Ga naar inhoud

Geef me Info


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote=pappaharry]Het eenvoudigste is: P=V x I [/quote]\r\n\r\nP=[u]U[/u] x I\r\nV is namelijk het \"product\" ( ben de juiste naam ff kwijt, anders wordt de formule W=VxA ( en die heb ik nooit aangeleerd gekregen :p ))\r\n\r\n@BT, pfff wat een vraag, heb een half uur gezocht maar kon het niet vinden, zal wel verkeerd hebben gekeken om 0300 snachts
Link naar reactie
Hihihihi... nja, ik dacht dat het wel te vinden was eigenlijk met die satellieten, kwestie van gewoon even de ring nakijken of een frequentielijst van satellieten ofzo, ik heb meer moeite met wiskundige vergelijkingen. :-$ \r\n[url=http://www.lyngsat.com/][color=red]Deze [/color][/url]link kon misschien wel helpen, maar die nieuwe regel vind ik ook leuk gevonden. :mrgreen:
Link naar reactie
[quote]Nieuwe regel, [b]als de vraag te moeilijk is[/b], dan post je een grappig plaatje[/quote]dat maakt de uitdaging net groter. Heb verder niets met satellieten, maar vind wel dat we eerst een antwoord moeten geven voor je de regels aanpast.[quote]Geostationaire satellieten\r\nGeostationaire satellieten zijn die satellieten die boven een vast punt boven de aarde \'schijnen stil te hangen\'. Zodoende kunnen zij steeds hetzelfde stukje van de aarde aftasten.\r\nDe werkzame geostationaire weersatellieten zijn op dit moment:\r\nvoor Noord- en Zuid-Amerika: GOES 8 en 10\r\nvoor Europa en Afrika: METEOSAT 7\r\nvoor Azie: METEOSAT-6, GOMS (west-Azië) en GMS 5 (oost-Azië en Pacific)[/quote]http://www.kennislink.nl/web/show?id=78380\r\n[quote]Overzicht van geostationaire meteorologische satellieten\r\nVanaf 1966 hebben zes landen (of een groep\r\nvan landen) geostationaire meteorologische\r\nsatellieten gelanceerd: de Verenigde Staten,\r\nEuropa, India, Japan, Rusland en China. Met\r\ninbegrip van mislukte lanceringen ging het\r\nom 42 satellieten.[b] Hiervan zijn er op dit ogenblik\r\nnog elf operationeel.[/b][/quote]http://www.kennislink.nl/web/show?id=98675\r\n[quote] 22,223 Mijl- geostationaire baan\r\nWeersatellieten geven ons per dag miljoenen beeldjes van de aarde vanaf deze hoogte. Data, Tv, beelden en telefoonverkeer wordt dagelijks via deze satellieten ontvangen en weer heruitgezonden.[/quote]http://home.wanadoo.nl/hoewerkthet/tech/sateliet.html\r\nNiet actief: duizenden\r\n6 satellieten volgens het eerste artikel en 11 volgens de 2e artikel, de 170 communicatiesatellieten -die oa voor televisiebeelden zorgen- niet meegeteld .\r\nLangs de ene kant is het dus heel afhankelijk van het tijdstip,\r\n[quote]De drie grootste fabrikanten hadden een half jaar geleden opdrachten liggen voor respectievelijk 37, 22 en 20 geostationaire communicatiesatellieten[/quote]http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1997/01/09/Med/02.html \r\nlangs de andere kant[quote]Hoeveel beeld-satellieten ([b]dus geen gsm[/b] en spionage satellieten)[/quote]is je vraag volgens de 3e artikel of\'n strikvraag of je stelt\'m verkeerd , omdat deze satellieten( a). oa beeld en telefoonverkeer -GPS- verzenden(vandaar dat ik die 170 satellieten niet heb meegeteld), en(b). niet alle spionage(en apparaten om te bespioneren) satellieten bekend zijn.\r\nBen ik uberhaupt in de buurt van het antwoord ?\r\nWeet je zelf het antwoord of wil je het graag weten ?
