Ga naar inhoud

Foto's sorteren en hernoemen


Aanbevolen berichten

Beste fotovrienden,\r\nIk ben terug van vakantie en heb heerlijk wat foto\'s gemaakt.\r\nNu heb ik de foto\'s van de fotocamera, de videocamera en geheugenstick (foto\'s van de camera van m\'n tante) in 1 map gezet.\r\nHierin heb ik de bestanden geselecteerd op \"foto gemaakt op\".\r\nNu is de volgorde perfect maar................................\r\nDe nummering en benamingen lopen door elkaar heen.\r\nNu wil ik de 150 foto\'s gaan hernoemen van 1 t/m 150 in de volgorde van \"foto gemaakt op\".\r\nIk heb ooit een keer uit jullie blad \"Flash Renamer\" gedownload om dit makkelijk te kunnen. Helaas zet dit programma bij het selecteren van de \"foto\"map alles op volgorde van naam en niet op foto gemaakt op.\r\nHierdoor verloopt de hernummering niet goed.\r\nHeeft u voor mij een tip hoe ik dit makkelijk kan doen?????\r\n\r\nGroeten Jack
Link naar reactie
als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan is daar een hele makkelijke manier voor.\r\n\r\neven voor de duidelijkheid : je hebt foto\'s in 1 map staan / je hebt de foto\'s gesorteerd op datum (+ tijd) van de opname (1 mei en daarna 2 mei en 3 mei etc etc).\r\nen nu wil je de foto van 1 mei het nummer 1 geven en die van 2 mei moet nummer 2 heten?? , ja klopt dit , dan gaan we verder.\r\n\r\nselecteer alle foto\'s (die een nieuwe naam moeten hebben)\r\nrechter muisklik op de eerste foto en kies naam wijzigen\r\ntype nu : naam foto (0).jpg\r\n\r\nnaam foto mag je uiteraard zelf verzinnen, vergeet de spatie niet tussen de naam en haakje openen , en de extensie moet uiteraard gelijk zijn \r\ndus als het eerst png is dan vul je uiteraard ook weer png bij de naam in.\r\n\r\nje foto\'s zijn er dan zo uit\r\n\r\n[ATTACH]10791[/ATTACH]
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hoi Turn\r\nHet lukt maaaaaar,\r\nIn vele programma\'s wordt de volgorde test (1) test (10), test (11) ............ test (2), test (21) enz.\r\nDat is niet zo goed want bijv. bij Nero staat alles nog niet op de goede volgorde.\r\nKan ik dit anders doen? Want zo staat het op de PC goed maar op bijv. CD niet.\r\n\r\nGroeten Jack
Link naar reactie
heb je er een fotoprogramma opstaan ?? waarschijnlijk kan het met heel van deze progs.\n\nhier een handleiding voor irfanfiew\n[url]http://broekkot.studentenweb.org/fotos-tutorial-rename.html[/url]\n\nhier een los progje (zdnet is volgens mij wel betrouwbaar)\n[url]http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=50852[/url]\n\nof zelf ff verder zoeken via google\n[url]http://www.google.nl/search?hl=nl&q=foto+rename&btnG=Google+zoeken&meta=[/url]\nfoto + rename of foto + hernoemen
Link naar reactie
  • 5 jaren later...
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...