Ga naar inhoud

Router sitecom maakt geen verbinding?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wie o wie kan mij helpe of heeft tips?\r\n\r\nik heb zelf ee belkin router en die werkt perfect, maar een kennis wil ook graag wireless internet op delaptop. Dus die heeft ee sitecom router gehaald, en gevraagd of ik hem wil installeren. Als ik dan die sitecom router aansluit bij mij op het kabelmodem (dus stekker in lan aansluiting van router duw) en via de ingebouwde wireless card in de laptop wil interenetten doet niks het meer...... ben al 2 weke aan het klooien.\r\n\r\nWat ik zo vreemd vind, is het feit dat als ik alles aansluit volgens het boekje, en zet de lapotp aan, dan komt er een windows schermpje onderind die zegt: Verbonden met wireless network. Signaal sterkte uitstekend.\r\nAls ik dan bij internet verbindingen kijk, en ook bij het draadloos hulp programma zie ik dat alles t gewoon lijkt te doen, want er staat alle informatie, hoelang verbonden, signaal sterkte, ontvangen bestanden, connection...enzenzenz. Zodra ik dan internet explorer opstart dan krijg ik steeds kan deze pagina niet weergeven?!!!! :(\r\n\r\nHeb alles al geprobeerd, niks lukt. Als ik mijn eigen laptop aansluit op die nieuwe sitecom router dan doet ie daar hetzelfde. Maar zodra uik mijn eigen belkin router weer aansluit, hoe ik alleen amaar op verbinding maken te klikken en hup, hij doet t.\r\n\r\nHeeft iemand een oplossing of tips? Ik gebruik @home btw.\r\n\r\np.s kan het er niet aan liggen ,dat als ik de router bijvoorbeeld zou aansluiten bij onze kennis tghuis, dat ie het dan wel doet? dat het zeg maar ligt aan mijn kabelmodem ofzo?\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Kabelaars als @Home gebruiken MAC-adres verificatie. Op het moment dat jij de Sitecom router aansluit, dan heeft deze niet het correcte MAC-adres en vindt @Home dat niet de juiste computer verbinding maakt. Je zult het MAC-adres van de Belkin router moeten clonen in de Sitecom.\r\n\r\nGelijk een andere tip: lees de huisregels. Het gebruik van het woord Help in de titel zorgt er voor dat Modje het topic gelijk weer afsluit. Verander deze svp.
Link naar reactie
hallo, bedankt voor je snelle reactie.\r\nik had al verschillende dingen gelezen over dat mac adres, en ik heb ook via \'\'windows uitvoeren ipconfig\'\' ofziets ben ik achter het mac adres gekomen van de laptop. dit mac adres heb ik toen in de \'\'online\'\' wizard van sitecom gezet. je weet wel via 196.168.1.1 of zoeits. Is dit dan het goeie mac adres? of moet ik een andere pakken? ff voor de duidelijkheid, de laptop moet verbinding maken, niet mijn vaste pc.
Link naar reactie
Jullie hebben beiden gelijk. @Home werkt met beiden.\r\nJe hebt een computernaam (hostnaam) nodig om aansluiting te krijgen, dat is zo\'n cp of cm nummer.\r\nDaarnaast sluiten ze op de meeste plaatsen de verbinding toch af op macadressen. Dit gezien het feit dat er in het verleden vaker misbruik is gemaakt van spoofing, doordat andere @home klanten gewoon een nummer van iemand anders in hun pc zetten en dan daarmee fijn gingen hacken.\r\nOm te voorkomen dat klant 1 nog het ip van klant 2 kan krijgen word de verbinding dus ook afgesloten op macadres. Nog niet overal, maar toch wel op enorm veel plaatsen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...