Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi\n\nIk heb eeb Externe HD gekocht van het merk Amacro en een Sata kaart erin.\nNu heb ik het aangesloten via een USB 2.0 aansluiting en mijn HD aangezet.\npingpong gevonden zegt hij.\nDus ik even gewacht tot de comp weer rustig is.\nIk naar Computerbeheer om daar de schijf in te stellen. Heeft de comp dat algedaan en keurig een stations letter van gemaakt : E\nDus ik denk mooi kan ik hem gebruiken, NOT\nIk heb ergens gelezen dat je hem moet pationeren ? Hoe deed ik dat ook alweer. Want hij geeft in Computerbeheer geen vakje aan met het kolom van de schijf. :confused: Wat wel hoort denk ik.\n\nWat moet ik doen ?\n\nJa de HD staat aan. Comp vind de HD alleen ik doe wat verkeerd alleen niet wat.\n\nOh ja, en als ik in computerbeheer op de schijf gaat staat en rechtermuisknop klik en dan naar eigenschappen ga, zie ik de apperaat status dat hij goed werkt.
Link naar reactie
Als die HD via USB is aangeloten wordt hij herkend schreef je. Ik had laatst ook zoiets met mijn USB2 notebookschijf. Via Computerbeheer/Schijfbeheer bleek hij wel vermeld, maar was nog niet geaktiveerd. Als jij dus in Schijfbeheer die schijf met rechts aanklikt en de optie AKTIVEREN staat in het uitklapmenu, doe dat dan. Daarna kan je desnoods de hele schijf verwijderen en dan opnieuw partitioneren en formateren
Link naar reactie
Ik heb na vele testen vanochtend naar de winkel gegaan en me verhaal verteld daar dat hij het niet doet zoals ik wil. Ik heb een klein beetje computer ervaring en het lukte me dus niet. Wel toch heb ik de oplossing gevonden.\n\nBij een kleinere Externe HD zit een lichtere voeding. (soort Adaptor ) Nu wilde ik een HD met grotere capasiteit. Een van 320 GB. En daar hoort nu een zwaardere voeding bij. Tja hoe verzin je het en dan pakt hij de HD niet. Je ziet hem wel soms, maar de HD gaat niet in werking. \nDus ik heb toen een andere voedingskabel gekregen en deze doet het nu dus wel.\n\nHebben jullie vaker van dit probleem gehoord ? Ik stond er even van te kijken omdat ik dacht, ik ben toch niet gek geworden. Hij moet het doen en nu doet hij het geliukkig.
Link naar reactie
[quote=Darude;335146]ja de adaptor was te licht voor me externe HD. Beetje vreemd maar waar want toen we een zwadere adaptor eraan zette deed hij het wel.[/quote]\nIs helemaal niet zo vreemd.\nIk heb een freecom die zijn voeding via de usb poort krijgt en dat werkt ook niet overal en altijd even goed. Er zat ook een extra kabeltje bij om extra voeding uit een andere usb poort te halen ,of als ook dat niet werkte was er een losse adapter verkrijgbaar. (30 gig mini hd van freecom ,destijds een CID aanbieding)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...