Ga naar inhoud

CD en DVD krijgen geen stationsletter


Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van de computer heb ik in het BIOS gekeken en daar vindt ik zowel de CD als de DVD speler. In de Verkenner is echter geen CD en DVD te vinden. Bij Apparaatbeheer zie ik gele uitroeptekens staan bij deze apparaten, maar het waarom is mij niet duidelijk.\r\nHoe maak ik de computer duidelijk dat er een letter moet worden toegewezen?
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;333530]daar verwijderen \\pc opnieuw opstarten\\nieuwe hardware gevonden.\r\ndan moet het weer goed komen.[/QUOTE]\r\nDit lukte mij vanmiddag bij m\'n buurman ook niet,toen heb ik het opgelost door een herstelpunt terug te zetten.\r\n\r\nJe geeft niet aan welk OS je gebruikt,maar dit werkt in zowel Vista als XP.\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
[QUOTE=Wanderer;333605]Dit lukte mij vanmiddag bij m\'n buurman ook niet,toen heb ik het opgelost door een herstelpunt terug te zetten.\r\n\r\nJe geeft niet aan welk OS je gebruikt,maar dit werkt in zowel Vista als XP.\r\n\r\nGreetz[/QUOTE]\r\n\r\nIk werk met XP. Ik ga dat herstelpunt eens zoeken, ik heb er niet zelf aan gedacht, terwijl dit vaak de oplossing is bij storingen.
Link naar reactie
Alvorens ik je een kleine tip kan geven.\r\nVolg alle bovenstaande raadgevingen eerst op.\r\nMocht dit niet baten, heb ik een vraagje.\r\nIndien je opstart,ben je wel ingelogd als zijnde Computerbeheerder ?\r\nDe mogelijkheid bestaat,dat gewone gebruikers niet gebruik mogen maken van de CD-rom speler.\r\nWat nog zou kunnen de IDE-kabel of niet goed aangesloten cq defect is.
Link naar reactie
Hij misschien heel dom, maar heb je bij het aansluiten rekening gehouden met Master/Slave? Dit is nog nodig bij apparaten die op IDE zitten aangesloten.\r\nMaster/Slave kun je instellen met behulp van jumpertje die achter op de drive zit (dus als de drive nog in een pc er even uit halen). \r\nKijk vervolgens of de jumertjes van bijde drives goed zijn (1 master 1 slave).\r\nZoals als eerder is gezegd, als je toch bezig bent controleer de IDE kabel op defecten en koop zonodig een nieuwe of gebruik een andere.
Link naar reactie
Als er een geel uitroepteken bij de hardware (apparaatbeheer) staat, wat wordt er verder dan gemeld ? Rechtsklik op zo\'n onderdeel (open eerst een tak door op een plusje te klikken) kies \"eigenschappen\", en ga wat dieper die vensters in, en Windows zal op zijn minst ergens vertellen wat er aan schort, of in welke richting te zoeken. Je hoeft alleen maar te kijken, niets te veranderen.\r\nStaat er bv \"dit apparaat werkt correct\" ?\r\nOf zijn er \"conflicten\" te melden daar ?\r\nWindows heeft door dat er iets fout zit.... Dan is de helft al gewonnen.
Link naar reactie
Op mijn nieuwgekochte computer werkte het CD-Rom en DVD station oorspronkelijk zonder problemen. Nu zijn deze plotseling uit apparaatbeheer verdwenen hoewel ze nog wel in de BIOS vermeld worden. De leverancier heeft mij nu aangeraden om Windows Vista geheel van mijn computer te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. Alle programmas en bestanden die ik heb geinstalleerd en geladen gaan verloren. Ik moet dus weer geheel opnieuw beginnen met deze computer in gebruik te nemen. Is er geen andere oplossing?
Link naar reactie
Nou ik ben geen moderator, dus van mij hoef je niet weg...\nHet probleem is dat we niet meer weten wie waar is in de oplossingen. Jouw naam staat wel bij de vraag, maar een antwoord van iemand valt dan niet meer te adresseren. We raken \"de draad\" kwijt.\n(ik heb het zojuist zelf ook ergens gedaan, en zag gelijk de problemen starten)
Link naar reactie
Dit probleem schijnt nogal veel voor te komen trouwens, en Microsoft heeft er een pagina voor ingericht:\n\n[url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B314060[/url]\n\n(Alleen erg jammer dat er geen Nederlandse versie voor te vinden is)\n\nLet wel, deze pagina gaat over XP, maar ik heb teksten gezien waarbij gelijksoortige problemen ontstaan onder Vista. Check dus wel of alles toegepast kan worden onder Vista.\n\n\nOp deze link is gratis software te vinden waarmee je kan zien welke filterdrivers (daar schijnt het over te gaan) er door Microsoft en/of andere fabrikanten geïnstalleerd zijn. misschien dat je dit diagnostisch kan gebruiken:\n\n[url]http://www.bustrace.com/products/devfilter.htm[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...