Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo allen,\r\n\r\nIk heb even een vraagje:\r\nIk ben zelf niet zo thuis in het core2duo ben nog van de scoket 478 tijd :p\r\nNu hoorde ik van iemand dat asl je een core2duo 2,66 hebt dat je dit x2 meot doen en dan heb je een cpu van 5.32.\r\nIkz ie tegen die persoon dat lijkt me sterk volgens mij is het eerder je cache geheugen wat verdubbeld wordt, hij zei die is ook verdubbeld.\r\nOok zei die gast (werkt in een pc zaak zegt hij zelf) dat hij zijn pc heeft overgeklokt naar 20GHZ.\r\n\r\nEn mijn volgende vraag is denk ik een beetje grappige vraag, iemand ahd in een pc zaak gehoord dat rn geen laptops zijn die boven de 2.0 ghz kkomen anders brandt de laptop door.\r\n\r\nhopelijk kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met core2duo (mag gerust wat technisch zijn hoor :p)\r\n\r\nmvg\r\n\r\npatrick
Link naar reactie
[QUOTE=nl1pge;330897]Hallo allen,\r\n\r\nIk heb even een vraagje:\r\nIk ben zelf niet zo thuis in het core2duo ben nog van de scoket 478 tijd :p\r\nNu hoorde ik van iemand dat asl je een core2duo 2,66 hebt dat je dit x2 meot doen en dan heb je een cpu van 5.32.\r\nIkz ie tegen die persoon dat lijkt me sterk volgens mij is het eerder je cache geheugen wat verdubbeld wordt, hij zei die is ook verdubbeld.\r\nOok zei die gast (werkt in een pc zaak zegt hij zelf) dat hij zijn pc heeft overgeklokt naar 20GHZ.\r\n\r\nEn mijn volgende vraag is denk ik een beetje grappige vraag, iemand ahd in een pc zaak gehoord dat rn geen laptops zijn die boven de 2.0 ghz kkomen anders brandt de laptop door.\r\n\r\nhopelijk kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met core2duo (mag gerust wat technisch zijn hoor :p)\r\n\r\nmvg\r\n\r\npatrick[/QUOTE]\r\n\r\nhey pat\r\nik ben het snake:P van cod2\r\nik ebn er nog niks wijzer op geworden van die ene kerel:P \r\nmaar goed hou dit in de gaten :P\r\nhier heb ik ook een post gezet:\r\n[url]http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=56767&st=0#entry445831[/url]\r\ngr wouter
Link naar reactie
[QUOTE=nl1pge;330897]Hallo allen,\r\n\r\nIk heb even een vraagje:\r\nIk ben zelf niet zo thuis in het core2duo ben nog van de scoket 478 tijd :p\r\nNu hoorde ik van iemand dat asl je een core2duo 2,66 hebt dat je dit x2 meot doen en dan heb je een cpu van 5.32.\r\nIkz ie tegen die persoon dat lijkt me sterk volgens mij is het eerder je cache geheugen wat verdubbeld wordt, hij zei die is ook verdubbeld.\r\n[B]Ook zei die gast (werkt in een pc zaak zegt hij zelf) dat hij zijn pc heeft overgeklokt naar 20GHZ.\r\n[/B]\r\nEn mijn volgende vraag is denk ik een beetje grappige vraag, iemand ahd in een pc zaak gehoord dat rn geen laptops zijn die boven de 2.0 ghz kkomen anders brandt de laptop door.\r\n\r\nhopelijk kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met core2duo (mag gerust wat technisch zijn hoor :p)\r\n\r\nmvg\r\n\r\npatrick[/QUOTE]\r\n\r\nLOL, 20Ghz, ja, en morgen ben ik de konging van nederland :p\r\nnee, echt 20Ghz lukt nooit met een C2D (zelfs niet met Peltier/phase change of hoe dat ook heet koeling)\r\nen je moet ook niet de snelheid in Ghz *2 doen, want het zijn als het ware 2 processors, ziet het als 1 vracht auto op een weg die 10 ton mee kan neemen en 80 km per uur kan, zet er een 2 de naast die het zelfde kan, \r\n2 vrachtwagens kunnen samen niet 160 km/uur, maar wel 20 ton meenemen samen\r\n(ok beetje raare uitleg maar goed volenges mij is dit een simpele uitleg :p)\r\nzo ook processors, samen is het geen 5.33Ghz maar 2 processors van 2.66
