Ga naar inhoud

Netwerk aanleggen met desktop en laptop


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag waarop ik het antwoord in de forums niet heb kunnen vinden.\r\n\r\nMijn situatie;\r\nIk heb een desktop die bedraad via de router (Sitecom Wireless Broadband Router WL143) en de kabelmodem op het internet komt. Nu heb ik een laptop gekocht, waarmee ik via dezelfde router draadloos op het internet kan komen. Nu wil ik graag dat ik op de laptop de bestanden die op de desktop staan kunnen openen en bewerken. Ook wil ik van de laptop uit kunnen printen via de printer die aangesloten is op de desktop.\r\n\r\nIk heb geprobeerd om de computers elkaar te laten vinden, maar dit lukt niet. Hij geeft aan dat ik de verkeerde naam heb opgegeven, of dat er instellingen niet kloppen. Wel heb ik op beide computers aangegeven dat bepaalde mappen gedeeld moeten worden, en in het icoontje staat er nu ook een handje onder de map.\r\n\r\nZou iemand mij, stap voor stap, in lekentaal, kunnen uitleggen hoe ik het zo kan regelen dat ik vanaf mijn laptop de bstanden op mijn desktop ook kan openen en bewerken? Dus graag stap voor stap, want ik ben wat dit betreft echt een leek.
Link naar reactie
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar ik schrijf/typ het maar wel gewoon, ook voor andere mensen. :-) \r\n\r\nEr staan dus al handjes onder de mappen die je wilt delen.\r\nNu klik je rechtermuisknop op zo\'n gedeelde map dan staat er: Openen, verkennen, Eigenschappen e.d. Nu klik je op \'\'Delen en beveiliging\'\'. Er verschijnt nu een venster, je zit nu in het tabblad \'\'Delen\'\'. Nu vink je onder je share-naam \'\'Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen\'\' AAN.\r\nToepassen --> Oké.\r\nStart --> Mijn netwerklocaties --> even wachten tot die ze allemaal \'\'geladen\'\'/gevonden heeft. En open de map die je wil bezoeken, de map dus waardat handje onderstaat.\r\n\r\nIk hoop dat je er wat aan hebt, zo niet... Ik denk dat andere mensen er WEL wat aan hebben. \r\n\r\n---\r\n\r\nSucces met je probleem.
Link naar reactie
Kijk eens of de mappen, waarvan je ze deelt, niet verborgen zijn.\r\n- Rechtermuisknop --> Eigenschappen --> Je vind het wel, onderaan.\r\nHeb je wel een goed netwerk gemaakt?\r\n- Configuratiescherm --> Netwerk- en Internet-verbindingen --> Een thuisnetwerk of bedrijfnetwerk instellen(is de derde).\r\nVolgende --> Volgende --> en dan de tweede optie(Deze computer maakt verbinding met het internet via gateway in mijn huis of via een andere computer in mijn netwerk) --> De rest wijst zichzelf denk/hoop ik.\r\n\r\n---\r\n\r\nSucces met je probleem.
Link naar reactie
Het moet werken zoals tim zegt, maar weet je wel zeker dat je met de pc s verbonden bent.\r\nWat je ook ff kan doen is de andere pc\'\'s pingen dat doe je met uitvoeren>cmd \r\ndan typ je ping (ipadres).\r\n\r\nEn om te kunnen printen moet de desktop aan staan, verder moet je je printer op delen zetten.\r\nDan verder moet je op je laptop naar printer scherm gaan , daarna druk je op nieuwe printer toevoegen , dan printer via netwerk en druk dan op zoeken als het goed is moet hij de printer vinden en kan je hem toevoegen :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...