet hoger dan 52 kreeg.\r\n\r\nNaast het schijvencompartiment heb ik, met een stukje dubbel kleefband tegen het \"dak\" gevormd door de bodem van het iets bredere CD-hok, een uit een kapotte voeding gesloopte 8cm-ventilator gehangen die altijd volle mep loopt met een kant en klaar verloopstukje gekoppeld aan een schijf- of CD-voeding (uiteindelijk op de dikke gele = plus en aanliggende zwarte = min van de 4 voedingsdraden).\r\n\r\nOp dit moment is \r\n- kamertemperatuur 23 GrC \r\n- processor 44 \r\n- moederbord 32\r\n- HD0 31 \r\n- HD1 33\r\n\r\nOok heb ik, omdat de opgehoogde CPU-ventilator er te dicht bij kwam (minder dan een centimeter) de voeding achterin naar de buitenkant van de kast verhuisd, uiteraard wel in de goede ventilatie-richting gehangen dus mijn kast neemt nu meer diepte in door die \"staart\" maar dat gaat precies nog goed in het Aldi-stapel-wandrek.\r\n\r\nIk wil gewoon dat mijn CPU nooit zelfs tot 55 komt en mijn schijven niet aan 40 en heb sinds deze ingreepjes ook geen raadselachtige herstarts meer meegemaakt.
Link naar reactie
Allen,\r\n\r\nTemperatuur is geen issue.\r\n\r\nWel nog 1 vraag over mijn nieuwe voeding.\r\n\r\nIk heb dus een Geforce 6600 GT op PCI-E\r\n\r\nKan ik dat ding nog met een extra kabeltje voeden, die zitten er wel bij, of zit er op de kaart geen connector?\r\n\r\nIk ben nu niet thuis, kan niet checken, maar iemand ervaring met \"dubbel voeden\" van een 6600 GT in een PCI-E slotje?\r\n\r\nPim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...