Ga naar inhoud

meer geheugen in 3 pc's


Aanbevolen berichten

Hoi. \nIk heb drie pc\'s (niet van mij trouwens) waar meer intern geheugen in moet.\nIk weet wel hoeveel er in moet, maar niet of het ook zo maar kan.\nOok wil ik nog weten of iemand beter/goedkoper geheugen weet.\n\nPc 1 heeft 256 mb DDRI PC-3200 van het merk Nanya Technology. Dit is veel te weinig en \nik wou er 1 stuk geheugen van 512 mb bij in doen. Het geheugen kost €24,00 en is \nCorsair ValueSelect 512MB PC3200 400MHz.\nDe pc word gebruikt voor standaard dingetjes en Ragnarok (een oude MMORPG).\nSpecificaties:\nProcessor: AMD Sempron 3200+\nGeheugen: 256MB\nVideokaart: GeFroce 6150 LE Onboard\n\nPc 2 heeft 256 mb SD-RAM PC 133 van een onbekend merk(volgens PC Wizzard). Ik wou hier eerst \ngewoon 256 mb bij in doen, maar ik zach bij salland dat ze voor €7,21 128mb strookjes hebben. \nHet is Kingston ValueRam 128MB PC133. Ik doe er twee in zodat er in totaal 512mb in zit.\nOok deze pc word gebruikt voor standaard dingetjes en Ragnarok.\nSpecificaties:\nProcessor: AMD Athlon 1400+\nGeheugen: 256mb\nVideokaart: Geforce 2 MM nog wat\n\nPc 3 is bejaard, maar heeft met 64mb extreem geheugen gebrek. Het is SD-RAM Pc100. Ook hier \nben ik van plan om het zelfde geheugen in te doen als in pc2, maar dan maar 1 stuk.\nDeze pc word nu nog gebruikt om een beetje muziek mee te luisteren, maar ik wil deze gaan\ngebruiken om op te gaan old school gamen.(Met Win98 )\nHet is een P3 450Mhz\n\nIk wil alles bij 1 online winkel bestellen. Op alle pc\'s draaid Win XP.\nWat ik dus wil weten is of dit zo kan en of iemand beter/goedkoper geheugen weet.\n\nBedankt.
Link naar reactie
Voor PC 1 zou ik even nagaan welk processorsocket erin zit. Als dat socket 939 is, dan kun je beter óf één reepje van 256 MB erbij steken, of twéé van 512 kopen, dan kun je die namelijk in dual-channel laten draaien. Als je daar nog eens een snellere videokaart in steekt kun je daar nog best goed mee gamen, mocht je daar interesse in hebben.\n\nVoor PC 3 zou ik uitkijken. SD-RAM is wat gevoeliger voor het combineren van reepjes, het is goed mogelijk dat je geen PC133 bij PC100 kan steken. Kijk verder ook even na of het moederbord in dat ding wel zoveel geheugen aan kan. Verder zou ik, als je daar toch op wilt gaan retro-gamen, daar Windows XP af knikkeren en er gewoon Win98SE op zetten. Dan hoef je er eigenlijk al niks meer aan te doen, 64 MB is voor Win98 best ruim.\n\nVoor PC 2 geldt een beetje hetzelfde als voor 3, het kan zijn dat verschillende reepjes elkaar niet liggen, en probeer na te gaan of het moederbord zoveel geheugen aan kan.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie.:) \r\n\r\nIk wist niet dat 64mb voor win98 ruim was. Ik dacht dat de wat \"nieuwere\" spellen voor win98 128mb wel prettig zouden vinden. Maar als dat niet zo is, dan volg ik je advies.\r\n\r\nVanmiddag heb ik pc2 (= van mijn broertje) los gedraaid en op het mobo gekeken wat er nou precies op zit. Er blijken twee banken voor ddr1 te zijn en twee voor sdram. Die 128 modules doe ik er dus niet in. Ik kijk nog even naar wat andere mogelijkheden.\r\n\r\nPc 1 is van een vriend van mijn broertje. Met hem moet ik nog even overleggen, maar dat is pas vanavond.\r\n\r\nBedankt.
Link naar reactie
@ Intel3000: Goede tip om eens op marktplaats te kijken, maar hoe weet ik of dit ook betrouwbaar is?\n\nMijn broertje (pc2) heeft toch maar besloten om over een aantal maanden een nieuwe pc te kopen. \n\nZijn kameraad (pc1) heeft een budget van ongeveer €30 incl verzendkosten (mag er een paar euro overheen). \nIk was van plan om er 1 x 256 mb bij in te doen voor dual channel, maar hij heeft er liever 2 x 256mb of 1 x 512mb bij in zodat hij in totaal op 768mb zit. Ik denk dat dual cannel dan niet meer werkt. Heeft dit veel invloed op de prestaties, of maakt het niet zo veel uit? Het klinkt een beetje tegenstrijdig, maar ik denk dat hij meer heeft aan meer geheugen dan aan dual channel.
Link naar reactie
Heb ik even bekeken. De twee linker geheugen bankjes zijn blauw en de andere twee zijn zwart. JohnL vroeg of het een 939 socet is, en dat is het ook. Het is dus bijna zeker dual channel.\n\nMarktplaats is dus wel redelijk betrouwbaar. Met die vraag bedoelde ik ook of de aangeboden dingen ook daadwerkelijk werken. Intern geheugen kan ik immers pas testen als het bij me in de bus is gevallen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het geheugen voor pc 1 is binnen, maar nu werken bijde geheugens niet goed met elkaar samen. Afzonderlijk van elkaar willen ze wel, maar samen niet. Wat kan er mis zijn gegaan? Kan het zijn dat ze elkaar \"bijten\"? Het mobo heeft twee blauwe en twee zwarte geheugenbanken naast elkaar. Het moet niet in dual channel. \nDe geheugenbanken zien er zo uit (is niet het zelfde mobo): [url]http://images.ciao.com/inl/images/products/normal/938/Asrock_939Dual_Sata2__605938.jpg[/url]\n\nIk heb het grootste geheugen het dichst bij de processor en in geen van de drie geheugenbanken werkt de andere strook.\n\nTrouwens, nog bedankt voor de hulp JohnL en Intel 3000. Ik dacht dat ik al bedankt had.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...