Link naar reactie
Nog even terugkomen op het volgende:\r\n[quote=BlackTiger]Hoeveel beeld-satellieten (dus geen gsm en spionage satellieten) omzwerven onze aarde -op geostationaire- hoogte?[/quote]\r\nIk heb een artikel (engels) uit 2001 gevonden ([url=http://www.aiaa.org/aerospace/Article.cfm?issuetocid=122&ArchiveIssueID=17]hier[/url]), waarin een waarschijnlijk aantal wordt genoemd van 519 á 529 satelieten. Let wel, hiertussen zitten ook satelieten tussen voor telefonie en dataoverdracht en dus niet alleen voor beeld.\r\n\r\n[i][b]GEO and deep space satellites[/b]\r\nWe estimate that there are more than 55 systems operating in geostationary orbit (GEO). The four largest are Astra, PanAmsat, INTELSAT, and EUTELSAT, which account for a total of roughly 85-90 operational satellites. All of these are commercial communications systems, offering a variety of telephony, broadcasting, video, and data services. \r\n\r\nSecond-tier (in terms of size) commercial communications systems such as INMARSAT (International Mobile Satellite System), Telstar, Echostar, Insat (Indian Satellite), JCSat (Japan Satellite), New Skies, Superbird, Brazilsat, DirecTV, Telecom, and Thor/TV-Sat account for some 55 spacecraft. \r\n\r\nThird-tier systems that consist of 1-3 satellites each would include Anik, Arabsat, Asiasat, CD Radio, Gorizont, Hispasat, Sirius, Thaicom, Agila, Apstar, BS, BSAT, DFS Kopernikus, Koreasat, Measat, N-Star, Nilesat, Optus, Palapa, Satmex, Turksat, WorldStar, Yamal, ACTel, AMOS, Aurora, Bonum, Chinasat, Chinastar, Dongfanghong, Europe*Star, Garuda, Italsat, LMI, Nahuel, NewSat, Nimiq, SingTel, Sinosat, Temposat, and Thuraya. These represent 72 satellites. \r\n\r\n[b]The addition of all GEO commercial communications satellites would bring the estimated total of operational satellites up to 519-529.[/b][/i]\r\n\r\nEen beetje verouderd dus, maar in een ander artikel (wat ik overigens niet meer kan vinden) staat te lezen dat veel satellieten gemiddeld 5 jaar meegaan (uitzonderingen daargelaten).\r\nIk ga er dus maar even gemakshalve van uit dat het er tussen de 500 en de 550 zijn.\r\n\r\nZit ik aardig in de richting of \"[i]Snap ik echt niets van mezelf[/i]\"
Link naar reactie
[quote]is je vraag volgens de 3e artikel of\'n strikvraag of je stelt\'m verkeerd , omdat deze satellieten( a). oa beeld en telefoonverkeer -GPS- verzenden[/quote]\r\nIk had duidelijker moeten zijn zie ik, maar ik vind dat Sent_NL het juiste antwoord gaf. Het ging mij om beeld satellieten, bedoelende daarmee de TV-beeld satellieten zoals Astra, Hotbird, Panamsat etc., vandaar dat ik er achter schreef dat ik geen gsm en spionagesatellieten bedoelde.\r\nEigenlijk ook geen meteo satellieten, die geven ook beeld, maar niet op je TV, ik had dus duidelijker moeten zijn met m\'n vraag.:)\r\nMaar met het antwoord van Sent_NL ben ik tevreden. Op de door mij genoemde link kun je ze allemaal gaan tellen als je zin hebt maar da\'s wat teveel werk. :mrgreen:\r\nHet aantal is echter onjuist. Het zijn er 302 (of rond dat getal, wisselt regelmatig), maar gezien ik onduidelijk was met de vraag keur ik hem goed.:)\r\n\r\nWat mij betreft mag Sent_NL de volgende vraag stellen.:)
Link naar reactie
[quote=BlackTiger]\r\nHet aantal is echter onjuist. Het zijn er 302 (of rond dat getal, wisselt regelmatig), [/quote]\r\nEven voor de duidelijkheid, het staat ook in mijn antwoord, in het aantal dat ik noemde zitten ook de satelieten voor telefonie en data verkeer. Vandaar waarschijnlijk het grotere aantal.\r\n\r\n[quote=Animal]Volgens mij zend geen enkele sateliet beeld.\r\nHet is allemaal data wat door de juiste apparatuur en software omgezet kan worden naar beeld ,of waar het dan ook voor bedoeld is.[/quote]\r\nJe hebt helemaal gelijk.\r\n\r\nEn dan toch maar mijn vraag. Ik denk niet zo moeilijk, maar hoe hard draait een generator in een enregiecentrale?
Link naar reactie
[quote]Volgens mij zend geen enkele sateliet beeld[/quote]\r\nNja, dat is hoe je het bekijkt. De transponders duwen een DVB gecodeerd mpeg (of mpeg2) signaal naar beneden. Daar zit voor zover mij bekend zowel beeld alsook data tussen.\r\nGecomprimeerd beeld kun je ook data noemen, maar als je het zo gaat stellen is er niets wat beeld verstuurt.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...