Ga naar inhoud

Probleem met 'NvCpl.dll'


Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje krijg ik, als ik het spel MapleStory opstart, een foutmelding die meldt dat RUNDLL een module niet kan laden omdat het bestand NvCpl.dll niet gevonden kan worden. Ik kan het spel dus niet meer spelen!\r\n\r\nIk snap niet hoe het kan, want het heeft voorheen altijd prima gewerkt. Ik heb Google al helemaal afgestruind, en ben er inmiddels al achter dat het iets te maken heeft met het Nvidia Control Panel. Het gekke is dat het bestand wat dus niet gevonden kan worden (NvCpl.dll) wel gewoon in mijn Windows/system32 directory staat.\r\n\r\nIk heb de nieuwste ForceWare-drivers voor mijn videokaart (Nvidia GeForce 7100 GS), heb ook oudere drivers geprobeerd, eerst alle oude drivers opgeschoond voor de nieuwe installatie, maar echt niets mag baten. Ik ben ten einde raad! Wie heeft een tip?
Link naar reactie
Dit gevonden over jouw probleem.\r\n\r\n\"My son has just hit this C++ \"Abnormal Program Termination\" error with MapleStory. He has been playing successfully for a few weeks. Then suddenly yesterday the error started, with no changes to his installation.\r\n\r\nThe system he runs is: \r\nWindows 2000, SP4\r\nIntel PIII 800MHz, 256MB\r\nNVidia GeForce4 MX440\r\nAvance AC97 Audio\r\n\r\nTo fix it, I uninstalled MapleStory, deleted the folders from C:\\Program Files\\Wizet, logged in as Administrator, reinstalled Maple Story, changed all files to ReadOnly, ran it, allowed all the patches to download and it ran without error. So I logged out and back in as my son\'s login, and it again ran without error. \"
Link naar reactie
Te laat misschien, maar...\nZoek eens met REGEDIT of er in het register een verkeerd pad voorstaat ?\n\nOok bij mij staat dat bestand in C:\\WINDOWS\\SYSTEM32\n\nJe kan proberen om de .DLL opnieuw te registreren:\nIn een opdracht-prompt (zeg maar DOS-box) type je:\n\nREGSVR32 C:\\WINDOWS\\SYSTEM32\\NVCPL.DLL\n(en op ENTER drukken)\n\nOp eigen risico, ik heb het van horen Googelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...