Ga naar inhoud

Floppy Drive weg bij - Deze Computer


Aanbevolen berichten

@burgkop\r\n\r\nHet is best mogelijk,dat in het register Automatisch runnen, niet vermeld staat.\r\nGa naar uitvoeren en typ: regedit , vervolgens ga je naar :\r\nHK-Current-User > Software > Microsoft > Windows > Currentversion > \r\npolices > Explorer > dan klik met rechts op NoDriveTypeAutoRun,\r\nStaat daar als laatste cijfers 95 ? maak er dan 91 van.\r\nStaat daar als laatste letter/cijfer B5 ? maak er B1 van.\r\nlet wel op, dat alle nullen en spaties blijven bestaan.\r\nMaak wel eerst een herstelpunt aan voor de veiligheid.
Link naar reactie
[quote=cuizenier;310263]@burgkop\n \nHet is best mogelijk,dat in het register Automatisch runnen, niet vermeld staat.\nGa naar uitvoeren en typ: regedit , vervolgens ga je naar :\nHK-Current-User > Software > Microsoft > Windows > Currentversion > \npolices > Explorer > dan klik met rechts op NoDriveTypeAutoRun,\nStaat daar als laatste cijfers 95 ? maak er dan 91 van.\nStaat daar als laatste letter/cijfer B5 ? maak er B1 van.\nlet wel op, dat alle nullen en spaties blijven bestaan.\nMaak wel eerst een herstelpunt aan voor de veiligheid.[/quote]\n \nDat is nu weer jammer, stond er al.\nZal je antwoord even opslaan, altijd handig nietwaar?\nUit mijzelf bedenk ik zo\'n adres in iedergeval niet.:mrgreen:\n \nPlaatje is wel beter, maar niet om over naar huis te schrijven.
Link naar reactie
Daar staat ie aan.\n \nIk heb nog wel geprobeerd om hem uit en in te schakelen, maar blijft onzichtbaar.\nVervelend dat ik er niet eerder achter kwam, want nu heb ik divesre Backups waar hij dan ook onzichtbaar is.\n \nNou ja, binnenkort maar weer eeen alles opnieuw installeren.\nBedankt voor de genomen moeite.
Link naar reactie
Ga eens naar Deze Computer en klik met rechts,dan naar Beeld en speel eens wat met die instellingen.\r\nMisschien komt het diskettestation dan wel tevoorschijn.\r\n\r\nAnders in Apparaatbeheer > Diskettestation > installatie ongedaan kiezen.\r\nDaarna weer opnieuw opstarten,het station wordt dan autom. opnieuw geïnstalleerd.\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
[quote=cuizenier;310324]Zelf nog niet mee gespeelt, maar,\nmet het progje TWeak UI, kan je kijken onder \"My Computer \" of A: staat aangevinkt.\nDe hele beschrijving + waar en hoe je deze kan downloaden vindt je hier :\n[URL]http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=19[/URL][/quote]\n \nTweakui eraf gemikt, A blijft weg.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Wanneer ik even een nieuwe setup doe, althans een vroege Back-Up Image terug zet, (alleen XP) dan is A er weer.\nOok op Vista, waar hij even daarvoor ook weg was.\nZet ik een latere Back-Up Image terug, ook alleen XP, dan is ie weer weg, ook op Vista.\n \nMet kabels en aansluitingen heeft dit dus niets te maken.\nHet is puur ergens softwarematig uitgezet, uiteraard onbewust.\nMaar ja, hoe zet je dat weer aan, want het is soms lastig als je net de floppy even nodig hebt, is uiteraard zelden?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote=erikdenhouter;334276](dat ben ik niet, maar goed....)\n \nMet TweakUI kan je inderdaad een station \"onzichtbaar\" maken.\nJe zei: \"ik heb TweakUI eraf gemikt\" of zo.\nAls je TweakUI verwijderd, zijn gedane instellingen (in het register dus) NIET verwijderd hoor ?[/quote]\nZoiets vermoedde ik wel, dat als er wat is uitgeschakeld, ze ook weg blijven. ik had alleen geen UI maar Tweak XP.\nMaar dat is niet met alle programma\'s zo.\nHet gaat er juist om, dat ik die floppydrive NIET (bewust dan) heb uitgeschakeld, want ik gebruik dat nog wel eens.\nEn dat ik ook niet weet met welk programma dat gedaan zou zijn.\nIk heb weer een backup terug gezet.\nMaar het kan best zijn dat ik in de loop der tijd een nieuwe versie van Tweak XP er overheen heb gezet, dan blijft het dus hetzelfde neem ik aan.\nMaar in Vista heb ik niets van die progjes staan, dus net geinstallleerd, is Floppydrive ook weg.\nMaar dat kan natuurlijk komen door XP.\nBij een nieuwe setup is alles er weer.\nAnders maar een nieuwe Backup image maken, moet toch binnenkort alles opnieuw indelen.
Link naar reactie
Vreemd dat ook Vista dan niets ziet....\n\nPaar dingetjes gevonden:\nUpper- en Lowerfilters in register wissen:\nMicrosoft Knowledge Base Article 812489: [url]http://support.microsoft.com/kb/812489[/url]\n( ook [url]http://www.winforums.com/showthread.php?t=8491[/url] )\n\nWat doet het station in een opdrachtprompt ?\nMet een floppy erin, START - UITVOEREN - CMD - A: \n\nVerder zou ik zelf nog denken:\nFloppystation in de BIOS uitzetten, XP opstarten, floppy schijfstation en floppydisk-controller verwijderen, floppystation in BIOS aanzetten, en opstarten zodat Windows weer installeert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...