Link naar reactie
[QUOTE=Richt;330901]LOL, 20Ghz, ja, en morgen ben ik de konging van nederland :p\r\nnee, echt 20Ghz lukt nooit met een C2D (zelfs niet met Peltier/phase change of hoe dat ook heet koeling)\r\nen je moet ook niet de snelheid in Ghz *2 doen, want het zijn als het ware 2 processors, ziet het als 1 vracht auto op een weg die 10 ton mee kan neemen en 80 km per uur kan, zet er een 2 de naast die het zelfde kan, \r\n2 vrachtwagens kunnen samen niet 160 km/uur, maar wel 20 ton meenemen samen\r\n(ok beetje raare uitleg maar goed volenges mij is dit een simpele uitleg :p)\r\nzo ook processors, samen is het geen 5.33Ghz maar 2 processors van 2.66[/QUOTE]\r\naha ok thx maar voor de duidelijkheid die jongen met 20ghz heeft er geen kast omheen:P
Link naar reactie
[QUOTE=Richt;330901]LOL, 20Ghz, ja, en morgen ben ik de konging van nederland :p\r\nnee, echt 20Ghz lukt nooit met een C2D (zelfs niet met Peltier/phase change of hoe dat ook heet koeling)\r\nen je moet ook niet de snelheid in Ghz *2 doen, want het zijn als het ware 2 processors, ziet het als 1 vracht auto op een weg die 10 ton mee kan neemen en 80 km per uur kan, zet er een 2 de naast die het zelfde kan, \r\n2 vrachtwagens kunnen samen niet 160 km/uur, maar wel 20 ton meenemen samen\r\n(ok beetje raare uitleg maar goed volenges mij is dit een simpele uitleg :p)\r\nzo ook processors, samen is het geen 5.33Ghz maar 2 processors van 2.66[/QUOTE]\r\n\r\nAls ik het dan goed bergijp: zijn het \"2 cpu\'s\" die samen op 2,66 werken (dus als je wat zwaar bezig ebnt vult de \"2e\" het weer aan dan je het midner merkt)\r\n\r\nje ehtb dus 2x 2,66 ghz maar het het wordt niet verdubbeld :p ze vullen elkaar aan, net als je voorbeeld met de vrachtwagens :p is de ene te zwaar beladen komt er een 2e bij die een deel overneemt.
Link naar reactie
[QUOTE=nl1pge;330910]Als ik het dan goed bergijp: zijn het \"2 cpu\'s\" die samen op 2,66 werken (dus als je wat zwaar bezig ebnt vult de \"2e\" het weer aan dan je het midner merkt)\r\n\r\nje ehtb dus 2x 2,66 ghz maar het het wordt niet verdubbeld :p ze vullen elkaar aan, net als je voorbeeld met de vrachtwagens :p is de ene te zwaar beladen komt er een 2e bij die een deel overneemt.[/QUOTE]\r\n\r\njij verwoord het helemaal goed ;) dat lukte mij niet helemaal :p\r\n\r\n20 Ghz haal je met geen enkele intel of AMD CPU dat weet ik 99% zeker
Link naar reactie
[QUOTE=Richt;330925]jij verwoord het helemaal goed ;) dat lukte mij niet helemaal :p\r\n\r\n20 Ghz haal je met geen enkele intel of AMD CPU dat weet ik 99% zeker[/QUOTE]\r\n\r\nIk dacht laat ik de mensen op het forum eens laten lachen door dat erbij te zetten (is wel echt gezegd door die gast op me msn)\r\n\r\nthnx vor de reactie trouwens
Link naar reactie
[QUOTE=Searchweb3;330981]En de snelste PC ter wereld dan, die IBM?\r\n\r\nZoveel teraflops enzo, kan dat worden verrekend in ghz?[/QUOTE]\r\n\r\nnee, want in dat soort comuters zitten enorme hoeveelheeden processors die elk niet op enorm veel ghz draaien maar samen een hele hoeveelhijd aaan reken kracht maken.
