Ga naar inhoud

Processorkracht pc en laptop vergelijkbaar?


Aanbevolen berichten

We praten dan over FSB en die lag bij notebooks inderdaad lager dan bij desktopsystemen. Tegenwoordig zijn de verschillen veel kleiner geworden. Die AMD2800 vind ik een redelijke processor - ik heb laatst een Acer notebook met dezelfde processor opnieuw ingericht - enkel defragmering kostte tijd, dit vanwege de kleine L2-Cache van 128kb, die deze processor heeft. Maar voor alledaags werk is dit een leuk notebook.
Link naar reactie
De bussnelheid van laptops lager? Wat is dat voor onzin? De FSB van een Sempron ligt in alle gevallen op 200 MHz, of het nou een laptop of een desktop is. Voor sommige processoren is het inderdaad zo dat de FSB lager is, maar dan denk ik eerder aan Centrino\'s en Turions, en dat zijn sowieso al tragere CPU\'s die eigenlijk alleen maar in laptops zitten.\n\nSemprons, daarentegen, zijn gewoon gemaakt voor in de desktop, maar worden ook in laptops gestopt omdat ze vrij zuinig werken en niet zo warm worden.\nPunt is alleen wel dat ze in een laptop meer gebruik maken van trucjes als Cool\'n\'Quiet, wat op de desktop ook wel aanwezig is, maar eigenlijk niet gebruikt wordt. Daarmee wordt de processor automatisch teruggeklokt als hij niet belast wordt, en daardoor lijken laptopprocessoren vaak trager. De in Windows weergegeven kloksnelheid is dan namelijk veel lager als wanneer C\'n\'Q uit staat.\n\nBot gezegd, een Sempron 2800 is een Sempron 2800, of die nou in een laptop of een desktop zit. Er zitten kleine verschillen in (meestal is de laptopversie wat zuiniger) maar als je ze vol belast, zal het verschil nihil zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...