Link naar reactie
[QUOTE=nl1pge;330897]Hallo allen,\r\nNu hoorde ik van iemand dat asl je een core2duo 2,66 hebt dat je dit x2 meot doen en dan heb je een cpu van 5.32.[/quote]\r\nWas dat maar zo, maar zo werkt het helaas niet. Als een ferrari 300 km/h kan en je hebt er twee, kunnen ze niet opeens 600 km/h. Waar zijn ze dan wel goed voor? Voor het tegelijk draaien van twee applicaties, zoals uitpakken en een filmpje kijken of een filesharing programma draaien op de achtergrond terwijl je andere dingen aan het doen bent.\r\n\r\nSlimme software die \"multithreaded\" is (meer dan één thread) kan ook gebruikmaken van dualcore. Voor spellen (waar rekenkracht hard nodig is) valt de winst van dualcore bijzonder hard tegen, waardoor je eigenlijk bij een dualcore 2,66GHz processor maar één core echt kunt gebruiken. De ander zit er voor nop bij. Toch is het wel verstandig nu een dualcore processor te nemen in verband met de toekomst en het feit dat desktop taken vloeiender zullen werken.\r\n\r\n[quote]Ikz ie tegen die persoon dat lijkt me sterk volgens mij is het eerder je cache geheugen wat verdubbeld wordt, hij zei die is ook verdubbeld.[/quote]\r\nCore2Duo heeft een shared cache architectuur, waarbij elke core de gehele cache op kan slurpen of ieder de helft, naar gelang wat het beste uitkomt. Dus dat is ook onzin. Bij AMD-processoren heeft iedere processorkern (core) zijn eigen cache.\r\n\r\n[quote]Ook zei die gast (werkt in een pc zaak zegt hij zelf) dat hij zijn pc heeft overgeklokt naar 20GHZ.[/quote]\r\nZo zie je maar, die gasten achter de balie kun je écht niet vertrouwen. Bovendien zegt de hoeveelheid GHz nog niet direct iets over de prestaties.\r\n\r\n[quote]En mijn volgende vraag is denk ik een beetje grappige vraag, iemand ahd in een pc zaak gehoord dat rn geen laptops zijn die boven de 2.0 ghz kkomen anders brandt de laptop door.[/quote]\r\nOok dat is onzin. Alhoewel in laptops energiezuinige componenten gebruikt worden en je dus geen energievretende processors zult tegenkomen. Maar 2.0GHz kan prima, zelfs dualcore.
Link naar reactie
Ik kan je niet precies vertellen waarom een C2D sneller is dan een P4 3.2\r\n\r\nWel weet ik dat ze sneller zijn met behulp van benchmarks, die je kunt vinden op: [url]http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=877&model2=910&chart=419[/url]\r\n\r\neven zoeken naar de rode balkjes, je kan uiteraard ook zelf 2 processors kiezen.\r\n\r\nstephan
Link naar reactie
sinds de P3 is het \'Ghz-verhaal\' achterhaald\n\neen P4 3,2 t.o een C2D op 1.8 gaat het zelfs afleggen.\ndit omdat de berekeningen aak parallel lopen, en dus ondanks de spreekwoordellijke ghz tekort er ook een fronsidebus meedoet\nop een P4 is dat vmogens mij max 533 - en bij de C2D loopt die op 1066 en zelfs al op 1333 Mhz\n\nplus daarbij, kan je op een P4 3,2 makkelijk een ei met bacon bakken, terwijl de C2D nog niet eens een glaasje water handwarm krijgt\n( 79 graden P4 -> 34 graden C2D )\n\nDie \'gast uit de computerzaak\' is een grote nul, en is niet meer uit zijn bed gekomen sinds de introductie van windows 98\nmoet er bij zeggen, dat ik altijd graag in de winkels sta, waar die uitleg gegeven wordt, om dan voorzichtig een discussie op te starten met zo iemand.\n\nover de laptops...\n\nmijn laptop brandt elke dag zeker 2 x door, want die 2,4 C2D (T7700) heeft een regeneratie schild erbij\ngewoon op overklokknop drukken, en dan is het weer gesynchroniseerd
Link naar reactie
Die link naar tom\'s hardware lijkt me ook wel een nuttige... Als ik dat zie zit daar dus een heel verschil in, maar met hetgeen dat ik lees in andere reacties zal de c2d 2.66 het minder goed doen bij spelletjes dan de p4 3.2\nVool multi-task is de c2d dan weer wel beter... Ik ben niet een dagelijkse gamer maar als ik speel heb ik graag dat het soepel loopt. \nDagelijks heb ik Dreamweaver samen met Photoshop CS2 lopen (en een muziekje op de achtergrond), op dat gebied zou ik dus veel voordeel hebben...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...